{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
700 visninger | Oprettet:

Hjælp til netværk {{forumTopicSubject}}

Hurtig hjælp!!!
Har mig sådan et ældre mediecenter hvor nettet sutter i hastighed. Der er fint fart på på 1 bærbar samt 1 anden stationær samt på mobilen. Så mistænker lidt det trådløse netkort for at være synderen.. Nyt netkort eller en trådløs usb net adapter???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til netværk
  • #1   12. jul 2012 Du er nød til at beskrive din opsætning noget bedre..
    Uanset, hvis du er uerfaren, så prøv med en kablet forbindelse først for at få noget udelukket.

Er det trådløst, så vælger din WIFI router den standard som er den langsomste af de standarder som dine andre enheder benytter. Dvs. at hvis du har en enhed som kun kan køre 802.11b, så har du kun 11Mbit hastighed... til deling.

• #2   12. jul 2012 Carsten, det er ikke helt korrekt. De nyere routere har flere antenner så de kan kører alle bånd samtidigt

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #3   12. jul 2012 ....og for at gøre det helt korrekt, så kan man også på én antenne køre flere frekvenstyper, f.eks. 2,4GHZ ift. den gamle standard og den hurtige, N-standard på 5GHZ. Da vi ikke kender dit setup af trådløst netværk vil det være rendyrket gætværk herfra.... idet mange parametre kan spille ind, f.eks. som du selv er inde på; en fejl på ét Wifi netkort. Eller dårlige sende/modtage forhold. Eller en Wifi router der reelt har udtjent sin værnepligt for mange år siden. Generelt (og dette er *meget* generelt) plejer jeg at sige, at såfremt man har en Wifi-router der kun understøtter 11b standard (typisk 11/54Mbit), så køb dig en ny der understøtter alle Wifi-standarder på samme tid. Prisen herfor er begrænset og du får så mange gode features foræret i en ny boks. Alene forbedringerne på Firewall-området skulle være argument "nok" til at skifte....

• #4   12. jul 2012 Kim: Flere antenner er for Antenne diversity. For at køre flere frq bånd samtidigt kræves flere radioer og derfor er Dual-band nu blevet aktuelt "reklame" med 802.11n da denne standard både køre 2G4 og 5G. Her er det så ikke alle routere som kan køre simultan dual-band. Jeg skrev kun om div standarder fordi at disse har forskellige båndbredder, hvilket kan være Martin's problem.

GTR1400: Helt enig. Det er også derfor at jeg foreslår en kablet test... for at udelukke div trådløse problematikker eg. interferens.

• #5   12. jul 2012 prøvede med en usb adapter og efter at have deaktiveret netkortet kører det som det plejer. Skal ikke kunne sige om det kan køre bedre med en anden router. Men nu kan jeg da se film på youtube uden de hakker eller overhovedet vil køre.

Kommentér på:
Hjælp til netværk

Annonce