Windows 7 Hjemmegruppe Windows 7 Hjemmegruppe
FUUUUCK jeg er ved at få en skæv diller.
Jeg har to maskiner (en bærbar og en stationær).
Der er Windows 7 Ultimate på begge maskiner og jeg har oprettet en hjemmegruppe. Fra den stationære (hvor jeg oprettede hjemmegruppe) virker det fint - jeg kan gå ind på bærbarens mapper som jeg deler i hjemmegruppen, MEN jeg kan ikke få forbindelse til den stationære fra bærbaren.
Jeg kan godt se de mapper jeg deler på den stationære, men den brokker sig over at den ikke kan få forbindelse.
Jeg er ved at have prøvet ALT - oprettet de to samme brugerkonti på begge maskiner med samme password til dem alle - jeg har checket at hjemmegruppe indstillinger er helt det samme på begge maskiner og sidst men ikke mindst har jeg deaktiveret firewall på begge maskiner.
Ingenting virker. Jeg KAN BARE IKKE få forbindelse til min stationære fra den bærbare.
Og så på den anden side... mediestreaming virker tilsyneladende fint - når jeg deler musik via Mediaplayer så har jeg adgang til det via Mediedeling på den bærbare... Fatter bare ikke hvorfor jeg ikke kan dele filer og mapper så???
HILFE!
maj 2004
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 150
Er den 7 cylindret.
jun 2005
Følger: 13 Følgere: 14 MC-er: 4 Emner: 196 Svar: 1.090
Kim N
jun 2005
Quote: "sidst men ikke mindst har jeg deaktiveret firewall på begge maskiner"
Så den skulle ikke gerne kunne drille.
@Søren B
Har ikke prøvet crossover... det må jeg lige have i mente når jeg skal makke videre med det i aften.
maj 2006
Følger: 23 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 33 Svar: 305
Har du prøvet at se om du kan pinge computeren?
Hvis den ikke svare på ping, så er det windows firewall som spærre.
Alternativt er der i netværks og delings center, i venstre side et punkt kaldet "Rediger Avancerede delingsindstillinger" Herunder vælger du "Profilen" som meget gerne skulle være "Privat eller arbejde" og ser at "Slå netværksregistrering til" er slået til.
Det er helt sikkert derinde, der er noget der står forkert..
maj 2006
Følger: 23 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 33 Svar: 305
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 81 Svar: 479
jun 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 29
Måske virker dette?
jun 2005
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 15 Svar: 347
Kan de pinge hinanden?
aug 2005
Følger: 56 Følgere: 42 MC-er: 5 Emner: 63 Svar: 574
har oss selv bøvlet meget med det.. men det virker her
nov 2007
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 9 Emner: 4 Svar: 167
Husk homegroup Hjemme gruppen skal være af samme navn så er det nemmest ..
du får jo også en kode du skal indtaste når du opretter den ! .. har du ikke den kan du bare starte forfra på begge maskiner
jun 2005
Efter længere tids søgen fandt vi problemet, brormand og jeg. Jeg havde sat alternative DNS-adresser op på begge maskiner. Desværre konfliktede den stationæres netværksnavn så med en på det alternative DNS-net så jeg fik den eksterne IP adresse når jeg ping'ede netværksnavnet. Så er det klart at det kneb med forbindelsen.
Windows 7 Hjemmegruppe