2.561 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 82 Svar

Ny brugt bil, - erfaringer/forslag? Ny brugt bil, - erfaringer/forslag?

Har ikke så god erfaring med respons på indlæg på BG, - derfor smider jeg den her, til mine aller rareste venner!

Jeg skal være far til februar og skal i den forbindelse have skiftet med min elskede Corsa fra '94 ud med en St. car, - og hvad skal det mon være for en slæde??

Budget maks 30.000 kr, - skal jeg smide 2-3000 mere, så går det også nok, - men prisen skal ikke i nærheden af 40.000.

Skal helst kunne præstere min. 13 km/l

Og så skal der selvfølgelig være så lidt fis med den som muligt, -Skal ikke stå på værksted halvdelen af tiden.

De biler jeg har haft i kikkerten so far er

Opel Vectra 1,6 og 1,8 fra '98-'02

Toyota Avensis 1,6 og 1,8 '98-'01

Nogen der har erfaringer med ovenstående, - eller har andre gode forslag?

Jeg vil ikke starte en krig, - men jeg vil gerne gå uden om franske vogne! smiley

Fyr løs!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny brugt bil, - erfaringer/forslag?
  • #1   27. aug 2012 Du må aldrig sammenligne en 10-12 år gammel Opel med en ligeså Toyota.
    Jeg ville aldrig overveje en Opel Vectra hvis alternativet er en Avensis !

• #2   27. aug 2012 en HDI motor går du ikke galt i byen med, og den kører meget langt på literen

Citroen, peugeot, ford og et par mærker mere kører med samme HDI motor.

og franske biler er helt med fremme i kvalitet i dag så det behøver du ikke bekymre dig om, ud og prøv nogen smiley

• #3   27. aug 2012 Steen
    Jeg er absolut mest på Avensisen! Absolut, - men har bare ladet mig fortælle at 98-99 havde børnesygdomme, hvorfor er grunden til jeg ikke er helt 100 på den endnu, - det er ikke helt lykkes mig at finde en 00-02 inden for budgetten uden at den har gået 400.000 km eller mere.

Martin, - ja de er måske nok fremme i dag, - men vi snakker jo også årgange der er 10 år + smiley

• #4   27. aug 2012 Opel astra stc go solid bil til billige penge købte vores for et år siden og der har intet været i vejen med den overhovedet det er en 01 og vi ga 28.000 for den vi er rigtig glade for den men det er jo smag og behag

• #5   27. aug 2012 Rettelse i mit indlæg, - i kikkerten har været Opel ASTRA og ikke VECTRA smiley

• #6   27. aug 2012 Køb en Ford Mondeo 1,8 stationscar, den kører satme godt.

• #9   27. aug 2012 de 1,8´ere drikker olie som en grønlænder drikker øl

• #10   27. aug 2012 Jeg har en opel zafira 1,8 16v fra 2000 den bruger mere olie end benzin !

Værkstedet siger det er normalt for 1,8 modellen.

uden lyv kører jeg max 800 km på en tankfuld olie, jeg afventer med at skifte den ud før jeg ved hvordan firmaet går smiley

Kører pisse godt, men olie nej tak !

• #11   27. aug 2012 friis, bare ud og hitte alt det spildolie du kan få

min chefs kammerat havde sådan en gammel mercedes han monterede en beholder med spildolie i bagagerummet og satte en studs på bundkaret så når olielampen begyndte at blinke så åbnede han lige for hanen smiley

• #12   27. aug 2012 Når man kan få en toyota til 30000kr plejer der at være en hage, Mange kilometer. skadet. motor problemer. De holder prisen godt, men hvis man går efter en toyota til markeds værdien. DVS en der har en gennemsnitlig pris, Vil jeg personligt mene at man har en driftsikker bil. dog en anelse kedlig, men som i alle herinde sikkert er enige i er næsten alle biler kedlige. når man bare kan tage den to hjulet når det skal være sjovt:)

• #13   27. aug 2012 Toyota avensis er en meget driftsikker bil. Børnesygdomme? De skulle da gerne være rettet her mange år efter smiley

Ang 1,8 motoren, så er olieforbrug kun et problem på VVTi motorne, ikke den almindelige 7AFE.

• martin A
    martin A Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 34
    #14   27. aug 2012 Jeg kan kun sige godt om toyota eller mazda. Det er bare driftsikre biler. Jeg tror også jeg ville kigge efter noget honda, jeg ved ikke hvad man kan få i den prisklasse. Der er dog altid en hage, en japaner er du nødt til at være ekstra obs på rust. Det er næsten et must at den er dokumenteret rustbehandlet fra ny.

• John  S
    John S Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Svar: 137
    #15   27. aug 2012 Mit bud vil altid være Toyota. Med Avensis var der nogle 1.8 motorer der havde højt olieforbrug, men Toyota gav 8 år og 100.000 km på dem, så de fleste skulle gerne være skiftet. Ellers er bilen næsten skudsikker. Alle biler bruger olie, Mercedes og vw kører f.eks med et forbrug der hedder 1 liter pr 1000 km på en ny bil, så kan man jo tænke over hvad olieforbrug... Tror ikke man kan finde en eneste statistik der siger franske biler endnu skulle være kommet på højde med de bedste japanske og tyske. Men de er billige i anskaffelse. Det kan man jo så også tænke lidt over...

• #16   27. aug 2012 hejsa ikke noget at tvivle på AVENSIS 98-99 SÅ er der jo bil i 10 år inu smiley , har selv 1,8 med 7af-e motor og under 1/4l olie forbrug på 10-15000 (gået 350000) , og køre man fornuftigt , kan man vel godt presse den op på 13-14 km / l ikke verdens smarteste, men det DUR !!!

• #17   27. aug 2012 Jeg har lige købt en ford mondeo mrk 3 kombi 2.0 med alt i udstyr klima, elsoltag elruder osv det er en 2001 den køre perfekt billig i drift og sindsygt meget plads.. sådan en kan du købe fra 30000 kr.. kan kun anbefales

• #18   27. aug 2012 hvad havde sådan en kørt Morten J ?

• #19   27. aug 2012 Well, det lyder da som om, at det ikke er helt skidt det har jeg har haft kig på ind til videre, - vil se om jeg ikke kan komme ud at prøve en Avensis i den kommende weekend. Tak for alle gode indlæg, - bliv bare ved.

• #20   27. aug 2012 men Lasse jeg har 3 børn og har aldrig haft en stationcar , de kan sagtens være i en 4-5dørs avensis også med barnevogn.

• #21   27. aug 2012 Michael b b den har kørt 218.000 og har fået skiftet gearkasse for to år siden med kvitering på 25.000 kr fra ford.

• #22   27. aug 2012 michael

Hvis jeg alligevel skal ud at have en "ny" bil, så synes jeg ligeså godt jeg kan købe en st. car, - Synes såmænd ikke det er nogen skam, - det er altid rart at have ekstra plads når der skal fragtes et eller andet gøgl smiley

• #23   27. aug 2012 det kan du have ret i , synes bare man betaler for meget mere for den ift til en 4dørs . og så larmer/rumler den mere bagfra .

• #24   27. aug 2012 vi havde en velholdt corolla før. skiftede den for to år siden med en af de forbandende franske peugeot 306 station cars årgang 2000.
    sikke noget lort..... den hverken drikker olie, har fejl eller har en eneste plet rust. den kan endda starte i frostvejr.

der er ikke noget som at generalisere...

• #25   27. aug 2012 morten m

Skal jeg sende en kiks til dig Morten? Jeg skrev at jeg gerne ville undgå franske biler, - jeg svinede ikke din familie til eller pissede på dit eksamensbevis...

smiley

• #26   27. aug 2012 Peugeot 306, Mazda 323f (hvis den er undervognsbehandlet), Chevrolet Nubira

• #27   27. aug 2012 Brandbiler ?

• #28   27. aug 2012 dem der bliver sat til vinteropbevaring inde i folks stuer ??

• #29   27. aug 2012 Dækker forsikringen så ???

• #30   27. aug 2012 Jeg mener at der fornyligt har været et forum indlæg, omkring den samme problematik, - bare med MC indenfor...!

Og så holdt vi! smiley

• #31   27. aug 2012 hvad med sådan en ? http://www.dba.dk/skoda-fabia-14-16v-101/id-84950752/

• John  S
    John S Tilmeldt:
    jul 2012

#32   27. aug 2012 Er det ikke også at generalisere at sige man har en 306 der altid virker, når de fleste opgørelser vil vise den har mange fejl? Måske har du fået den gode der blev lavet.... :o)

• John  S
    John S Tilmeldt:
    jul 2012

#33   27. aug 2012 Fabian har været kåret som årets brugtkøb på et tidspunkt. Godt bud.

• #34   27. aug 2012 michael

Jo for faen! Har tænkt Skoda, - dog ikke meget mere end tænkt, - men de skal også tjekkes ud.

• #36   27. aug 2012 jeg ville gå efter pænest mulig bil , med færrest km , rustfri , fra en ok forhandler ,og fra de anerkendte mærker , ford, toyota , mazda ,vw, skoda og ?

• #38   28. aug 2012 jeg skrev og , hvis jeg nu havde glemt en , selvfølgelig er der andre mærker der er gode , men mercedes osv bliver bare for ringe i den prisklasse.

• #40   28. aug 2012 hvis du kendte mig ville du vide , jeg det meste af tiden render rundt, med smil på (men du får lige et par stk smiley )
    jeg læser(næsten) altid trådens start, så jeg vidste jo han ikke gad ha franske biler , smiley
    jeg har aldrig haft en , har aldrig hjulpet nogle med at købe en .så jeg kender ikke nok til dem , til at udtale mig om dem . smiley (en til smiley
    Lasse : Når man kan få en mondeo til 30 som Morten J skriver , er det da absolut også værd at tage med i overvejelserne. det er dælme en god pris.

• #42   28. aug 2012 Jeg synes bare Avensisen tiltaler mig mere en Mondeoen smiley

• #43   28. aug 2012 jeg har en Passat som man ellers høre både det ene og det andet om, men fakta er den er fra 2005, 2.0 TDI (140HK) den har nu kørt 130000km og har aldrig fejlet noget som helst, og så kører den helt fantastisk godt (stadigvæk)
    Der er sikkert masser af andet som er ligeså godt, det var bare fakta fra mig.

• #44   28. aug 2012 Lasse det forstår jeg godt , jeg har haft corrola , carina, avensis, sportsvan , og ja det virker , men for 30k har det kørt mere end 218000 km er ældre og dårligere udstyret end den Morten ,skriver om , problemet er at toyota er så populært , så de er (for)dyre som "gamle" biler

• #45   28. aug 2012 Passat var en af de første jeg havde i tankerne, - men til den pris har de gået lige rigeligt med km, OG de er godt tørstige, - så den er desværre udelukket for mig.

michael, - en Toyota der er passet efter bogen kan da også snildt køre det dobbelte af 218000 KM inden den får kniven! smiley

• #46   28. aug 2012 tjaa , valget er dit , jeg smider bare input smiley

• John  S
    John S Tilmeldt:
    jul 2012

#48   28. aug 2012 Niklas: hvis du har været ude for en Avensis der opførte sig farligt, har den haft en defekt eller også har chaufføren haft det. Jeg har selv en og den opfører sig fuldstændig neutralt og korrekt i alle situationer. Det er bestemt ikke en sportslig bil, men ihvertfald 100% pålidelig i alle situationer. Jeg laver selv MB biler til daglig og er altid glad for at sætte mig ud i min egen bil efter fyraften. Det siger det hele for mig. Brumbazz rammer hovedet på sømmet.

• John  S
    John S Tilmeldt:
    jul 2012

#49   28. aug 2012 Du er jo også glad for felicia/favorit og punto så måske du har en anden definition af hvad en velkørende og sikker bil er? ;o)

• #51   28. aug 2012 Niklas : det undrer mig at du kun er 47 år med alt det du har kørt på og i , har arbejdet med , ejet og set skulle man tro du var mindst 100 år, hver gang der er nogen der har oplevet et eller andet har du gjort det dobbelt så hurtigt , i regnvejr i bare tæer.
    Med alle de kommentarer du får ,skulle du måske overveje ,om en anden måde at debattere på var formålstjenlig !
    For faktisk er jeg sikker på du kan og ved en masse , men du er så selvfed , så det næsten ikke er til at holde ud !
    Faktisk havde jeg efter vores sidste debat bestemt mig for at ignorere dine indlæg ,men det var mig så ikke muligt .
    Sikke en smøre og jeg undskylder til trådstarter for at forurene tråden.

• #53   28. aug 2012 Jeg trykker lige ENIG til michael´b´s indlæg :-).

• #54   28. aug 2012 Nu ved jeg ikke hvad du kan betale, men tørstig kan man ikke kalde den. Min kører 17 km/l på de korte ture og 22 km/ l på de længere, hvilket er langt bedre end min fiesta 1:25 som ikke kører mere end 14

• #55   28. aug 2012 Niklas : lidt refleksion var måske også bedre end flere kommentarer.

• #56   28. aug 2012 Et bud..? Der er vel 100 kilo tilbage i den.. Mindst.. smiley

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/mondeo/18-110-ambiente-stcar/1305903

(Jeg har også en HDI fra 04 der har rundet 275000 der stadig kører 23-25 km/l uden problemer what so ever.. smiley men det gider du jo ikke høre på så vi går videre.. ) hé.he..
    smiley
    ( indrømmet.. Det er konen der kan det der.. Jeg KAN fanme ikke få den på mere end de 22km/l. smiley )

• #57   28. aug 2012 jeg har haft tre Vectraer som firmabiler - heldigvis firmabiler.

Jeg køber ALDRIG sådan en for mine egne penge!

• #58   28. aug 2012 Niklas

"Spørgsmålet er om det for dig bare er transport eller om du finder en glæde ved at køre bil?"

Det er transport, og så finder jeg absolut glæde ved at køre bil, - og jeg er glad når jeg kører i min nuværende gamle Corsa, - for når jeg sætter mig ind i den, så jeg ved jeg at jeg sætter mig i en bovlam Corsa 1,2 SWIIIING fra '94, - den kører og skal køres som en Corsa 1,2 SWIIIING fra '94. Når jeg sætter mig i min svigerfars Leon FR med turbodiesel, - ja så er forventninger lidt anerledes, end når jeg kører Corsa.
    Jeg skal ikke ud at have en st. car med funfactor, - så havde budgettet været et andet, - køreegenskaberne i en Avensis fra årtusindeskiftet, som tråden efterhånden handler om, er som de nu er, og så tilpasser man vel sin kørsel efter det? smiley

Vil dog lige tilføje at jeg krummer tæer og råber og skriger, de gange jeg ikke kan undgå at køre i min kærestes Chevrolet Spark, - mage til ækel lortespand skal man lede længe efter...

• #60   28. aug 2012 MiChRev .

Jeg skal have ny bil, - ikke kastreres smiley

• John  S
    John S Tilmeldt:
    jul 2012

#61   28. aug 2012 Niklas: i en anden tråd fortalte du at din søn havde en felicia og det var en meget fin bil, og jeg kunne bare ikke forestille mig du ikke havde godkendt købet, når nu du er så erfaren og forstår at køre frisk til?

• #63   28. aug 2012 For fanden Michael B B nu fik du ødelagt mit ellers dårlige humør jeg havde

gæt selv hvilket indlæg der gjorde det smiley

• #64   28. aug 2012 Grauballemand : ja man undres ! smiley

• #65   28. aug 2012 Køreglæde får du på din mc.! Ikke i morfar-slæden.. smiley

• #66   28. aug 2012 Min fætter er salgschef ved Carepoint, og han har denne her Octavia til at stå.
    Den skal jeg kigge på i weekenden, - så må vi se om det kunne være noget... Lidt tørstigere end det jeg egentlig søger, men det skulle være en fremragende vogn til prisen..

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/octavia/16-glx-combi/1232571

• #67   28. aug 2012 den ser fin ud , og reklamationsretten som der er ved en forhandler , er nok værd at give et par tusind for.

• #68   28. aug 2012 Jah, og så kan man sige at det er indenfor familien, - så det burde kunne give et mindre afslag i prisen. Men lad os nu se, - synes umiddelbart ret godt om Octaviaerne, - et par år yngre havde selvfølgelig været at foretrække, men så følger prisen også med.

• #70   28. aug 2012 BrumBazz

Nej, det kan jeg godt se, - men jeg må ud og prøve dem, og træffe en afgørelse ud fra de forskellige oplevelser smiley

• John  S
    John S Tilmeldt:
    jul 2012

#71   28. aug 2012 Niklas: du ret det var en forhastet konklusion, men tog det som en selvfølge man hjalp sin søn med bilkøb når nu man er så erfaren som dig. Er det forresten ikke også en forhastet konklusion hvis man f.eks siger at ducati 749 er en langt bedre mc end en gsx-r 600 uden at have prøvet sådan en?

• #72   28. aug 2012 Har I to fundet ud af hvem der kan pisse længst nu? Det der gavner ingen

• #73   28. aug 2012 Niklas

Skal man lytte til dem der tror de har erfaringen eller dem der bare har noget fornuftigt at sige?

• #74   29. aug 2012
    Niklas : jeg er ikke 25 men 42 , har en del erfaringer , så mange at jeg har indset at mange ved lidt mere end jeg, og få ved meget mere !
    så jo jeg hylder absolut princippet , at lytte til andre.
    jeg vil ikke indgå i endnu en debat ,med dig hvor det bliver trukket ned på børnehaveplan. Jeg antog fejlagtigt at min uforbeholdne mening (sammenholdt med alle de syrlige kommentarer du får på Mcg ) ville få dig til at reflektere bare lidt over dine kommentarer. Det var så åbentbart ikke tilfældet.

• #75   29. aug 2012 Ha..ha. Enig Knud.. smiley har lige skrevet i en anden tråd - McG meget godt afspejler det sjov vi har med vores mc'er.. Det er jo kuns derfor vi ER herinde i det hele taget..! smiley ;-) men det må jeg vist tilbage og omformulere.. smiley
    ( sorry trådstarter, jeg røg lige med ud af sidesporet.. smiley )

• John  S
    John S Tilmeldt:
    jul 2012

#76   29. aug 2012 Knud: Synes du vi kom længere med din kommentar?

• #78   29. aug 2012 John S:

Nej! men jeg fik det en del bedre

• John  S
    John S Tilmeldt:
    jul 2012

#79   29. aug 2012 Knud: jamen så nåede du vel dit mål.

• #80   29. aug 2012 Si!

• #81   30. aug 2012 haha altid godt med nogle tråde der indebærer "se mig jeg er verdensmester" indlæg c" )

men Lasse J, du kører en Honda CBR, så du kan ikke være helt uden evne til at tænke smiley Og hvis du vælger en Opel fremfor en Toyota, så svarer det til at vælge en Lifan fremfor din CBR.. no go..

Jeg har sådan en her som nr 2 bil.. og vi har også lige fået en lille med barnevogn og hvad der ellers hører til, og den store barnevogn kan være der med hjul OG lift monteret..

http://www.bilgalleri.dk/galleri/238477-honda_civic_18_sport_konebil

Vi er yderst tilfredse, omend den ikke er så sjov at køre i som storebroren med en K20 motor

• #83   30. aug 2012 Mirza, - hvad svarer en Octavia så til, - en Yamazaki?? smiley

• #85   1. sep 2012 Jeg havde bare købt den bil jeg syntes bedst om, det er da ikke noget ved at købe en mondeo bare fordi den kører 2km længere på litteren eller har kørt 50k mindre, hvis man bedre kan lide en avensis.

Bare fordi en bil har været kåret til årets brugtbil betyder jo ikke at den ikke går i stykker, man skal huske på at alle ting i en bil er sliddele, før eller siden går det i stykker, nogen er heldig at det holder deres tid med bilen ud, mens andre skal skifte dele ud hele tiden.

• #86   1. sep 2012 Jeg ville sgu røve en bank, iført badedragt og svømmefødder... Og så ned til Audi, og købt mig en Q7'er....

Så afsted med dig.......

• #87   2. sep 2012 Til de interesserede der fulgte tråden og kom med gode råd, kan jeg fortælle at jeg i dag har handlet denne perle..! - Og ja, den står ligeså knivskarpt i virkeligheden, som den gør på billederne.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/octavia/16-glx-combi/1314430

• #88   2. sep 2012 Troede du ville have en bil... Det er jo en Skoda....

har du selv set logoet? Det er jo en pik med vinger....

• #89   2. sep 2012 Tak Claus H, er også rigtig tilfreds med købet.

Dejligt med positivt feedback.

Rend mig... Hvis du læste tråden ville du vide hvad den handlede om..

• John  S
    John S Tilmeldt:
    jul 2012

#90   2. sep 2012 Skoda har fremstillet limousiner og kampvogne førhen og det er der ikke meget pik med vinger over... Tillykke med købet, det er en fin bil. Jeg er selv blevet lidt lun på sådan en superb.

• #91   2. sep 2012 fin bil den skal du nok blive glad for smiley

Jeg skal selv ud og kigge mondeo st. car imorgen smiley

God fornøjelse med den

• #92   2. sep 2012 Tillykke med den. Dem er der heller ikke mange problemer med. Rust er nok det værste, men den ser rigtig pæn ud den der.

• #93   2. sep 2012 Har selv en Avensis årg 99 5dørs 1,8. Den kører glimrende (har haft den i snart 7år). Bruger vel omkring 2dl olie pr 1000km. Har kørt tæt ved 300kkm. Er desværre aldrig blevet rustbehandlet, det ses tydeligt på undervognen smiley . Hvis du vil holde bilen i en del år, så find en der er blevet ungervognsbehandlet - I DE FØRSTE ÅR. Mange er blevet snydt af en bil med rådden undervogn som lige er blevet sovset til i bunden for at skjule sandheden.

• #94   2. sep 2012 Sorry havde ikke læst de sidste indlæg. Den ser fin ud.

• #95   2. sep 2012 tillykke med købet , fin vogn ser det ud til .

• #96   2. sep 2012 Tak tak, og tak.. smiley

• #97   2. sep 2012 Det håber jeg Niklas.. smiley

Kommentér på:
Ny brugt bil, - erfaringer/forslag?

Annonce