1.889 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Ny cykel - problemer med forsikring Ny cykel - problemer med forsikring

Hej MCG

Jeg er igang med at kigge efter en CBR600RR som min første MC. Hvis jeg køber den ved en forhandler er forsikring og den resterende finansiering easy, men prisen på cyklen er en anelse højere end tilsvarende fra privat køb.
Forsikringen er 10.2K når jeg finansierer den

Køber jeg privat, er forsikringen nærmest umulig.
Top Danmark kan kasko den for 12.2K, men kræver min bil med over også - selvfølgelig til 3x præmien. 21K for en BMW 118D. Så er jeg jo lige vidt...

Mondux nej, pga. jeg ikke har 5 år på MC inden.
If, nej iflg deres liste.
GF havde præmie over 18K
Ida forsikring 18.8K (Er ingeniør)

Nogen der har flere forslag eller kommentarer??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny cykel - problemer med forsikring
  • #1   11. maj 2011 Hvor gammel er du, og hvor gammel er motorcyklen?

• #2   11. maj 2011 Man burde huske det hele når man skriver et indlæg....

28år gammel, 29 i september....
    8 års skadefri kørsel med bil.
    cyklen er fra 2006.

• #3   11. maj 2011 Hvad med Tryg.... De kan til tider give et godt tilbud....

• #4   11. maj 2011 Har snakket med Tryg, da en træningskammerat er assurandør der. Så længe jeg er under 30 vil de have over 20K.
    Ida forsikring er ligeledes under Tryg, og det plejer at være billigt der, men med 18.8K tror jeg jeg melder pas =)

• #5   11. maj 2011 QBE langt billigere end Tryg

Jeg har Tryg normalt men tager QBE til MC, ca. 4.400 med kasko og 8 k selvrisiko. Første MC og jeg er 39.
    Skal ikke flytte noget med over smiley

• #6   11. maj 2011 Prøv AROS-forsikring.
    De gjorde samtlige af vores forsikringer billigere.
    10K for kasko på 1000RR - jeg havde på det tidspunkt kørt 1½ sæson på mc og havde haft kørtet 2år.

• #7   11. maj 2011 har prøvet hos du prøvet hos alka. hvis du er medlem af et lo forbund kan der være penge og hente der. bla andet er selvrisikoen ikke 20% ved tyveri og totolskade som hos de andre selskaber

• #8   11. maj 2011 Der nåde der ikke passer sammen jeg har hige snakket med tryk og de siger at hvis du er 28! Helt ny på mc så burre du ligge på omkring 12-13 k med mindre du ikke har kørt skade frit i andet køretøj

• #9   11. maj 2011 Hvis du alligevel er førstegangskøber, så tag dog i mod tilbudet fra forhandleren.
    Måske prisen er lidt højere, men så har du da trods alt os garanti med i posen, plus at man altid kan forhandle sig frem til lidt ekstra til mc'en. Eller beklædning til dig selv.

Det havde jeg gjort, og det gjorde jeg os da jeg stod som ny og skulle købe mc. Og har ikke fortrudt det et sekund.

• #10   11. maj 2011 prøv IDL forsikring, har en bekændt der er meget tilfreds med deres priser

• #11   11. maj 2011 Prøv også ETU

• #12   11. maj 2011 IDA må kunne gøre det bedre! Havde en R6'er til 3500 om året med kasko. Det er så også 6 år siden, men alligevel.
    Fik et tilbud på en GSXR 1000 K6 for 2 år siden og det var på 8500 med kasko.
    Pres dem lidt!

• #13   11. maj 2011 Ja, luksusproblem er vel så meget sagt, det er jo et spørgsmål om at have valgfrihed på cyklen, så jeg kan kigge på flere samtidig.
    Jeg har tøj, udstødning og andet lir forhandlet med, så det er ikke en dårlig deal, men vil naturligvis gerne have så billig forsikring som muligt...

Men jeg kan se at jeg lige skal snakke med Tryg igen igennem en anden assurandør og så skal IDA vist ringes op istedet for at bruge deres online beregner.
    Vi snakkede om MC sidste år Heidi, så vil helt sikkert lige bruge dig som ref. igen når jeg snakker med dem!

Tak for svarene alle sammen!!

• #14   11. maj 2011 jeg skal gi 6700 med kasko ved tryg, jeg har nemlig lige hørt på en yamaha r1 fra 08. de siger at alle sportsmaskiner er samme pris for mig. jeg har så også alle mine forsikringer ved dem.

• #15   11. maj 2011 skal lige siges at jeg er 24.

• #16   11. maj 2011 @Kristian L. Jeg tror bare at østjylland vs. Kbh har usandsynligt meget at sige på prisen desværre.
    Jeg har IDA og Tryg på papiret til i morgen. Nåede det ikke lige idag pga møder der trak ud desværre. Men hvis jeg bare kan komme i nærheden af din pris for en MC vil jeg være glad!

• #17   11. maj 2011 @Rene J. Jeg har alt ved IDA forsikring som er et brancheselskab under Tryg. På indbo, ulykke og bil er der stort set ikke noget der kan gøres meget billigere.
    Men jeg skal have dem på tråden i morgen, for deres online beregner sucks!

• #18   11. maj 2011 ring til ALLE forsikringer du kan komme i tanke om, det er ikke nok at ringe til 2-3 eller 10 for den sags skyld..

• #19   11. maj 2011 Har snakket med en del, men mange af de som gør det billigt er dem der er nævnt længere oppe. Tager hele rækken i morgen så jeg kan se om der er noget at rende efter ved dem jeg ikke kendte til før...

• #20   11. maj 2011 Har du regnet ud hvad den "easy" finansiering kommer til at koste dig som modspil til den billige forsikring?

• #21   11. maj 2011 Jep, den easy finansiering er dyrest over otte år, men den er den billigste i mdr ydelse.
    Kommer på den for 25K ud og 1480kr/mdr inkl første års forsikring.

Og da jeg har bil kigger jeg på hvad den koster pr. mdr lige nu, men cyklen kan købes 20K billigere privat, og forsikringen må derfor gerne være lidt dyrere, men nægter simpelthen at betale 15-18K for en MC forsikring.

• #22   11. maj 2011 Prøv ETU

• #23   12. maj 2011 Sådan!
    Konvertion til superauto på min bilforsikring, så kan jeg som ny få 600cc maskiner til 9.007kr ved IDA forsikring. Sparer samtidig 4000kr på min BMW118D så den nu er 4700kr/årligt med kasko. win/win lige der!

• #24   16. maj 2011 IDL forsikring tager ikke MC ind med mindre man har hus. Eller, de tager MC ind, men siger at det bliver dyrere end andre hvis ikke man flytter alt over til dem og deriblandt har en fritidshusforsikring. Blot en update til andre der søger på emnet!

• #25   16. maj 2011 gartnernes forsikring eventuelt?
    GF tager ansvar.
    Skal det være kasko, kan prøve mondux.
    Ellers er der lærernes LB, hvis du har mulighed for denne smiley

God jagt.

Kommentér på:
Ny cykel - problemer med forsikring

Annonce