lige en lille tanke lige en lille tanke
har tit tænk på dette og vil lige prøve den af på folk her inde..:'
vores medier i danmark styrer begivenhederne alt for meget er min tanke her kommer et langt eksempel:
en ung mand på 35 år kører på en kendt landevej et sted i det mørke jylland.lad os kalde manden for Per. per kører vildt stærkt på denne landevej. det har han altid gjort såvel som alle de andre der til daglig kører på denne vej.
det er sent aften så der er ingen trafik så per giver den lige lidt ekstra på pedalen. pludselig mister per herredømmet over bilen og desværre ender der tragisk med at han rammer en modkørende bil og slår en familie ihjel. pressen kommer styrtende og næste dag står der i nyhederne; ung mand spirituspåvirket slår familie ihjel på "landevejen"
alle folk tænker sådan en skide sprit bilist. morder jeg håber han får livstid!
det der kunne være sket var så sådan her:
per kommer kørende hjem fra fodbold, det blev lidt sent fordi han fik EN pils sammen med gutterne. på vej hjem kører han lige så hurtigt som alle vi andre også gør eller ville gøre. han er så uheldig at et dæk springer og bilen komme i slinger og ender tragisk i en modkørende og per slår en familie ihjel.
hvis vi så kendte sandheden og pressen skrev:
ung mand dræber familie i tragisk ulykke på den alt for farlige landevej..
det jeg mener er det sørgelige her er at medierne tit fortæller os hvordan man skal forholde sig til tingene. er det ikke tankevækkende at man på et indslag på 30 sec i tvet eller på 1 a4 side kan fuldstændigt smadre en mand som faktisk bare har været uheldig i at gøre noget som alle gør.
Dette er kun et eksempel, det er på ingen måde noget med at skabe sympati for en "per" eller tale om en eller anden ulykke der er sket på noget tidspunkt!!
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 55 Svar: 443
Det værste er, når folk begynder at danne meninger om den givne episode, og komme med "sidelinje-tilråb", udelukkende baseret på de "fakta" som er i artiklen.
Min far er pensioneret politibetjent, og har altid lært mig, at der altid er to sider af en sag... Han kender sagernes "bagside", og har mange gange fortalt om de sager, som stod i vores lokalblad... Og tit har historien været helt forskellig fra det, som bladet skriver om...
Men igen, det sælger at skrive: Ung spritter dræbte stakkels familie... Det får folk til at læse artiklen...
jun 2004
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 167
Folk vil gerne forarges og pressen er god til at få folks følelser frem..!
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
maj 2006
Følger: 81 Følgere: 76 MC-er: 7 Emner: 59 Svar: 2.982
Men ja... Der er to sider af en sag... Men kun forsiden på avisen......
apr 2006
Følger: 27 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 37 Svar: 253
Hvor tit hører man fx om alle de gode ting de danske soldater gør i afghanistan? den almindelige dansker som kun kender til krigen fra pressen hører kun om hvor mange danske drenge der bliver sprængt i luften men aldrig en disse om hvor meget bedre de gør livet for andre mennesker dernede!
mar 2009
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 144 Svar: 694
Nej der er 3 sider i en sag den ene og den anden parts også er der den rigtige
feb 2008
Følger: 38 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 237 Svar: 2.952
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 42 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 2.545
Pressen finder det i reglen passende klædeligt at sættte sig på mindst 2 af foranstående...
okt 2008
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 798
"per kommer kørende hjem fra fodbold, det blev lidt sent fordi han fik EN pils sammen med gutterne."
Er der ikke noget med at 0,5 promille reglen gælder for intet hvis du havner i et uheld? Bare en enkelt øl er mere end rigeligt til at svække din reaktionsevne. Så den enkelte med gutterne er stadig ikke god. Ihvertfald ikke hvis du bliver indblandet i et uheld
Ved godt det ikke er det tråden handler om, men mener bestemt der er noget om det...
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 7.300
maj 2006
Følger: 11 Følgere: 14 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 602
Mathias (som ikke har læst andre indlæg)
mar 2009
Følger: 1 Svar: 155
Desværre udvælger medierne de oplysninger der giver flest læsere/seere, frem for oplysninger der giver størst mulig oplysning.
apr 2008
Følger: 65 Følgere: 66 MC-er: 3 Emner: 125 Svar: 680
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 115 Svar: 1.310
er det sådan arktikler du henviser til
http://ekstrabladet.dk/112/article1192498.ece
og er det så vi skal tænke når ja han kørte jo bare lidt stærker end han plejer ?
apr 2008
Følger: 65 Følgere: 66 MC-er: 3 Emner: 125 Svar: 680
både og.. lad mig forklare min pointe, først vil jeg dog stedfæste at jeg skrev jeg ikke hentydede til nogen konkret sag.
det er klart det der er en helt særdeles skrækkelig ulykke du nævner. men læg mærke til overskriften i det indslag der. det lyder jo straks som om den unge mand kørte kvinden ned med vilje. det sådan noget jeg taler om. og i indslaget står der også straks at den unge mand havde mistet kørekortet fordi han kørte hensynløst tidligere. det der bliver talt om er at medierne lige hjælper os lidt på vej med at havde den unge billist. det er skam min pointe! (det er klart jeg ikke mente at man bare lige skal køre stærkere i byen det var udelukkende titænkt den fiktive sitiuation på landevejen)
for lige at sørge for der ikke er nogen misforståelser så skriver jeg min menning om denne sag. det er skrækkeligt at der er nogen der kan køre så fuldstændigt ansvarsløst i en byzone men det er ikke noget nyt fra min daglig dag. hver evig eneste weekend henter man en eller anden ung billist der mente han var eller er verdens bedste billist. en tur i en lygte pæl eller i grøften er sjælden grund nok til at reevaluere sin egen kørsel. der er altid en eller anden god undskyldning i form af jeg syntes jeg så en hund og ville undvige eller andet pis. det værste ved det hele er at folk tit kun kommer hjem 4 sekunder før ved at overskride vores hastigheder. og jeg tænker tit at det er vanvigtigt at sætte andre folks sikkerhed på spil for at komme hjem 30 sekunder før.
at den unge billist er blevet løsladt er ikke rigtigt noget jeg gider komme ind på da jeg syntes vores retsystem er lidt fallit på nogen punkter. men håber da at billisten kommer til at ruske tremmer og ikke får lov at køre bil igen, endvidere håber jeg på at den unge billist har fået så dårlig samvittighed over hans handlingere at han har dårligt med sig selv de næste mange mange år. men han har garanteret allerede sagt til sig selv at det kun var fordi kørebanen var fedtet eller der lå grus på vejen eller en eller anden dårlig undskyldning.
nu skal det heller ikke lyde som om jeg er en helgen bag et ret, men jeg ved da hvis du må køre 50 kører jeg sjædent 60 og aldrig mere, syntes jeg kører efter forholdende, hvad med jer andre?
håber det var svar nok Ib, vil nødigt have nogen tror at jeg forsvarer alle de hensynsløse billister og for den sags skyld mc´ister
lige en lille tanke