4.297 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Bankoverførsel ved salg. Bankoverførsel ved salg.

Jeg skal sælge en vare til en makker i Kbh. Han vil gerne ha den sendt, da han ikke har mulighed for at afhente den i Odense. Han vil gerne overføre pengene til min konto, så jeg har dem, før jeg sender varen. Er jeg så ikke på den sikre side? Han kan ikke trække sine penge retur vel?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.
  • Køb og installering af Aquastop på vaskemaskine 1.289 kr.
  • Skift af slange til trillebørhjul 205 kr.
  • Afinstallation af gaskomfur samt gasinstallation i lejlighed 3.500 kr.
  • Kitchen clogged 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bankoverførsel ved salg.
  • #1   8. okt 2012 Bankoverførsel kan så vidt jeg ved ikke trækkes tilbage. Så jo, vil mene du er sikret. Jeg har altid selv gjort det på den måde, og det har aldrig voldt problemer smiley

• #2   8. okt 2012 Ok, tak for det.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #3   8. okt 2012 Korretk. Overførsel fra én konto til en anden er "låst"... med mindre man bevidst laver en fejl og f.eks. laver overførsel til "ukendt" konto. Når du har fået dem overført og de fremgår af din konto - så kan du trygt sende afsted......

• #4   8. okt 2012 Hvis det ikke er en meget stor pakke skal jeg til Kbh fra på lørdag kunne evt tAge den med fra odense

• #5   8. okt 2012 ole sku god stil ...flere folk som ole herinde.....

• #6   8. okt 2012 En bankoverførsel er næsten 100% sikker. Få en kvittering for modtagelse af varen, så kan køber ikke påstå at det var en fejl.
    Derimod skal man passe meget på med en bankgaranti, den kan udstederen trække tilbagenår som helst, medmindre der er tale om en irreversibel garanti. Mange opdager først forskellen når varen er væk, og bankgarantien ophævet.

• #7   8. okt 2012 Tak for det Ole, men det er en surround-forstærker og en blu-ray afspiller. Så det går nok ind under store pakker;-)

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.710
    #8   8. okt 2012 Når først pengene står på din konto, kan de ikke trækkes tilbage uden din accept.

Så den er sikker.

• #9   8. okt 2012 Det ikke helt korrekt.. min kammerat solgte en bil på den måde.. vi var i banken og tjekke, jeg så endda de 80.000,- på hans konto, og da han havde modtaget bilen senere samme dag, så var pengene trukket retur.. hvordan han har gjort det aner ingen, men pengenevar væk fra kontoen og bilen var væk.. han har dog senere hen fået betaling efter et par "venner" var oppe og tage en snak med ham..

• #10   8. okt 2012 Jeg solgte en båd på den måde. Her var pengene også væk samme dag de sejlede væk med den. Jeg hyrede en ubehagelig advokat der kendte mennesker med store overarme, og han ordnede problemet. Kontanter i lommen ved man hvad er.
    Almindelige firmaer der handler internationalt har samme problem. Her har bankerne gennem århundreder haft et system der sikrer at penge og varer kun udleveres når alt er i orden. Det kan man godt bruge som privatperson. Det ksoter lidt, men sikrer en mod fup.

• Louis Von B.
    Louis Von B. Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #11   8. okt 2012 Ikke engang ved konkurs kan de trækkes tilbage for en vare der købt.

• #14   8. okt 2012 Studser over at du skriver "Jeg skal sælge en vare til en makker i Kbh".

"Makker" betyder der hvor jeg kommer fra en kammerat, - hvorfor skulle han tage røven på dig?

Men hvis "makker" betyder en tilfældig gut, - så er jeg med smiley

• #15   8. okt 2012 Hvis pengene er overført fra en anden bank, og der er gået et par bankdage med det, pengene kan ses på kontoen, kan de ikke trækkes tilbage. Hvis de overføres om formiddagen, fx sammen med køber, kan han trække pengene retur inden banken lukker. Hvis det er store beløb, skal du derfor kun tage en banknoteret check, eller kontanter.

Men ellers se at pengene er på din konto, og send varen dagen efter. det virker for mig

• #16   9. okt 2012 Lasse J: Makker betyder tilfældig gut:-)

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#17   9. okt 2012 Ole m.fl. - og hvad angår "penge der forsvinder fra jeres konti".....

Så må I godt lige underbygge hvad der helt præcis foregik. Modtog i Check? Anden form for overførsel fra IKKE dansk konto eller lignende? Der kører så mange ammestuehistorier men ét er ganske vist, og det er, at såfremt du overfører penge fra én dansk bankkonto til en anden, så kan du være 100% sikker på, at disse penge ikke kører retur fra din konto med mindre du giver accept herfor.

....og så har vi undtagelsen hvor reglen ikke gælder! Vi har hørt utallige eksempler på virksomheder der ved en fejl at overført flere hundrede tusinder - endda milloner af kroner forkert til en privatkonto. Disse penge vil naturligvis køre retur- og har du brugt af dem - tja, så er det såmænd strafbart.

• #18   9. okt 2012 Jeg fik en bankgaranti på beløbet, udstedt hos købers bank. Jeg ringede til banken og hørte om det var OK, det var det, de kendte manden, han havde været kunde i årevis. Så fik han nøgler og skibspapirer og vi vinkede farvel på kajen da de sejlede. Dagen efter checkede jeg om pengene var på min konto. Det var de ikke, og jeg ringede så til hans bank. Han havde ophævet bankgarantien og fortalt dem at handelen alligevel ikke blev til noget. Heldigvis havde jeg en købekontrakt, og med den plus dokumenter fra banken mødte jeg op hos en berygtet advokat, og betalte ham for at fikse problemet. Jeg ved ikke hvad han gjorde eller hvem der hjalp til og hvordan, men en uge efter var pengene der.

• Louis Von B.
    Louis Von B. Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #19   9. okt 2012 Peter K. ja det er jo så heller ikke helt de samme som overførelse, i dit tilfælde skulle du ha haft din bankmand til at ringe til hans bankmand, så de lavede aftalen dem imellem, du har jo ikke engang fået en bankgaranti, du har bare fået et mundligt tilsang om betaling, det er ikke helt det samme, og løbe fra den kan alle.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#20   9. okt 2012 Nuvel Peter.... en Bankgarantien er en kaution stillet af et pengeinstitut, og såfremt køber har annulleret bankgarantien, så er der tale om bedrageri. Men dette falder så i god tråd med ovenstående, nemlig at du ikke havde fået overført penge fra én konto til en anden.

• #21   10. okt 2012 Nej, det var ikke et mundtligt tilsagn, jeg havde det heldigvis på skrift. Dette sammen med en købekontrakt stillede mig godt bagefter. Jeg valgte så en rå børste af advokat, fordi jeg skulle have pengene kradset ind, inden køberen og båd forsvandt ud på det blå hav.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#22   10. okt 2012 Peter K: Fakta er at du aldrig har haft eller fik penge overført til din konto - og derfor ikke har oplevet at pengene blev "automatisk" ført retur, hvilket også falder i god jord ift. hvad praksis er på området. At du har oplevet en meget tvivlsom Bankgaranti og direkte bedrageri fra købers side...tja, det er jo også trist, men godt at det lykkedes for dig at hente pengene ind.

• #23   10. okt 2012 Det har du ret i. Heldigvis endte det lykkeligt, og jeg opdagede at der er forskel på en bankgaranti og en irreversibel bankgaranti. Kontanter i lommen, det ved man hvad er.

• #24   10. okt 2012 Lige præcis. Pengene stod på min konto til morgen og jeg har sendt varerne. Og pengene står der endnu;-)

Kommentér på:
Bankoverførsel ved salg.

Annonce