{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring som 18-årig
  • #1   27. jan 2011 kaos = en arm og et ben

    Ansvar = måske 2400


  • #2   27. jan 2011 ansvar koster ingenting næsten, men ring nu forhulen til dit forsikrings selskab istedet for knægt!

  • #3   27. jan 2011 Omkring en årsløn smiley

    30k er ikke urealistisk, hvis du insistere på at de skal forsikre den.
    Desuden må du slet ikke køre på sådan en stor cykel hvis den ikke bliver droslet.


  • #4   27. jan 2011 hvorfor ikke bare noget 600 ccm? du kan jo altid bare skifte den ud til noget større når du får kørekortet til B

  • #5   27. jan 2011 Til B kort? Du mere stort A kort?

  • #6   27. jan 2011 lenni hvis den overhovedet kan drosles, og hvis den gør om den så kører optimalt

  • #7   27. jan 2011 hehe okay, tak for de hurtige svar smiley

    men hvad ville i anbefale af racere på 600ccm?


  • #8   27. jan 2011 600ccm racere med 34hk kan vel næppe anbefales. Og en kasko vil stadig være +25.000

  • #9   27. jan 2011 det er fandme utroligt kasko koster så meget

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #10   27. jan 2011 Selvfølgelig kan den drosles - og den har indsprøjtning, så den vil ikke hverken tage skade eller køre dårligt - den vil bare ikke have den samme punch som de 120hk den originalt har. :o)

    Forsikring vil koste dig i omegnen af 10k - ikke 30 eller mere som visse uvidende individer påstår uden at ane en skid.
    IF forsikring skal du kontakte - de har en mærkeforsikring til Suzuki og SV'eren er en touring MC, som derfor ikke er i den dyre klasse.

    Køber du en 600ccm vil det kunne mærkes meget mere at den er deoslet, for sådan en vil have INTET bundtræk tilbage af det den i forvejen ikke har en skid af.
    En V2'er vil meget nemmere kunne underholde dig med 34hk end en lille række-4.


  • #11   27. jan 2011 Forudsat at du kan få kasko på overhovedet så vil en sv1000n være billigere end en 600ccm racer. Når der skal kasko på en R model ryger prisen i vejret.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #12   27. jan 2011 Prisen kan du regne dig frem til her: (link fjernet)

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #13   27. jan 2011 Han kan sagtens få kasko på den.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #14   27. jan 2011 Og det bliver til et sted mellem 9100 og 9900 altefter hvilket postnummer han kommer fra.

    Finder han en K3 eller K4, bliver den endnu billigere efter det der system....


  • #15   27. jan 2011 Sajmon - Mange tak for linket smiley tror jeg vil tage en snak med IF

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #16   27. jan 2011 Selv tak.

  • #17   27. jan 2011 Nicolai : Jeg har IF og fuld kasko på min SV'er .. Det er dog en 6½'er , men jeg giver 7200 og bor i Greve smiley din er lige et par tusinde kroner dyrere har jeg ladet mig fortælle smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #18   27. jan 2011 Måske - men det er ikke meget for en 18-årig med 1000ccm MC under sig.

  • #19   27. jan 2011 Dyrt.........
    Min r6'er skulle jeg betale 44.000 kr. om året for kasko smiley
    ved ikke om de har set mig køre i forvejen? eller. smiley haha


  • #20   27. jan 2011 Hvad med en SV'er med fuldkåbe , den ser da en lidt sporty agtig ud.

    se evt. dem her
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19134
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=33913


  • #21   27. jan 2011 Og så starter prisen herinde på 35.000kr for sådan en svend

  • #22   28. jan 2011 jeg har lige fået et tilbud til min kæreste i IF til 4400 kr for kasko på en Suzuki gsxr 600 fra 05. IF har en aftale med Suzuki og man behøver ikke have andre forsikringer hos dem, bare det er en Suzuki. Men det er åbenbart ikke ligemeget hvem man snakker med derinde, snakkede med 2 forskellige, den ene sagde (kvinde) at det ikke kunne lade sig gøre og den anden (mand) sagde at det ikke var noget problem.. Ved ikke om du kan bruge det til noget da du jo som skrevet kun er 18 år..
    Held og lykke


  • #23   28. jan 2011 hvorfor starte på så stor en maskine?
    du er kun 18 og har ikk 5 min. erfaring i trafikken og så vil du ud og have en maskine som en sv1000?
    du må maks have 34 heste når du er 18 år husk det smiley men at smide 10k i forsikring bare er sku en del, der skal jo oz være penge til benzin, udstyr, og evt værkstedsbesøg/reservedele. så det kan nemt blive en stor udgift for dig.


  • #24   28. jan 2011 Synes du skal starte på en 1000RR

    men bortset fra det, så vælg en maskine du tøg forsikre ansvar, og vælg GF for 2500 om året..


  • #25   28. jan 2011 man kunne jo også spørge nogle forsikringsselskaber

  • #26   28. jan 2011 sajmon: jeg syntes du af og til har en ganske ucharmerende måde at skrive tingene på!

  • #27   28. jan 2011 Nikolai -> Jeg vil anbefale dig at købe en SV650S som er ca. 2 år gammel med alt det udstyr monteret som du ønsker dig.

    Det vil jeg anbefale af flere årsager:

    1: Du kan muligvis finde en der allerede er droslet (mere sandsynligt end at du finder en 1000'er der er droslet)
    2: Man taber SÅ mange penge på SELV at købe/montere ekstraudstyr
    3: Den er billigere at forsikre
    4: Den er lidt lettere - så du får mere ud af de 34 hk
    5: Jeg TROR (uden at vide) at en 650cc motor kører bedre droslet end en 1000cc motor. Det er mindre masse der skal trække rundt af de 34 HK.
    6: Om to år er det sandsynligt at du alligevel har lyst til at købe en 600cc racer alligevel (fordi du kan) og så har du ikke måtte afholde et lige så stort drift/værditab som der er på en racer eller en SV1000 (her er SV650 igen billigst)
    7: Du kan være heldig at en SuperSport (som eks. GSXR 600) er billigere at forsikre om 2 år

    I alle tilfælde - GEM / SPAR PENGENE og køb din ønskemaskine når du får stort kørekort!!! Du sparer INTET ved at købe og drosle drømmemaskine nu - sandsynligvis tvært imod.

    Læg desuden mærke til at man skal være MIN 30 år for at forsikre en GSXR hos IF. Denne regel gælder for de fleste selskaber.

    Jeg fik allernådigst lov til at forsikre min ZX10R hos Tryg da jeg var 29 ½ år gammel - hvis jeg samtidigt også flyttede alle mine andre forsikringer, oprettede en livsforsikring og ALLIGEVEL slap 18.500 kr i kasko - hvilket jeg så gjorde.

    HVIS du skal have financieret købet i banken vil ALLE banker kræve at få pant i cyklen fordi det er din første. De kan nægte at give dig lånet hvis du ikke garanterer at maskinen er kaskoforsikret ved underskrift. Snyder du her vil du blive holdt personligt ansvarlig ved uheld.

    Så kort fortalt - hvis du vil have en +600cc racer (med kasko) så forbered dig på at måtte ringe til SAMTLIGE forsikringsselskaber og få et nej eller få lov til at betale det hvide ud af øjnene.

    Overvej alternativt en Kawasaki ZXR400 - det er en gammel model men FED race maskine at køre på om som kan findes allerede droslet. Den kan også forsikres til menneskepenge af en 18-årig


  • #28   28. jan 2011 Min erfaring er at så længe du ikke ønsker at have en kasko så er alt næsten muligt ved GF. Du kommer af med ca. 3000 +-
    Min begyndercykel var en CBR 400 RR og du skal skam ikke undervurdere 400ccm klassen. Jeg valgte så at køre uden drosling da sådan en maskine jo 'kun' har 65 HK. Men den kører alligevel over 200 på toppen og der er masser af kræfter i. Min kammerat havde en 600ccm streetbike som jeg sagtens kunne følge med og tog ham også i topfart.

    Mit råd til dig er, som du også hører fra nogen af de andre. Køb noget mindre, få en masse erfaring og om 2 år så kan du sælge og købe en større. Men kasko forsikringen er nok stadig for dyr på det tidspunkt. Men det er et spørgsmål du selv skal vurdere, er det forsikringspengene værd? Og hvor værdifuld en maskine tør du køre på uden kasko?
    Jeg fik stjålet men CBR 400 RR men politiet fandt den heldigvis. Men havde de ikke fundet den så havde jeg jo smidt over 30000 ud af vinduet. Men det er nogle overvejelser som du bliver nødt til at tage stilling til og gøre op med dig selv om hvad du vil og kan rent økonomisk.
    Ellers en frisk ide at starte på en 1000ccm smiley Det skal du alligevel have smiley


Kommentér på:
Forsikring som 18-årig

Annonce