2.149 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Windows 7 Hjemmegruppe Windows 7 Hjemmegruppe

FUUUUCK jeg er ved at få en skæv diller.

Jeg har to maskiner (en bærbar og en stationær).

Der er Windows 7 Ultimate på begge maskiner og jeg har oprettet en hjemmegruppe. Fra den stationære (hvor jeg oprettede hjemmegruppe) virker det fint - jeg kan gå ind på bærbarens mapper som jeg deler i hjemmegruppen, MEN jeg kan ikke få forbindelse til den stationære fra bærbaren.

Jeg kan godt se de mapper jeg deler på den stationære, men den brokker sig over at den ikke kan få forbindelse.

Jeg er ved at have prøvet ALT - oprettet de to samme brugerkonti på begge maskiner med samme password til dem alle - jeg har checket at hjemmegruppe indstillinger er helt det samme på begge maskiner og sidst men ikke mindst har jeg deaktiveret firewall på begge maskiner.

Ingenting virker. Jeg KAN BARE IKKE få forbindelse til min stationære fra den bærbare.

Og så på den anden side... mediestreaming virker tilsyneladende fint - når jeg deler musik via Mediaplayer så har jeg adgang til det via Mediedeling på den bærbare... Fatter bare ikke hvorfor jeg ikke kan dele filer og mapper så???

HILFE!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Windows 7 Hjemmegruppe
  • #1   17. feb 2010 Windows 7 ?? første gang jeg høre om den mc.

Er den 7 cylindret.

• #2   17. feb 2010 Jep... har været igennem alle tilladelser på begge maskiner. De er ens på dem begge. I øvrigt er det muligt via hjemmegruppe at nøjes med kun læserettigheder... men for at være sikker har jeg givet rettigheder til både at læse og skrive i filerne.

Kim N smiley ... Off-Topic smiley

• #3   17. feb 2010 @Carsten
    Quote: "sidst men ikke mindst har jeg deaktiveret firewall på begge maskiner"
    Så den skulle ikke gerne kunne drille.

@Søren B
    Har ikke prøvet crossover... det må jeg lige have i mente når jeg skal makke videre med det i aften.

• #4   17. feb 2010 Som Carsten siger, firewall/antivirus.

Har du prøvet at se om du kan pinge computeren?

Hvis den ikke svare på ping, så er det windows firewall som spærre.

Alternativt er der i netværks og delings center, i venstre side et punkt kaldet "Rediger Avancerede delingsindstillinger" Herunder vælger du "Profilen" som meget gerne skulle være "Privat eller arbejde" og ser at "Slå netværksregistrering til" er slået til.

Det er helt sikkert derinde, der er noget der står forkert..

• #5   17. feb 2010 Glem firewall hvis den er slået fra smiley i mit indlæg..

• #6   17. feb 2010 Det er ligemeget med et krydset kabel. Det var da kun i gamle dage man brugte det. Idag vender netkortet det selv, så et alm. kabel fungerer som et krydset..

• #7   17. feb 2010 Prøv evt at tildele de nødvendige rettigheder til din bruger account på den bærbare. Højreklik på mapperne i hjemmegruppen fra den stationære og vælg sikkerhed derefter vælges div. Rettigheder som din bærebar/bruger skal have til mapperne!

Måske virker dette?

• #8   17. feb 2010 Ok Martin... har heller ikke brugt det i 100 år... men lige nu er jeg åben for hvadsomhelst smiley

• #9   17. feb 2010 Check lige hvilke subnets hhv. din stationær og bærbar er på.

Kan de pinge hinanden?

• #10   17. feb 2010 du skal nok ind og rode i advanceret deling og så tilladelser/rettigheder.. prøv først med fuld adgang på alle brugere så kan du altid skærpe dem igen..

har oss selv bøvlet meget med det.. men det virker her

• #11   17. feb 2010 Har også bøvlet med det .. da jeg havde formateret min stationære pc..

Husk homegroup Hjemme gruppen skal være af samme navn så er det nemmest ..

du får jo også en kode du skal indtaste når du opretter den ! .. har du ikke den kan du bare starte forfra på begge maskiner

• #12   18. feb 2010 DOH!
    Efter længere tids søgen fandt vi problemet, brormand og jeg. Jeg havde sat alternative DNS-adresser op på begge maskiner. Desværre konfliktede den stationæres netværksnavn så med en på det alternative DNS-net så jeg fik den eksterne IP adresse når jeg ping'ede netværksnavnet. Så er det klart at det kneb med forbindelsen.

Kommentér på:
Windows 7 Hjemmegruppe

Annonce