{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
886 visninger | Oprettet:

Don D
Don D
Online Tilmeldt:
9. sep 2021
Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 123

Pas på derude. {{forumTopicSubject}}

Tja. Der er risiko ved at køre motorcykel som de fleste nok ved.
Ligemeget hvor god en fører man er, er det svært at vide sig sikker.

Jeg havde en mindre episode sidste sæson der var lidt for tæt på.

Der sker det at jeg er på vej imod et blindt højresving med meget lav fart, Der kommer en mindre bil i stil med en aygo rundt i svinget og fortsætter på en måde med at svinge lige imod mig. Jeg når at tænke jeg bliver helt ødelagt.. Men får og trukket cyklen helt ud til rabatten og når at komme til stilstand, da jeg ikke kan komme længere grundet en skrænt.

Bilen forsætter i min retning og jeg trækker mit ben op på tanken hvorefter den kører henover min fodhviler og rykker i rattet for at ændre retning. Min albue hvor der heldigvis var pude i rammer også noget på bilen. Jeg kigger bagud og bilen sænker farten og jeg tror hun vil vende om. Men efter at have sat den på støtteben og lige kommer til mig selv og kigger bagud igen, er bilen så væk.

Jeg synes jeg gjorde hvad man kunne, og havde jeg ikke været hurtig og fleksibel nok til at kunne få mit ben op, var det nok endt noget værre-

Pas på derude.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pas på derude.
  • #1   2. jun Det lyder vanvittigt og svært eller umuligt at gardere sig imod! Man er lige ved at ønske at du var kommet kørende i lastbil eller på en traktor!

    Jeg oplever af og til at modkørende bilister i sving overskrider midterlinien, og det er ubehageligt nok. Et andet sted, hvor jeg jævnligt kører, er der er et højresving på toppen af en bakke. En dag var der tydelige spor af en bil, der var kommet med for høj fart og var fortsat lige ud, gennem rabatten og ind i hækken, og jeg tænkte: godt man ikke var kommet i modsat retning i samme øjeblik.


  • #2   3. jun Med al respekt for din ubehagelige oplevelse og harme over idioten i den skodøse, er det ikke det rigtige at stoppe op i en kurve hvor andre ser ud til at være ude af kontrol. Prøv at tænke på hvad der var sket hvis du havde accelereret. Bare 1-2 meter længere fremme, så var han røget forbi uden at ramme. Med forbehold for ikke at kende alle detaljer.??

  • Don D
    Don D Online Tilmeldt:
    sep 2021

    Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 123
    #3   3. jun Jeg er på vej imod svinget, og kører selv temlig langsomt. Måske 10-15km/t.
    Billisten kommer ud af kurven og fortsætter med at dreje efter svinget i retning af mig. Da jeg begynder at trække til siden er billisten stadig foran og holder retning lige imod mig.

    Da jeg var ved at blive lukket inde forfra og derfor virkede det for mig bedst at komme tiil siden og sænke farten. Det gik temlig hurtigt det hele.


    profilbillede
  • #4   3. jun Minder mig blot endnu en gang om, at vi ikke selv er fuldt ud herre over vores egen skæbne i trafikken. En god grund til at vi mc'ister klæder os fornuftigt på og kører proaktivt efter forholdene smiley

  • #5   4. jun Jeg måtte undvige igår over i modsatte cykelbane inde i vores lille by da en ældre mand i en 4x4 kørte lige ud foran mig. Lige ved noget helleanlæg så derfor uden om i cykelbanen. Man kan kun stole på sig selv.

  • #6   26. jun Sæt board cam på din MC.
    Så slipper modkørende ikke væk, i længden.


Kommentér på:
Pas på derude.

Annonce