{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.743 visninger | Oprettet:

tilbud på Schuberth R1 {{forumTopicSubject}}

En gang i mellem bliver man positivt overrasket!!

Jeg væltede jo i sidste uge.
Cyklen er afleveret til vurdering hos aagesen DOM ca. 25k-30k

MEN da jeg alligevel var hos aagesen, ja så ville jeg lige se på hjelm. OG det viste sig, at være fornuftigt.

Der var lige tilbud på en Schuberth R1 til kun 2100..
Det virker umildbart fornuftigt, og med min underlige hovedform, så passede den overraskende godt!

DESVÆRRE havde de ikke en af de røde, så den bliver blå i stedet!

MEN jeg har ikke så stor erfaring med Schuberth R1 så nogen der har erfaringer?

det er til hverdags brug, sommer og vinter ikke noget bane eller lignende1

ELLER er der andre der har gode forslag.

mit største minus hved den hjelm, er at den ikke har pinlock til antifog, hvis jeg vil have det, er det ydeligere 600 kroner, og det strammer mit budget for meget. da jeg gerne vil have ny jakke, bukser og støvler.

OG det beløber sig hos aagesen til

hjelm 2200
jakke 1800 (størelse rigtig mand (en 5-6 x'er lol)
Bukser 1800
Støvler 1200

Alt i et, billigt hos aagesen syntes jeg. og jeg syntes ikke jeg kan finde det billigere nogen andre steder.

Mitproblem, er at jeg ikke har mere end en 5000, da jeg også lige har en selvrisiko på små 6000 smiley

Ikke en tudetråd, vil bare høre folks erfaringer

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tilbud på Schuberth R1
  • #1   29. okt 2009 vil ikke være nervøs ved at købe sådan en r1, har selv en s1og er godt tilfreds med den... jeg har så eftermonteret ternovisir i... kan ikke huske hvad det er de kalder det,, - men det er super godt... ikke den mest sportslige hjelm, men den sidder bare kanon godt, - og fast på hovedet uden at smadre hele kraniet eller ørerne...

mht tøjdelen, hvor meget er din krop værd, - det er svært at sætte tal på... køb noget af en god kvalitet med god slagbeskyttelse. Husk det er vigtigt det sidder til da de skaller der er syet i tøjet dermed også bliver holdt på plads ved evt. styrt.

mvh Offslow

• #2   29. okt 2009 Jeg er klar over at man ikke kan sætte pris på sokkerhed, men så kunne man ligesåvel blive hjemme smiley

har ALTID kørt, uden anden sikkerhed end hjelm.
    Sidste år, blev det så til ordentlige handsker, og i år, en jakke!! ((man bliver jo ældre ;-))

Lægen vil nok sige min krop, ikke er så meget værd smiley

• #4   29. okt 2009 Jo, det er derfor jeg har det beløb at bruge, derudover, bruger jeg hvad jeg havde liggende, til selvrisiko smiley

• #5   29. okt 2009 NÅ hvad kan man stole på??
    (link fjernet)

Og forhandleren står og fortæller mig, at det er en af de bedste der findes smiley
    Mener det vigtigeste er hvordan hjelmen passer. Og den sidder tæt og godt. MEN min kpc fra thansen sidder endnu mere behageligt, er den så bedre?? smiley

ERFARINGER TAK!! kom frisk!!

• #7   29. okt 2009 har de gjoert!!

• #9   30. okt 2009 2100kr for sådan en hat er da okay billigt, 200kr mindre end hvad de koster i tyskland, så det kan nok ikke gøres billigere smiley
    Hvor er dit rygskjold på indkøbslisten ?... men du har vel sådan et i forvejen ikke ? smiley

• #10   30. okt 2009 Har aldrig haft rygskjold smiley

Jeg er ikke sving kører, bane kører osv.
    Jeg kører til og fra arbejde hver dag. IKKE sagt man ikke kan vælte, det kan man.. MEN jeg opsøger ikke grændsen på samme måde som andre. kører ikke med rygskjold.
    MEN overvejer et til de lange ture!!

• #12   30. okt 2009 Min mening er at det godt kan betale sig at bruge et par minutter på at tage ordentligt tøj på, fremfor at bruge ½år på genoptræning.
    Men det bestemmer folk jo selv om de vil gøre, jeg ved bare at jeg aldrig kommer ud at køre uden ordentligt udstyr igen, det kan hurtigt komme til at gøre rigtig ondt.

• #13   30. okt 2009 martin, måske. men er ikke enig der.
    tror det til dels bunder i min erfaring, der gør, at jeg ikke syntes det er så farligt, som folk gør det til. dum holdning, hvis uheldet er ude. det er jeg klar over.

Men jeg har så kørt flere km, end jeg har styr på, hvem tæller...
    Det er mit daglige transport middel. Som da er sjovere end en bil, bevares... og har da været nede 2 gange, uden alvorlige skader.
    OG tæt på flere gange end jeg har styr på! MEN jeg opsøger det ikke ved at tage på svingtur... feks. eller på bane, for at køre til grændserne af maskinens formåen.
    Til normal bilkørsel, har du vel heller ikke rullebur i din bil? og H sele. til trods for at du godt er klar over at det ville være sikre, hvis uheldet er ude?

Jesper

• #14   31. okt 2009 det er jo lige det Jesper, nogen fravælger noget sikkerhedsudstyr, mens andre føler sig nøgen, hvis de en enkelt gang kommer afsted uden deres ryskjold... jeg kravler i det hele hver gang... sådan er det... ligesom jeg bruger selen hver gang... for mig er det blot et princip om at have gode vaner...

Men friskt nok... det er en kalkuleret risiko, - og du har meget erfaring. Jeg har knap så meget og bliver mere og mere rusten, - da jeg får kørt mindre og mindre.... smiley

• #15   31. okt 2009 Ud på vejene. MEN omvendt, statistisk, jo mere man tilbringer på vejene, desto større er chancen for en ullykke... måske vi skulle blive hjemme smiley

• #17   1. nov 2009 DET er naturligvis også rigtigt, takker for reminderen.

/Jesper

Kommentér på:
tilbud på Schuberth R1

Annonce