{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.948 visninger | Oprettet:

Køb af R6 med dårlig gearkasse {{forumTopicSubject}}

Jeg har set på denne Yamaha R6 fra 1999 syntes den står til en rigtig god pris. Der er dog det problem at den har nogle problemer med gearkasse. Der er en som skriver at der skal en helt ny en til. Hvad siger i? Hvad koster sådan en ny en?

http://www.dba.dk/yamaha-r6-600-ccm-99/id-78113167/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af R6 med dårlig gearkasse
  • #1   10. mar 2012 det er sku for dyrt ,den pris med defekt gearkasse...
    find en der er i orden,og gi lidt mere....
    http://www.dba.dk/yamaha-r6-600-ccm-99/id-73998918/


  • #2   10. mar 2012 19.500km og så er den gearkasse færdig. Kvalitet....

    Det er bestemt ikke en ukendt fejl på den model, men typisk er det kun med 2.gear der er problemer med. Et godt råd, hold da fra lige præcis den du linker til, eller find en tysker til reservedele.


  • #3   10. mar 2012 Jeg takker. Tænkte bare hvis gearkassen kun kostede omkring 5k ville det stadig være nogenlunde billigt.

    Hvad med en som har været nede og ligge? Hvis man alligevel skal købe en tysker så ville den måske være bedre?

    http://www.dba.dk/yamaha-r6-600-ccm-99-00/id-78000453/


  • #4   10. mar 2012 en der har ligget ned gad jeg ik og gi så meget for

  • #5   10. mar 2012 Ja der kan jo være flere ting galt med den som man ikke kan se. Stellet kan vel være blevet skævt?

  • #6   10. mar 2012 Dansk MC ophug synes jeg, man skal være _meget_ påpasselig med, jeg har set nogle af de cykler, de skriver har haft _mindre_ skader smiley (det er de berømte/berygtede brdr. Jensen, der står bag).

    Det kan sjældent betale sig at isætte en ny gearkasse, selvom de tidlige R6'ere har en temmelig skrøbelig motor, og de brugte motorer derfor er relativt dyre, så er det dog stadig oftest den billigste løsning med en hel motor (jeg har købt 3).


  • #7   10. mar 2012 Ok. Hvad står sådan en brugt motor da i? Den skal jo ikke være vildt dyr for at det kan betale sig.

    Har ikke lige hørt om de der brdr. Jensen. Men hvis de er sådan nogle "fuskere" som du siger holder jeg mig langt væk fra dem.


  • #8   10. mar 2012 I mine øjne er en cykel der efter under 20000km har smadret gearkassen, ikke behandlet ordentlig, kendt problem eller ej. så er mit syn på det, at maskinen er blevet mishandlet og kørt som et svin.

    jeg kørte jævn hen frisk på min thundercat, til tider MEGET frisk, den havde gået 36000km da jeg solgte den, og havde ikke den mindste antydning af det problem.
    jeg ved selvfølgelig godt at R6'eren har lidt flere hk at gøre med, men stadigvæk.


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #9   10. mar 2012 Synes det er sjovt nogen folk skriver at det bare lige er et justeringsspørgsmål, eller en anden lille småting.
    Eller cyklen er klar til syn.
    Var det tilfældet ville jeg da som sælger få det udbedret/synet den, og så sælge en fejlfri nysynet MC i stedet for.


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #10   10. mar 2012 Kan også være en tysk import der har gået 40.000 km mere end speedometeret står på, jo ikke ualmindeligt de triller det baglæns der nede.

  • #11   10. mar 2012 Da den ikke har kørt mere end den har, så ville jeg ikke købe.
    Den har da fået tæsk fra den første dag, og hvad har mere taget skade.
    Hvis det kun var det der er galt med den.Hvorfor laver sælger så ikke den selv og sælger den bag efter.. bare min mening. Find en anden cykel.


  • #12   10. mar 2012 Ja jeg syntes også det lyder mærkeligt at han ikke får det lavet hvis det nu "bare" er en justerings ting. Så ville han få mere for cyklen hvis han fik lavet det.
    Det er meget muligt at grunden til at den allerede et gået efter de 20000km er at den er blevet pryglet fra første dag som mange cykler jo helt sikkert bliver.


  • #13   10. mar 2012 Mikael N - Nu har jeg bevidst ikke skrevet, at brdr. Jensen er svindlere, blot at man skal være meget opmærksom på og kontrollere alt :-). De R6'-motorer jeg har sourcet har ligget mellem ca. 5-7.000 for en brugt tidlig R6-motor, delvist afhængig af, hvor hurtigt det skulle gøres (det har iøvrigt både drejet sig om gearkasse og totalt motorhavari).

  • #14   10. mar 2012 find en anden mc, der er rigeligt af dem

  • #15   10. mar 2012 Man flår gearkassen fra hinanden og skifter alle de slidte stumpe.
    Pris fra 500-7000,-

    En brugt motor kan være næsten lige så ringe smiley


  • #16   10. mar 2012 Som nævnt. Gearkassens er smadret efter knap 20.000km. Den har med sikkerhed haft et hårdt liv, så forvent ikke at resten holde særlig længe.

    Find en anden


  • #17   10. mar 2012 Ja - _Hvis_ man selv laver det hele, så kan det være undertiden være billigere, men det er nu de færreste, der både kan og vil (bruge tiden på det). En brugt motor_kan_ helt_evident_ principielt være ligeså ringe ja (personligt har jeg nu aldrig oplevet det), hvis muligt bør man selvfølgelig sikre sig relevant.

    Jeg ville nu også bare finde en anden, det er jo ikke akkurat en sjælden model...


  • #18   11. mar 2012 Hmmm.... findes der R6er der ikke har fået tæv....?

  • rasmus t
    rasmus t Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 346
    #19   11. mar 2012 Så har den kørt omkring ca. 1600 km. om året smiley

  • #20   11. mar 2012 Det er jo som bekendt en for svag skiftegaffel i gearkassen der skaber det problem med 2. gear på de første R6'ere. At cyklen har det problem betyder vel ikke at den er blevet pryglet fra dag 1, men kan fx skyldes for mange fejlede gearskift fra 1. til 2. gear hvilket vel ikke er unormalt.
    Reparationen kostede mig ca. 3000 kr i reservedele og en weekend i værkstedet og jeg vil kun anbefale det hvis man godt kan lide at skrue (og kan finde ud af det). Hele motoren skal ud af stellet.


Kommentér på:
Køb af R6 med dårlig gearkasse

Annonce