14. jun 2005 Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.722
hjælp til deling af mapper på netværk {{forumTopicSubject}}
jeg har en stationær pc, der stå i mit kontor, og derudover har jeg så en bærbar som jeg bruger som (hov skal lige slå noget op på nettet) computer
men nogle gange sidder man jo alligevel lige og vil tjekke mail, og derved gemme nogle filer på pc'en, men nu har jeg så mine filer af diverse art liggende på to computere, og den er STENSIKKER at hver gang jeg skal bruge en fil, så ligger den på den anden computer
så derfor har jeg været ved at konfigurere et hjemmenetværk i Win 7, jeg kan godt fra min stationære, logge på min bærbar, men ikke omvendt
jeg har været inde og lave passwords om på begge computere til det samme password.
men det er stadig den samme fejl
ved ikke om det har noget at sige at jeg på min bærbar, har et password på nr jeg starter den op, altså til brugerkontoen
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.722
jun 2005
jeg taster det password ind, som skal give mig adgang til den stationære, men den kommer bare og siger at bruger eller password er forkert
jun 2005
jun 2005
jun 2005
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 18 MC-er: 4 Emner: 109 Svar: 400
jun 2005
jun 2005
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.672
jun 2005
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.672
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 260
Håber det kan bruges..
jun 2008
jun 2005
og begge kører med administrator brugerrettigheder på kontoen
fatter det bare ikk
jun 2008
Ved iøvrigt heller ikke om der findes en specielt genial løsning eller bare en nemmere/bedre løsning.. jeg har altid holdt fast i den ene jeg kendte som virkede
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 234
har den på min stationære, bærbare og mobil.. så musik der skal over på mobilen smider jeg i dropbox på den stationære, et tryk på synkroniser på mobilen og så ligger de også i den..
billeder taget på mobilen "deler" jeg bare til dropbox og vupti så er de både på bærbar og stationær...
Har også et par mapper det med et par kammerater så vi nemt sende små filer til hinanden..
jun 2008
Her er fremgangsmåden: sørg for begge maskiner er i samme workgroup. (control panel >system>adv sys settings> Comp name)
på begge maskiner højreklikker du det dir/den mappe du vil dele og vælger "Share With" har du en dansk version hedder det jo nok et eller andet i retning af "Del med". Dernæst har jeg valgt Homegroup (Read/Write)
Voila.. når det er gjort kan jeg tilgå mapperne og jeg har checket r/w attributterne.. det virker bare...
Jeg kan ikke se det kan gøres meget nemmere. Når det så er sagt så er der jo heller ikke meget sikkerhed i løsningen, da adgangsniveauet ligesom ligger i adgangen til netværket.. men hvis du har et privat wireless med alverdens kryptering så er det heller ikke noget problem
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 46 Svar: 637
jun 2008
Joli er et styresystem bygget på linux-kerne der tager samme cloud idé man kender fra Dropbox og fører det et skridt videre. I Joli har man således hele sin "desktop" online og man kan logge på sin desktop via en hvilken som helst browser på nettet.
Jeg har ikke selv testet det vildt meget endnu men er af tanken om at man pludselig har "sin egen computer" med ligemeget hvor man er. Jobbet, skolen eller hvor man nu er på nettet..
Synes sgu det lyder smart..
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 15 Svar: 348
Kan de se hinanden under netværk?
Hvad er status på din Guest Account på hhv. den stationære og den bærbare?
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
mar 2007
Ja, lige indtil du skal overføre mere end 2GB ..
Alternativt så bare sluk for begge computere, så forsvinder problemet også.
apr 2006
mar 2007
Hvad gør jeg så hvis jeg vil flytte mere end 100GB via Dropbox?
Hvor i ligger det smarte at man først uploader sit data til en dropbox server, for at hente den ned på en anden maskine bagefter?
Mht. at dropbox "spiller 100%" ..
(link fjernet)
apr 2006
Dropbox virker på den måde, at du har en lokal Dropbox folder og i denne folder kan du have mange under-foldere - for dig selv eller delt med andre. Når du arbejder lokalt, dvs. på dit LAN, så foregår sync meget hurtigt imellem de enheder som deler dropbox foldere. Din dropbox sync'er eksternt, hvorefter en sporadisk enhed, f.eks. din hjemme-pc eller smartphone sync'er retur når du er online. Du kan sætte Dropbox til at cache vigtige filer, f.eks. på din smartphone kan du vælge "sidste 500Mb" filer uagtet sted/størrelse og placering. Så har du altid hurtig access til dine word, excel m.v. Og skal du dele en film med vennerne i ny og næ, så er det nemt at smide en film over i en delt folder og glemme alt om resten... den løber stille og roligt ned på de andres foldere når den har sync'et færdig. Ikke så meget hokus-pokus!
Og hvad angår bug-listen.. bevares, intet kører problemfrit, men jeg må blankt erkende, at til normalt brug, så oplever jeg faktisk ingen problemer. Og som sagt skal man ikke uploade noget til Dropbox - der er tale om en sync-proces som skal gøre det simpelt og lige-til for ikke IT-kyndige - altså noget der bare spiller og virker i ens dagligdag - uden så meget krims-krams!
mar 2007
Mig bekendt skal ALLE filer uploades til Dropbox Cloud'en før LAN Sync virker, og de har sågar en limit på 100GB. Over 100GB koster det kassen.
Så det vil sige at alle de filer jeg kunne finde på at synce skal ligge i min Dropbox folder? og Dropbox har en kopi af alle mine filer?
I think not.
Dropbox er for mig at se en 3. parts $$ applikation, som prøver på at simplificere et allerede simpelt setup, nemlig file-sharing på tværs af platforme, som allerede virker ganske fortrinligt både på Windows, Linux/BSD og Mac.
Hvis det er versionsstyringsdelen i Dropbox vi snakker om, ja så er der mange andre gratis(!) applikationer som gør det meget bedre, f.eks. svn/cvs, rsync og de forskellige udgaver til github.
apr 2006
Og du peger faktisk på noget der (også) er ret smart... nemlig at Dropbox opretholder en kopi af dine data - og det betyder at du kan miste din lokale PC og fortsat have dine data sikret - de ruller retur når du får ny PC/Mac/Smartphone op og køre og indstiller din konto igen!
Hvis du ellers nærlæser Dropbox ift. LAN-delen, så finder den faktisk samme ID's lokalt og sync'er "både og" - og dermed hurtigere lokalt - hvis DET er opgaven - men korrekt - den sync'er også op i skyen - hvilket jo er fint nok... men ikke til 100GB størrelser!
jun 2005
på min stationære har jeg 8Tb til rådighed i film og jeg skal gi dig skal jeg
men vigtigst ville jeg bare gerne kunne få adgang imellem mine computere, min stationære er så stor og gammel de ikke engang gider kigge på den
apr 2006
mar 2007
Jeg syntes du skal bruge Dropbox, Hans GTR1400 ! siger det er pisse godt. =)
(Fik du checket hvad status var på din Guest Account?)
Hans GTR1400 !:
I mellem os to, så er Dropbox noget lort. Den dag du indser det, giver jeg en bajer
apr 2006
(alle kan jo ikke blive- eller være tilfreds, vel?)
hjælp til deling af mapper på netværk