{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.628 visninger | Oprettet:

Ny brugt bil {{forumTopicSubject}}

Jeg kigger lidt på ny (brugt) bil. Som alle andre også ønsker, så må det selvfølgelig ikke koste noget, være driftssikker, billig i både grøn afgift og vedligehold og holde evigt smiley

Pris: 130.000-140.000
Årgang: så ny som muligt (2017 og frem)
Brug: blandet kørsel/pendling og dermed gerne så økonomisk som muligt.

Jeg kigger lidt på Ford Fiesta 1,0 SCTi 100 Titanium (alternativt i 125-udgaven også). Jeg synes jeg kan fornemme, at folk generelt er rigtig tilfredse med sådan en.

Som en bobler er der ny Peugeot 208 diesel, men den er lige marginalt over budget.

Er der oplagte kandidater?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny brugt bil
  • #2   17. dec 2019 Hahaha, jeg glemte desværre det faste jyde-krav: der skal (eller kan blive) monteret træk på smiley

• #3   17. dec 2019 Personligt er jeg ikke fan af den trecylindret motor i Fiesta. Ved godt den har høstet stor ros, men jeg synes motorlyden er lidt belastende. Men eller god og sjov bil.

En oplagt kandidat kunne være en Toyota Yaris Hybrid. Har selv en gammel Yaris 1,0 med knap 200.000km på klokken, og har aldrig fejlet anden end alm slid og ælde

• #4   17. dec 2019 Der står lidt om sådan en Ford her: https://www.bilgalleri.dk/forum/teknik/1819755-hvilen_bil___for_og_imod__begge__tak

• #5   17. dec 2019 Ahhhh snup den som alm benzin den Yaris, så kan den trække 800kg

• #6   17. dec 2019 3> Det var netop motoren i den Fiesta jeg hæftede mig ved - og at den generelt får god kritik (uden jeg lige havde erindret lyden fra en 3-cylindret motor). Men man skal måske være lidt påpasselig med turboen?

• #7   17. dec 2019 jeg følger lige lidt med smiley

• #8   17. dec 2019 Min mekaniker ven og inkarneret opel ejer har haft sin 2018 fiesta i et halvt år nu. Og han elsker den.

• #9   17. dec 2019 Spændende - jeg må ud og prøve sådan en Fiesta i weekenden. Jeg har også kigget lidt på Renault Clio IV 0,9.

• #10   17. dec 2019 Hvad med en SEAT Leon FR 2,0TDI 184hk. 1500kr i afgift, og 23,8km/l

Super pendler bil. Der stadig er sjov. OG jeg har tilfældigvis en til salg smiley

Men ellers af de to du har kigget på der fortrækker jeg helt klart Forden over Renaulten. Når vi snakker motor. Men jeg synes at kabinen i Renaulten bedre.

• #12   17. dec 2019 Min onkel købte en Focus 1,0 100 hk for et halvt års tid siden, og han er også yderst tilfreds. Vær obs på at de de første par år havde problemer med et kølerør til turboen. De fleste har fået skiftet på tilbagekaldelser, men i yderste tilfælde kan det koste en turbo hvis ikke det er skiftet.

• #13   18. dec 2019 Jeg har købt en 2015 Mondeo 2,0 tdci 150 titanium for et halvt års tid siden, også som pendler bil.
    Den er fandme lækker at køre, jeg glæder mig hver morgen til at skal afsted. Så har den lige fået en original 180hk motorstyring i og kører nu ca 2 km længere pr liter. Så den ligger på 18-19km/l. ejerafgift efter 22,7km/l. manuel gear. 1800kg på jydekrogen.

• #14   18. dec 2019 Konens 208 D rundede 300.000 i sommers og hun kan stadig ikke banke den ned under 27,7 km i snit.. smiley

• #15   18. dec 2019 Hvad er dit kørselsbehov? Tænker stadig du skal pænt op i km før en Diesel giver (økonomisk) mening, der er jo stadig en højere afgift på dem.

Jeg kører normalt Ford (benzin Cmax og Diesel Galaxy) men lånte en 3 cylindret fiesta for et års tid siden. Ok trækkraft på motorvejen, men jeg synes ikke rigtigt km/l levede op til tallene.

Noget andet er jo om du har lyst til en sjov bil eller bare transport. Min daglige transport er Cmax benzin (100hk, ingen turbo). Den transporterer mig og mine 4 børn godt og sikkert men er ikke en humørspreder eller potens forlænger.... men så er det jo bare så meget skønnere at hoppe op på Ducati'en smiley . Det betyder så at jeg kun kører 10-12000km om året i C-max'en og så er det til at holde ud

• #17   18. dec 2019 Kørselsbehovet er cirka 20.000 om året - de sjove kilometer vil jeg allerhelst køre på to hjul, så bilen skal hverken være en racer eller potensforlænger, men bilen er et transportmiddel. Det vil sige de primære behov er økonomisk, billig(?), pålidelig og holdbar.

Jeg tror heller ikke på, at sådan en Fiesta når 23,3 km/l. Jeg tror man skal regne med 16-17 km/l i praksis, hvilket er fint nok til mig.

Jeg har prøvet sådan en Fiesta 1,0 SCTi 100 i dag og jeg må sige, at den kører overraskende godt. Den er bestemt ikke blevet mindre interessant nu hverken ud fra hvordan den kører, hvad der er af udstyr, hvad man får for pengene (alt er jo relativt) samt hvad kan læse andre mener om bilen.

• #20   18. dec 2019 Haha, ja den må sørme lige være blevet omkring 50 år gammel nu, siden den skal skiftes ud smiley

• #21   18. dec 2019 Det er så et af de tilfælde hvor jeg er glad for ikke at bo i Danmark.
    Har lige anskaffet mig en 2005 Hyundai coupe 1.6 for 800 Euro, 125k KM og nul rust, eneste der var brug for til syn var en enkelt pære til bremselys i den ene side smiley

• #22   18. dec 2019 Har meget dårlige erfaringer med 3 cyl diesel, dem vil jeg gå langt udenom

• #23   18. dec 2019 2014 Octavia 1.4 TSI 140 kører 19 km/l, benzin, 215 på toppen, 0-100 på 8.5 sek, ca 1.200 årligt i afgift, de står fra 120.000 kr og op, kanon køreglæde og plads, ligner lidt Audi fra 2007.

• #24   18. dec 2019 Den ultimativt billigste bil jeg nogensinde har haft, det er en KIA Cee'd 1,4 CRDI, 5D model JD (2012-2018) med "jydekrog" og 25 km/l. Den kostede mig 78 øre pr. kilometer over 5 1/2 år og 127.000 km.
    Udover 4 stk. 30.000 km service á Kr. 2600,- spenderede jeg Kr. 3800,- på et sæt vinterfælge med Alpin 5 på.
    Resten var på garantien. That's it! smiley

Sådan en fin en kan du sagtens finde indenfor dit budget.

Alternativt og mega useriøst:
    Brug dit budget til en pæn udbetaling på en KIA Proceed GT, 1,6 T-GDI, 7 DCT med en DTE chip i.
    Den kører kun 12 km på literen og er MEGA sjov at pendle omveje og sving i! smiley

profilbillede
  • #25   18. dec 2019 Har ikke haft noget billigere end Octavia 1.9 TDI, de kører bare, ikke til at stoppe, billigste km jeg nogen sinde har kørt.

• #26   18. dec 2019 @25 enig, fed maskine, havde en Cordoba 1,9TDI 130. Den flytter sig og gør det både godt og billigt.

Problemet er bare at de årgange (pumpedyse) er sindssygt dyre i afgift i forhold til moderne biler.... simplethen fordi det ånssvage danske afgiftssystem pludselig ændrer på måden km/l beregnes. Så med mit kørselsbehov (og brug for 5 rigtige sæder) måtte den desværre sælges videre

• #27   19. dec 2019 Købte en ny 208 hdi i 2018. Fin bil:-)

• #28   19. dec 2019 27> Den er bestemt også både interessant og med i overvejelserne. Skal det være HDI, og med lidt udstyr udover den skrabede model, så bliver den desværre lige 40.000-50.000 over budget.

Men hold da helt kæft hvor ser den fræk ud i den nye model (dog er det GT-LIne der er afbilledet på deres hjemmside - naturligt nok).

• #29   19. dec 2019 Har både 125 og 140 hk versionen.
    Og kan slet ikke genkende det med motorlyden.
    Det er en fantastisk bil til prisen.

• #31   22. dec 2019 Kig eventuelt efter Fiesta Fun-titanium 125 fra slut 2016... enkelte modeller har my key/nøglefri og elruder bagi....og derudover...
    Automatisk lys/sensor...fuldaut. klima,
    led kørelys, fjernb. c.lås, 16 tommer alu,
    parkeringssensor ( bag ), fartpilot, kørecomputer, infocenter, startspærre, varme i forrude, auto. nedbl. bakspejl, udv. temp. måler, regnsensor, sædevarme, højdejust. forsæde, 4x el-ruder,
    el-spejle med varme, automatisk start/stop, cd/radio/usb, multifunktionsrat, håndfrit til mobil, bluetooth, armlæn, isofix, bagagerumsdækken, kopholder, læderrat, tågelygter, automatisk lys, abs, antispin, servo, indfarvede kofangere, mørktonede ruder i bag.
    og et super godt standard lydanlæg og lidt hyggeligt rødt kabinelys smiley

Angående motorlyden, den lyder lidt funny i tomgang...men kun i tomgang ??
    Jeg har kørt 210 på meteret...tror stadig der var lidt tilbage ?? kan eventuelt chipes til 151 HK 234 nm. (bluefin, uk) ca 3000 kroner.... motor kan forsvarligt klare max 170 HK...jeg kører standard men overvejer de 151 HK 234nm. Edit.

• #32   23. dec 2019

profilbillede
  • #33   23. dec 2019 Lidt info om pris...Ford kørte kampagne på Ford Fiesta Fun titanium modellen i slut 2016 og prisen var 155.000 for ecoboost 125 HK motor...+ Metallak + levering...og enkelte biler havde mykey/nøglefri og elruder bagi.... Anyway der var en stor rabat i den periode....min er fra december 2016 og der har ikke været problemer med den..

• #34   23. dec 2019 31> Det er lige sådan en jeg har været ude at hente i går - lækker lille bil, der kører og svinger dejligt, og jeg synes egentligt man får både meget bil og meget udstyr for pengene smiley

Er det sådan en Bluefin som den her du tænker på? https://www.mybluefin.co.uk/search?make=9&fueltype=3&model=1&variant=3722

• #35   23. dec 2019 Dit link er til 100 HK motor....

Dette link er til 125 HK motor....2014 og frem til 2017.
    Tillykke med bilen og ja man får meget udstyr og så er den som den eneste Ford produceret på tyske fabrikker....??

https://www.mybluefin.co.uk/search?make=9&fueltype=3&model=1&variant=3647

• #36   23. dec 2019 #35: Fucus bliver også bygget i Tyskland, og det samme blev C-Max

• #38   23. dec 2019 Sorry, måske jeg misforstod Ford sælgeren....måske han mente at fiestaen KUN bliver produceret i Tyskland....og IKKE Kina/Mexico/USA/Brasilien/Thailand, osv osv.

• #39   24. dec 2019 Søren jeg har sat en usb nøgle til med 3100 numre...der en feature hvor du bare siger hvilket nummer du vil høre, præcist som hvis du skal ringe til nogen fra din kontaktpersoner i din mobil....du trykker på den midterste knap på rattet (venstre side) første kommando er USB...
    Næste kommando....Afspil Acdc..så spiller den alle numre med acdc....eller kommando, Afspil highway to Hell, så afspiller den kun det ene nummer....fed feature når man har 3100 numre på usb'en og vil høre en bestemt sang... Jeg bruger også tit min playliste fra Yousee musik via telefon/bluetooth til Fiestaen/festen....

• #40   25. dec 2019 39> Ja, jeg fik også lige koblet min Spotify ind via anlægget - det gør mig faktisk endnu mere glad, at man også kan høre rock- og metalmusik i sådan en bil smiley

Kommentér på:
Ny brugt bil

Annonce