728 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

pas på ved køb på nettet pas på ved køb på nettet

hej herinde skulle lige tjekke min saldo på kontoen i går og fandt ud af at der var trukket to beløb på henhold vis 500 dollers og 480 dollers til en poker side i usa .....altså godt 6000 kr sådan noget pis har lukket alle min konti og venter nu på hvad der skal ske ..hende i banken siger jeg får det erstattet men hvad siger i nogen der har eller kender nogen der har prøvet noget ligende

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  pas på ved køb på nettet
  • #1   12. jun 2010 nej det mener jeg ikke køber jo på ebay men har en pay pal konti og har købt hos louis

• #2   12. jun 2010 hvis nogen har set dit DK ligger fremme og skrevet numrene ned, kan de jo sagtens have brugt det til en poker side

• #3   12. jun 2010 var ude for det samme for 2 års siden, Aner ikke hvor de fik konto oplysningerne fra. Men fik det erstattet af banken

• #4   12. jun 2010 Har selv prøvet det samme. Hos mig var der hævet penge på et hotel i Las Vegas. Det var PBS som gjorde min bank opmærksom på at der var ugler i mosen.
    Underskriv en erklæring i banken, så får du dine penge igen - ingen problemer.

• #5   12. jun 2010 jonas mit kort har ikke ligget fremme passer sku på mine ting

• #7   12. jun 2010 Når man opdager misbruget skal man først spære sine kort.
    PBS spærer kort døgnet rundt.
    Du skal skrive under på en tro og love erklæring, i banken. De vil sørge for du ikke lider last / har tab ;o) De vil også spære dine kort.
    Det er hørt før mht. Pay Pall :o(
    Tror sku lige jeg vil tjekke mine konti ...

• #8   12. jun 2010 Det er langt fra uhørt at keyloggers bliver brugt til at få kreditkortnummer samt sikkerhedskode når du handler på ellers helt normale troværdige hjemmesider.

Så det kan være alt lige fra at du har surfet på et eller andet site der har kompromiteret din computer sikkerhed, modtaget en email med en fil du åbner typisk billeder/exe/bat etc. filer med skjult vires/keylogger/trojanske hest osv i.

Det sker, men det kan lige så godt være en som har luret dit kort mens du har handlet i netto eller sådan. Det er før hørt at kreative tyveknægte har hængt et kamera op i et vindue på modsatte side af gaden til en hæveautomat hvorefter de filmer koder på alle dem der hæver kort og samtidigt napper kortet fra din pung når du ikke ligger mærke til det.

Sidste scenario er måske ikke lige din situation men mere for at komme ind på at der er mange måde ens oplysninger kan bliver spredt på. smiley

• #9   12. jun 2010 keylogger på computeren?

Når du så taster koder, konto nr osv, KAN den evt logge og sende videre til ham der har planer om at misbruge kortet.

Er set før, om det er det der er sket, ved jeg dog ikke.

• #10   12. jun 2010 Det er sådan set ligegyldigt, om du har handlet på e-bay eller hos Harald Nyborg. faktum er, at du ikke har en jordisk chance for at vide om din transaktion runder Moskva eller Honolulu. Sådan er internettet skabt - til glæde for de fleste:)

Bankerne ville simpelthen ikke kunne leve med, at kunderne mistede tilliden til elektronisk betaling, netbank osv., derfor betaler de uden diskussion.

Tænk en gang hvis de skulle flytte alle medarbejderne ud til kasserne for at servicere de kunder som ikke ville bruge dankort og homebanking.... et sandt skrækscenarie:)

• #12   12. jun 2010 du får det erstattet.

• #13   12. jun 2010 ja det er også hvad jeg høre ...
    men det hele er lukket og bestiller nye kort mandag bare pisse træls 6000 er jo også en slags penge man skal sku passe på i disse dage hmm

• #14   12. jun 2010 Har lige snakket med en god kammerat.

Han spiller en del poker på udenlandske sider.

Han opdagede også i sidste uge, at der manglede omkring 10k på hans konto.

Er vidst noget i samme dur der er sket der... Nede i banken siger de også han får pengene igen, men at de skal undersøge sagen først.

Kommentér på:
pas på ved køb på nettet

Annonce