{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.089 visninger | Oprettet:

Problemer med køb af brugt mc {{forumTopicSubject}}

Jeg havde lige kigget på en mini ninja som jeg sku have købt her på mandag for 36000. Men har lige fået en en besked fra sælgeren som siger han har været ude for et lille styrt fordi en bil ikke holdt tilbage - og kørte derefter, så ingen forsikring dækker.
Han siger så at den har fået nogle ridser på siden og på blinklys foran, og at han vil købe nogle nye skærme og blinklys.

Men er der noget man skal være opmærksom på, han siger det var med meget lav fart fordi han nåede at bremse noget ned - men kan der være sket noget mere end bare ridser?
Jeg vil hellere have den til 12000km service og så også tjekket for skader efter styrt end jeg vil have nye skærme og blinklys på.

Hvad ville i gøre, få udskiftet dele eller tjekket den for skader samt service?

Og nogle der ved hvor man kan tjekke priser på skærme og lygter til sådan en kawasaki - gerne link, for vil godt se hvad det koster, og hvad jeg vil have fra prisen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med køb af brugt mc
  • #1   30. apr 2011 Men alt andet lige må den da være faldet i pris nu, set med mine øjne!
    Men har han bare bremset hårdt ned og lagt den på siden med 1 km/t er der nok ikke sket grove skader på den, men den kan da have vredet sig i forgaffelbroen så den står lidt skævt, men det er nemt fikset!


  • #3   30. apr 2011 Hvem har ikke prøvet at sælge en mc til en der fortryder efter weekenden er gået og forældrene har sagt han skal flytte hjemmefra eller noget i den stil!

  • #4   1. maj 2011 Nye plasticdele kan være ekstremt dyre!

    Og jeg ville starte med at på skaderne INDEN jeg handlede. Hvis jeg var det mindste i tvivl ville jeg simpelthen aflyse handlen.

    Håber ikke han har modtaget kr endnu?


  • #5   1. maj 2011 Lad være med at købe den, der er masser af minininjaer til salg uden skader og med service. Det kommer til at koste en masse penge og tid at få skiftet kåbedele, styrender osv. Og det er sikkert dyrere end at få lavet det service som du også nævner. Hvis du alligevel vil købe den, så lav en liste over samtlige dele der skal skiftes pga. skader fra styrtet. Ring så til en mekaniker og bed ham om at give et tilbud på reparation+service. Så ved du hvor meget prisen skal sættes ned i forhold til de andre ninjaer på markedet, hvis den sælges med skader og uden service.

  • #6   2. maj 2011 Nu ser jeg den på torsdag hvordan den ser ud, og hvis det ikke er for slemt, får jeg en mek til at tjekke for skader - det er helt sikkert den billigste jeg har kunne finde og så er den så tæt på mig, hvor andre i lidt højere prisklasse er helt fra jylland.
    Og ja plasticdele kan være dyre, men er der nogle der har en hjemmeside hvor man kan tjekke priser, eller skal man hører en forhandler?


Kommentér på:
Problemer med køb af brugt mc

Annonce