609 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Trådløs flytning af data mellem to computere Trådløs flytning af data mellem to computere

Har fået ny computer, og skal have flyttet en masse dokumenter, billeder og film fra den gamle til den nye. Jeg mener man kan gøre det over det trådløse netværk, men hvordan?

MVH Thilde

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trådløs flytning af data mellem to computere
  • #1   27. aug 2011 Det er kun den ene som har bluetooth, så det er ikke en mulighed smiley

• #2   27. aug 2011 usb-stick. nemt og hurtigt..

• #3   27. aug 2011 lav en hjemmegrupe på pc en

• #4   27. aug 2011 Usb er bare ALT for langsomt!
    Den ene kører med 7 og den anden med Vista.
    Synes mail lyder bøvlet.

Jeg er gået i gang med usb, fordi jeg ikke kunne finde ud af det andet... Mente bare man kunne gøre det over det trådløse netværk herhjemme.

• #5   27. aug 2011 ja ved at lave en hjemmegruppe over trådløs netværk

• #6   27. aug 2011 Det kan jeg ikke når den ene er med Vista og den anden er med windows 7.. kan i hvertfald ikke hitte ud af det på vistaen

• #7   27. aug 2011 Hvor meget data er det du skal have flyttet?

• #8   27. aug 2011 Jeg har en Win7 og en XP maskine i min hjemmeguppe, der kan jeg uden problemer flytter filer over det trådløsnætværk. Gør det via mappen "delte dokumenter" på begge maskiner.

• #9   27. aug 2011 trådløse netværk
    smiley

• #10   28. aug 2011 Dropbox .. Nemt og hurtigt smiley

• #11   28. aug 2011 Det er uden tvivl som Steen P siger...

Opret et hjemmenetværk og del filerne.. så kan man hente dem lige så hurtigt som netværket kan trække (f.eks. 100mbit)..

• #12   28. aug 2011 Lad en folder på Din windows 7 maskine være delt med "hjemmegruppen". sørg for at din firewall på begge maskiner ikke blokerer for fildeling.
    Sørg for at dit trådløse net ikke "isolerer" maskinerne fra hinanden.

Log på vistaen, start en stifinder og skriv \\[windows7-maskinnavn]\[delt-folder-navn]

så skulle du gerne få folderen at se og så kan du lægge alle de filer mm i den, som du vil flytte.

Ellers er det op på den store usb-hest

• #14   28. aug 2011 kan du ikke bare bruge team viewer det bruger jeg selv og det er gratis at hente.

• #15   28. aug 2011 Hvis USB er for langsomt, så er trådløs det helt sikkert også.

Det med dit netværk, er den ene ikke dansk og den anden engelsk, sådan at det ene hedder MSHOME og den anden hjemmegruppe? (eller hvordan det nu lige er, men det burde både vista og win7 nemt kunne finde ud af)

som andre siger, smæk den i maskinen, så køre du fuld harddisk hastighed. Selv har jeg købt et USB til USB kit. Det kører ret godt. USB på winXP kan klare 30Megabyte pr sekund. Syntes dog kun min vista kører 15Mb/sek.

100 Mbit er ca. 10 Mb/sek, så USB er altså hurtigere. Har du en netbook kan den kun klare 12-15Mb/sek selv om de siger den er 1Gbit. Og helt røv er det med trådløs, i hvert fald 54Mbit (G netværk). Har endnu ikke prøvet det nye n, men efter som begge maskiner ikke er nye, så har den ene jo nok ikke n, og så vil det køre g (altså langsomt). På mit er 54Mbit faktisk kun omkring halvdelen, altså 2,5 Mb/sek, hvilket er så langsomt at man lige så godt kan bruge en USB stik.

Hvor meget data skal du have flyttet?

Kommentér på:
Trådløs flytning af data mellem to computere

Annonce