{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.299 visninger | Oprettet:

sofus b
sofus b
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

18 årig på motorcykel. {{forumTopicSubject}}

hej mcgalleri.
jeg er på vej til at blie 18 og skal derfor selvfølgelig beygnde på motorcykel bevis og så fik jeg lige en tanke. som 18 årig må man jo kun køre på motorcykel med et bestemt antal hk, men jeg fandt et godt tilbud på en yamaha r6 07, kan man godt drosle sådan en ned så den ikke har så mange hk sådan at jeg må køre på den ?
undskyl vis det er et dumt spørgsmål. tak på forhånd
mvh sofus smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  18 årig på motorcykel.
  • #1   26. feb 2012 Det kan man godt... Men tjek din forsikring først om de vil forsikre dig...

• #2   26. feb 2012 ja en r6 kan drosles til lille kørekort .
    Men gør dig selv en tjeneste....ring til din forsikring inden du køber en mc......

• #3   26. feb 2012 ahhhh for langsom ....he he

• sofus b
    sofus b Tilmeldt:
    feb 2011

#4   26. feb 2012 tak for hjælpen og jeg har snakket med forsikrigen.

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #5   26. feb 2012 Er nysgerrig Sofus, hvad skal en på 18 år give i forsikring på e R6?

• sofus b
    sofus b Tilmeldt:
    feb 2011

#6   26. feb 2012 jeg skal ikke give så meget fordi min mor arbejder med forsikring, men nok 40000-50000 kr

• #7   26. feb 2012 Så 40-50.000 kr. om året i forsikring på en mc? Jo jo... Det er jo fundet til de penge!

• #8   26. feb 2012 Sofus:

Du har jo gjort dig dine tanker - men en droslet R6????

Det er for det første ikke en god cykel at drosle, selv om man godt kan.

For det andet mener jeg, at du vil blive glad ved at have valgt noget mindre, men mere harmonisk.

For det tredie, kan man godt vælge en større cykel og så køre på den som rigtig MC indtil droslingen fjernes, men så skal du hitte dig en maskine, hvor momentkurven flader ud ved meget lavere omdrejninger. Derved kan du få en cykel med masser af trækkraft indtil den slår "hovedet" i droslingen. Med sådan en hurtigt rorerende R4 maskine mister du en masse moment sammen med de HK, der drosles væk.

----og så kan du formentlig spare en støre røvfuld penge i forsikring:-)

• #9   26. feb 2012 vil håbe der kom et par 0 for meget ind smiley ellers har du vidst et sjov forhold til penge hvis 40000 er billig i forsikring, smiley (griner)

• sofus b
    sofus b Tilmeldt:
    feb 2011

#10   26. feb 2012 det koster ca. 40000 at få en motorcykel forsikret for en 18 årig vis han ikke har været inde i noget motorsport før. selvfølglig alt efter hvilken cykel du skaffer dig. bil er jo heller ikke billigt for en 18 årig.

• sofus b
    sofus b Tilmeldt:
    feb 2011

#11   26. feb 2012 *den forsikring jeg har spurgt om er kasko.

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#12   26. feb 2012 havde nu nok valgt en anden cykel der var billigere at forsikre, og så brugt de overskydende penge til ture og træf smiley

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#13   26. feb 2012 Er vel også lidt en flad fornemmelse at folk på en chopper kører fra en, når man er ejer af et racerjern som en R6 smiley
    Så hellere en der ikke ligner noget der kan køre stærkt

• #14   26. feb 2012 hva sælger du stoffer eller sådan noget, hvordan kan en 18årige have råd til at købe en cykel til hvad 120k, også syntes at 40k i forsikring er "billigt", jeg har sq ikke 40k at smide afsted til en forsikring og jeg er 26 smiley

• #15   26. feb 2012 Jeg ville nok vælge at finde en v2 med tanke på drosling og moment

• #16   26. feb 2012 Morton P der er nogen som har råd til det smiley

• #17   26. feb 2012 Morten ups

• #18   26. feb 2012 "jeg skal ikke give så meget fordi min mor arbejder med forsikring, men nok 40000-50000 kr" - Så burde din mor også fortælle dig at 40-50.000,- er meget for en forsikring smiley
    Personligt ville jeg nok gå efter en anden og billigere mc, med større moment kurve end en R6'er og så få mig en billigere forsikring.

• #19   26. feb 2012 hvis knægten har råd, og hans drømme cykel er en R6 , så køb dog en R6 !!!!! længere er den da ikke ..................

• #20   26. feb 2012 Hvad med en Kawasaki ZX250r... Har tilfældigvis min søsters tilsalg... Sælges pga. køb af anden MC. Hun har kørt på den i de to år fra hun var 18-20...

Afslag ved en hurtig handel... Tjek den evt. ud og smid mig en besked hvis det har interesse.

Lær at kør motorcykel på en mindre, så får du meget mere ud af din R6 efter et par år... smiley

• #21   26. feb 2012 Rune, problemet ved baby-ninjaen er netop at den ikke er "fremtidssikret"...

• #22   26. feb 2012 nu er det jo så kun 2 lange år ???

• #23   26. feb 2012 Michael hvoraf forsikrings prisen alene kan købe ham en ganske fin mc.
    Det er fuldstændig blæst i potten at betale så meget i forsikring, men ok hvis han har mønten og vil køre på en droslet R6er, som så suger den brede i optræk så lad ham da.

• #24   26. feb 2012 kom nu drenge !!!!! vi er helt enige, at det er komplet hjernedødt at betale så meget i forsikring !!!!!!
    Men hvis nu knægten har boxen og altid har drømt om en racer , så fred være med det ......... det er jo på ingen måde at sammenligne med en ny begynder på 21 år som køber en r1 kun med ansvars forsikring på .............

• #25   26. feb 2012 Michael L så længe den er droslet, så er det en stor fed joke at kalde det en racer.
    Det ER pisse nemt at se sig blind på en fed kværn som 18 årig, men hvis en række 4er er droslet så er der skutte meget sprut i lortet.
    Det er nok DET flere af os prøver at oplyse den unge mand om, INDEN han smider 40-50k i forsikring efter en bovlam R6er der får røvhjul af en tunet scooter foran grillen smiley

• #26   26. feb 2012 nu har jeg ikke prøvet en droslet r6, faktisk har jeg aldrig prøvet en droslet mc, men det hjælper jo ikke noget at købe en er6 og få den droslet , hvis man ikke kan holde ud at se på den ???
    desuden er det jo også blevet en hel del dyrere at bytte cykel,derfor er det jo billigere at pille droslingen af den cykel man starter på.
    Men lige i dette tilfælde lader det ikke til at være noget problem med økonomien ......

• #27   26. feb 2012 desuden er en kawa 250 heller ikke noget lyn ......

• #28   26. feb 2012 Hehe han bliver hustlet af sin mor big time

• #29   26. feb 2012 Yepper Mirza hun arbejder slet ikke. ordner bare forsikring for 6 knejter :-))

spøg til side,

Emnet " droslet r6" bliver jævnligt vendt.
    Og uanset hvor mange der har gjort det og ikke vil indrømme at de har skidt i nællerne, så er det en dum ide.

fremtidssikret min bare... når man er ung så vil man da ikke have samme cykel i 5 år. den skal da udskiftes sammen med kæresterne.

ta´de første par år på en mini ninja eller en gsx250r(kan drosles uden man føler sig som en olding). sælg den når de 2 år er gået vil du stadig køre mc så køb den cykel du drømmer om til den tid, og det er ikke sikkert at det er en R6 efter du har savlet rundt på div træfpladser i 2 sommre.

//Brian

• #30   26. feb 2012 er en droslet gsxr 250 hurtigere /kvikkere end en droslet r6 ?????

• #31   26. feb 2012 Yep Michael. den æder den råt. og er 1000 gange sjovere at køre på fordi den har de kræfter den er bygget til at have.

en droslet R6 er som at ride på en 3 benet hest... smiley

• #32   26. feb 2012 Jeg skulle betale 44.000 kr. for min R6'er fra 2008..
    Så hvis du har pengene kan alt lade sig gøre smiley

• #33   26. feb 2012 det er da bare en knægt der laver sjov med jer smiley

• #34   26. feb 2012 Når man er 18 år, så fungerer hjernen ikke, specielt hvis man er hooked på hurtige MC. Selvom håret er hvidt, så kan jeg godt huske det. Jeg lå og rodede inde under en taxa ved Hovedbanen i København 2 dage efter min 18 års fødselsdag, og dengang kunne man købe hvad man ville fra starten af.

Hvorfor ikke købe en lam og billig gadecykel der ikke koster alverden at forsikre, måske kun ansvarsforsikre den. Som nummer 2 køber man et eller andet til race, roadracing eller hvad man nu vil - det KAN godt gøres for overkommelige penge, specielt hvis man synes 40 K til forsikring er billigt, og få blæst fartglæden af, der hvor der ikke er krydsende cyklister, barnevogne og søvnige bilister der ikke aner hvad der sker udenfor bilen.

Da jeg havde haft 2 nærdøds oplevelser på min hurtige gadecykel dengang for mange år siden, rykkede jeg ind på asfaltbanerne, og det var meget sjovere -. og 1000 gange sikrere. Og man får lært at køre.

Eneste krav er en licens, og et kørekort til MC.

• #35   27. feb 2012 hvis jeg skulle give 40000 kr i forsikring, ville jeg sku skyde knoppen af mig selv også selv om jeg havde pengene. Det er jo fuldstændigt hen i skoven..

• sofus b
    sofus b Tilmeldt:
    feb 2011

#36   27. feb 2012 forsikringen koster ikke så meget for mig! smiley

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#37   27. feb 2012 Personalerabatten ved forsikringer er typisk 30%, er det i hvert fald for mig.

Stadig mange penge.

• #38   27. feb 2012 sofus forsikringen koster åbenbart helt vildt meget for dig.. medmindre at det var en tastefejl..

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#39   27. feb 2012 kan være den kommer til at stå i mors navn smiley

• #40   27. feb 2012 Var det mig så købte jeg en ældre YZF'er til en 50-70k også bare kørte ansvar, 2800kr ved GF
    Så længe man ikke smadre stellet, så kan man sq lave meget cykel for 40k :P... men self hvis den skal holde foran grillen osv, så er der nok lidt større chance for at den bliver hapset, bruger selv kun cyklen til at kører turer på, så den står altid i min garage når den ikke bliver brugt.

Kommentér på:
18 årig på motorcykel.

Annonce