{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
998 visninger | Oprettet:

Radio i min bil.. ?? {{forumTopicSubject}}

ja.. bil er jo som bekendt emnet.. og jeg beklager at tage det op her.. men jeg tænkte at der måske var en anden mc-tosse end mig med en Renault Clio.. smiley

Vi har en Clio fra 2000 -med den originale radio. Det er den store luksusmodel med kasette-bånd og FM. Da kærestens knæ lige er blevet opereret er det i år bilen der skal bruges til sommerens udflugter og man kommer derfor hurtigt til at overveje at skifte dampradioen ud med noget der kan lidt mere.

Det store spørgsmål er- og det er her jeg har brug for jeres ekspertviden. Vil man stadig kunne bruge de bag rattet monteret knapper til volume/tuning med mere hvis jeg køber en anden radio.. jeg tænker en helt almindelig een som ikke er noget specielt gejl fra Renault.. ?? Og er der nogen der ved om der stadig vil være "radio-info" i bilens display med en anden radio.. ??

håber der er nogen der har lidt bedre erfaringer med dette her end jeg..

på forhånd tak..

TSE


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Radio i min bil.. ??
  • #3   14. jun 2010 så vidt jeg husker kan du købe interface/omformer til pioneer, jvc, blaupunkt, clarion med flere. Du skal bare ind i noget bilxperten eller carsound. Vil foreslå dig at bruge pengene på en pioneer DEH 4200, da den umiddelbart er bedst til prisen. Og designet er flot og nemt at overskue med usb i fronten

  • #4   14. jun 2010 alpine virker osse

  • #5   14. jun 2010 super.. det begynder så småt at lyde lovende..

    Må nok indrømme at jeg ikke har i sinde at bruge en formue på radioen i bilen, da min holdning til den slags er at det er højttalerne der afgør hvor godt det lyder- og DEM vil jeg ikke skifte.

    Jeg havde i min gamle Toyota en klam Xsound fra Thansen som jeg kun købte fordi den kunne afspille fra SD-kort, og jeg må indrømme den gjorde det den skulle, og derfor kan jeg ikke rigtig finde nogen grund til ikke blot købe en ny billig radio derfra som kan afspille SD-kort.

    Afspilning fra SD er et krav.. for mig / os er usb egentlig underordnet, men jeg kigger lige den pioneer alligevel.. og tager generelt bare mod de råd der nu måtte komme.. men må også indrømme at der nok skal meget til at få mig til at købe andet end en thansen model til 600kr der kan spille SD.. smiley
    - car sound entusiaster derude må gerne sige jeg er godt tosset. smiley


  • #6   14. jun 2010 En dårlig radio med gode højttalere bliver ikke bedre fordi højttalerne er gode smiley kæden er aldrig stærkere end det svageste led du ved smiley

  • #7   14. jun 2010 hehe.. nej det er jeg godt klar over.. pointen der ligger gemt bag det er netop også at jeg ikke vil bruge en formue på en headunit når jeg nu ikke vil til at skifte højttalere. I den gamle bil trak den klamme Xsound unit et helt fint sæt Focal 6.5" med separate diskanter. I den gamle Carina E var det også nødvendigt da de standard monterede højttalere ikke er meget mere end øst-europæiske clockradio'er værdige. Derimode er dem der sidder i Clio'en nok til at vi synes det lyder okay.. vi har ihvertfald ikke lige pt brug for mere.. smiley

  • #8   14. jun 2010 mener faktisk det er clarion der sidder i clioernes døre smiley

  • #9   14. jun 2010 Jeg faldt over dem her
    (link fjernet)

    Skrev en mail med mit behov og min bil...
    Fik den fede vejledning og endte med et ganske prisfornuftigt anlæg der spiller super...


  • #10   16. jun 2010 tak.. den side kendte jeg ikke.. men nu er jeg på den anden side heller car-stereo nørd på nogen måde.. smiley

    Jeg siger mange tak for de indlæg der er kommet.. jeg kan se at jeg skal ud at udersøge markedet for diverse adaptere således jeg kan beholde ratstyring og evt infodisplay i Clio'en.. Derefter ud at købe en radio med mulighed for SD-afspilning. .

    Tak for svarene..

    vi snakkes.. Tommy


Kommentér på:
Radio i min bil.. ??

Annonce