{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.711 visninger | Oprettet:

Jacob R
Jacob R
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Salg af MC til udenlandskkøber {{forumTopicSubject}}

Hej MG.

Jeg ved godt at det har været oppe flere gange, men jeg er ikke rigtig kommet frem til en konklusion på emnet.

Jeg har en Yamaha R1 fra 2001 til slag på nettet. En mand fra Tjekkiet har henvendt sig og ønsker at købe den til prisen og ud fra billederne fra salgsannoncen.
Han har sendt en kopi af sit pas via mail som validitet (ja det kan være falsk)

Han vil så få en kurrer til at hente den og som samtidig vil stå for eksporten. Jeg skal blot sørge for at afmelde nummerpladerne, forsikring o.l.

Jeg har på nuværende tidspunkt ikke den originale registreringsattest, men en ny er bestilt.

Han vil betale pengene via bankoverførsel til min bankkonto via IBAN nr.
Og motorcyklen vil selvfølgelig først blive udleveret når pengene står på min konto.

Er der nogen der har været ude på noget lignende og gik handlen godt eller dårligt?

Jeg forstiller mig at der skal udformes en slutseddel på engelsk som vi begge skriver under på.

Pft og god aften. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg af MC til udenlandskkøber
  • #1   8. aug 2021 Svindel!!! Det er utroligt at man bliver med at tro naivt på den slags! Der er mange eksempler på hvordan de snyder på den måde, det skulle du nok sætte dig ind i, fremfor at rod med papirer.
    Men held og lykke med "salget", og hold os endeligt opdateret med hvor god en handel du får strikket sammen smiley

• #2   8. aug 2021 scam scam og atter scam

• Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 197
    #3   8. aug 2021 Hør din bank om hvordan betalingen kan foretages sikkert for dig.

• #4   8. aug 2021 Det er snyd har prøvet det med bil jeg skrev til ham at ham der skulle hente bilen skulle have pengene med så hørte jeg ikke mere fra ham smiley

• #6   8. aug 2021 Når pengene står på din konto via IBAN så kan det vel ikke gå helt galt

• #7   8. aug 2021 Tjek lige hvad en mc som din koster i Tyskland via mobile.de
    Vil gætte på den der står til en markant billigere pris end din. Med mindre der altså er tale om en mc uden afgift.
    Og så skal du spørge dig selv, om hvorfor en mand fra Tjekkiet, vil købe din mc der er belagt med dansk afgift, frem for en meget billigere tilsvarende mc fra Tyskland.

Det eneste tidspunkt det giver mening for udenlandske købere, at købe en mc i Danmark, er hvis det er en speciel veteranmotorcykel man har til salg.

• #8   8. aug 2021 Bed ham om at hente ddn personligt hvis han vil have den. Så hører du nok ikke mere til ham.

• Jacob R
    Jacob R Tilmeldt:
    maj 2007

#9   8. aug 2021 Jeg kan godt se at meget taler for at det er svindel. Jeg var blot interesseret om nogle har gennemført en lignende handel med succes?
    Nu tænkte blot at når han vil overføre pengene direkte til min konto, kan det vel ikke være helt galt.
    Jeg vil dog høre min bank i morgen hvordan jeg er stillet. For hvis først pengene er på min bankkonto kan jeg vel i teorien være "ligeglad" med resten?

En tilsvarende på mobile.de koster omkring 4-5000 euro (30-37.500 DKK) hvilket jo ikke giver meningen at han vil købe min i DK, medmindre der er nogle toldregler hvor han kan få penge refunderet som jeg ikke kender til.

• #10   8. aug 2021 #9: Du kan få refunderet en del af afgiften, han kan ikke.
    Den gængse metode er, at han ved et uheld overfører for meget, og ber så dig om at overføre det overskydende retur.
    Du overfører der overskydende, og efter 14 dage meddeler din bank dig, at der ikke var dækning på den udenlandske konto alligevel.

• #11   8. aug 2021 #10
    Hvordan kan man overføre mere end man har på kontoen?
    Jeg har godt nok aldrig prøvet, men jeg tvivler ret kraftigt på at jeg kan overføre fx 50.000 kr til dig, hvis der kun står 25kr på kontoen.

• #12   8. aug 2021 De vil betale over paypal og når De har betalt og fået fragtmand til at hente --- Så bliver pengene trukket tilbage på paypal --FORDI DE SIGER AT DE IKKE HAR MODTAGET VAREN...... PLAT

• #13   8. aug 2021 De vil betale over paypal og når De har betalt og fået fragtmand til at hente --- Så bliver pengene trukket tilbage på paypal --FORDI DE SIGER AT DE IKKE HAR MODTAGET VAREN...... PLAT

• #15   9. aug 2021 Nu har jeg boet i Tjekket i plus 15 år. Vi har ikke afgift på bil og MC. Og blot til info så findes der flere R1 til salg på vores "blå avis" fex en meget pæn 2002 eller 2003 model til henvh dkk 18.000 og 20.000,- Så medmindre din er meget speciel eller lavet af guld så tror jeg de tager din røv

• #16   9. aug 2021 Altså, ja det er scam det her.
    Men beløbet kommer aldrig til at stå på hverken din bankkonto, paypal konto eller noget andre steder. Din motorcykel bliver heller aldrig hentet af nogen som helst.
    Du modtager i stedet en falsk udskrift for overførsel, om det er det ene eller det andet sted spiller ingen som helst rolle, for det vil være falsk.
    Beløbet der figurerer på den falske udskrift vil være højere end den annoncerede pris. Så kommer der en besked at "køber" ved en fejl er kommer til at overføre for meget, og at noget af beløbet skulle have været til "vogn manden", så køber beder dig tilbageføre XXXX,00 antal kroner.
    Det er sådan den slags scam her foregår, har for sjov selv spillet med indtil "sidste stik" et par gange.
    Så det hele er ikke så avanceret som nogle gerne vil gøre det.

• #17   9. aug 2021 Det er utroligt at folk bliver ved med at falde for de henvendelser.
    For det første hvorfor vil en gut fra Tjekkiet købe din R1, når han kan købe en hjemme eller i Tyskland til det halve.
    Der er blevet advaret mod disse henvendelser i mange år.
    Naivt og dum at tro dette ikke er svindel.
    Ps.
    Jeg havde for 2.5 år siden Én Yamaha XSR 900 60th til salg for 100000kr. Fik der også en henvendelse fra en gut i Tjekkiet. Han ville købe til prisen. Overførelse bla bla bla.
    Gutten kunne købe en ny hjemme til nok 3/4 af prisen. Svindel svindel og svindel.

• #18   9. aug 2021 Kan ikke se problemet at du udleverer den når du har pengene på kontoen. Ellers får dem overført på PayPal

• #19   9. aug 2021 Syntes du skulle lytte til advarslerne her.

• #20   9. aug 2021 En bekendt prøvede det samme, bare med en pruhest, og som #9 beskriver gik det samme måde.. der blev overført for meget og så skulle det betales tilbage men det første betaling var fusk

• Jacob R
    Jacob R Tilmeldt:
    maj 2007

#21   10. aug 2021 Tak for svar alle sammen.
    Jeg har som mange af jer opfordret til valgt ikke at gå videre med salget da alt tyder på svindel.
    Tak skal i have.
    God dag

• #22   10. aug 2021 Fornuftigt smiley smiley

• #23   10. aug 2021 Den med at pengene står på kontoen kan man tørre røv i:
    Fra Danske Banks hjmmeside:

"Du kan anmode om at få rettet eller tilbagekaldt en overførsel til udlandet, selv om den er ekspederet. Det gør du ved at oprette en 'anmodning' til banken.

De ting, du kan anmode om at få ændret, er
    beløb og valuta
    modtagers navn og adresse
    modtagers bank og kontonummer
    BIC/SWIFT-adresse
    meddelelser til modtager.

Normalt bliver betalingen ændret eller ført tilbage inden for 10 dage, men det afhænger af modtagerbankens ekspeditionstid."

Og det samme gælder slevfølgelig også fra udlandet og til DK.

Så enten laver de den med for meget betalt, eller også betaler de dagen før du sender MC'en, så du ser beløbet, og så tilbagekalder de, og 1-2 ugere senere er pengene på kontoen der pludselig ikke mere.

• #24   10. aug 2021 Læs 16+20 der kommer hverken penge eller fragt firma!

• #25   10. aug 2021 #23:
    Der må da skulle gives en eller anden form for accept fra modtagers side, inden man fører et beløb tilbage, ellers ophører al sund fornuft da.
    Mon ikke banken forhører sig, inden de trækker pengene igen. Det vil da være sur røv at have lavet en reel handel på måske 250.000kr, for så bare at se pengene blive tilbageført to uger senere. Hvis det virkelig er så let, er der jo intet, som er sikkert mere, især nu, hvor bankerne presser på for at komme af med kontanter.

• #27   11. aug 2021 Du skal ikke gøre det. Det er svindel og de prøver typisk at skrive til dig via dba.dk
    Det næste han gør det er at han selv skaffer et fragtfirma og vil gerne købe den med afgift osv. Derefter overfører han et for stort depositum ved en “fejl” via western Union IKKE normal bank og beder dig derefter om at overføre det for store depositum tilbage. I mellemtiden har han hevet hele møjet tilbage og du er blevet snydt. Der er helt konkrete eksempler på dette scam på nettet.
    Hvis du kan nikke genkendende til bare Western Union, skal du bede ham om at fucke sig selv. Undskyld mit franske.
    Som flere også skriver er det billigere at købe mc i Tyskland og der skal desuden også betales exporttillæg. Intet giver mening. Er selv på udkig efter en R1 men vil smide en MEGET velholdt Fzr 1000, 1992 original med 35000km på uret ind i handelen

• #28   11. aug 2021 Jeg har været ud for noget meget lignende og det var desværre svindel. Alt var falsk. Pas, fragt virksomhed, fragt papir, kontrakt. Jeg endte med at politi anmelde svindel her i DK og også i Sverige da vedkommende havde forfalsket en svenskers ID. Det var en virkelig dårlig oplevelse. Er så træt af svindel ved mc eller bilkøb og politiet tager det desværre heller ikke meget seriøs. Jeg håber det bliver bedre med tiden :S

• #29   11. aug 2021 Jeg har lige solgt en motorcykel til en tjekke. Det er jeg overhovedet ikke nervøs ved. Han kom med en stor varevogn med plads til mange motorcykler og medbragte det største bundt 1000 krone sedler, jeg længe har set. Han skulle rundt for at finde flere.

• #30   11. aug 2021 #29: Ja, som skrevet før. Er der tale om en sjælden, speciel eller klassisk mc, så giver det mening at folk fra udlandet vil købe en mc i DK.
    Men når der bare er tale om en standard japansk stangvare, som koster det halve i Tyskland, så ved man det altid er fup

• #31   14. aug 2021 Knud:
    Din Ariel??

• #32   14. aug 2021 Mini:
    Hvis du sælger en mc til en som har betalt med Paypal, så kan køber senere trække pengene tilbage ved at hævde varen er defekt osv, det er sket for flere CVR handlere i Dk.

• #33   14. aug 2021 At diskuterer med folk der ikke vil se muligheder men kun negativer ... så kommer man langt Allan

• #34   14. aug 2021 31
    Ja, een af dem. Den, der har så meget kompression, at jeg ikke længere kunne starte den.

• #36   15. aug 2021 Har sgu solgt ''alm'' cykler til udelandet hvor de har været uden afgift. men så må vi bare konkludere at alle er tyve i udelandet i 99% af tilfældende

• #37   15. aug 2021 #36: mon ikke også de priser du har solgt til uden afgift, er på samme niveau som priserne i Tyskland?
    Hvad tror du selv priserne i Danmark generelt er, for mc’er med afgift, kontra priserne i f.eks Tyskland?

• #39   15. aug 2021 Da jeg solgte min RD var der en hollænder der ville købe den og jeg føler mig ret overbevist om at han mente det, han blev ihvertfald meget træls da jeg sprang fra aftalen og solgte den til en dansker der ville give det samme smiley

• #40   15. aug 2021 Klart at han blev træls, han troede jo at han skulle sende dig kr 1.500 mere end du skulle have for geden, og at du så ville sende de 1.500 tilbage til ham, for så en uge senere at opdage at han har trukket pengene fra din konto igen. det er tit set. Tab til dig kr 1.500 og geden har du stadig stående for der kommer ingen og henter den, handel faldet til jorden.

Man må som sælger af store dyre ting ikke tage mod Paypal betaling, for køber vil senere hævde at handlen er gået galt og de får så tilbageført pengene, men har også fået varen med hjem, så dobbelt tab for sælger.

Ved handel med tyske sælgere har jeg brugt en såkaldt Treuhand service, dvs at speditøren som jeg har til at hente MCen ser om varen er som beskrevet, og tjekker papirerne igennem og betaler så sælger KONTANT på stedet og kører MCen hjem til mig.
    Det har virket op mod 50 gange.

• #41   30. aug 2021 Min datters veninde har været ude for det med heste. Hun havde 2 heste til salg, udmærkede rideheste, men ikke noget særligt. Hun fik en mail fra 'London', vi checkede adressen og den var god nok. Men jeg kan jo også finde en adresse, der er god nok, på Krak. Så kom der en banknoteret check på et noget større beløb, og en besked om at hestene ville blive hentet. Hun gik i banken med checken, der var god nok, og hun hævede beløbet og investerede i en dyrere hest.
    Nogle dage senere skrev 'køber' at der desværre var sendt en forkert check, og om hun ikke ville betale det overskydende tilbage via Western Union. Det gjorde hun ikke, hun lugtede lunten, men skrev tilbage at det kunne vi ordne, ved afhentning af hestene.
    2 uger senere fortalte banken at checken var stjålet, og at hun skulle indbetale det beløb hun havde hævet. Hun måtte så sælge den nyindkøbte hest hurtigt, naturligvis med tab, men hun havde stadig de 2 heste og havde de fleste af pengene i behold.
    Jeg har kendskab til andre, der har sendt det overskydende beløb via Western Union, og konstateret at beløbet blev hævet i Nigeria, men at man der ikke noterer, hvem der hæver pengene.
    Det er ikke nok at pengene står på ens konto. Jeg solgte en båd engang, og da min bank fortalte at de havde modtaget en bankgaranti på beløbet, og jeg fik det bekræftet i købers bank der omtalte ham som gammel ærlig og stabil kunde, fik køberen båd, nøgler og papirer. Et par dage efter var bankgarantien ophævet, og båden lå noget sjusket fortøjet på sin gamle plads.
    Der er flere typer bankgarantier, og nogle kan køber ophæve uden videre. For at være sikker, skal det være en irreversibel bankgaranti, eller allerbedst kontanter. Jeg mistede dog ikke båden og jeg brugte heller ikke de penge jeg troede jeg havde.

Kommentér på:
Salg af MC til udenlandskkøber

Annonce