4.211 visninger
|
Oprettet:
Beklædning {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg er en nybegynder på 29, nu er der j oudsalg og flere steder også på MC-tøj. Jeg kan ikke rigtig finde ud af, om jeg skal vælge læder eller tekstil - Hjælp.
Jeg har nogle krav, som jeg ønsker opfyldt.
- Det skal være vandtæt
- Det skal være komfortabelt
- Det skal være to-delt (som udgangspunkt)
- Og da jeg ikke lige vil købe mig fattig som nybegynder,
så vil jeg gerne have noget, som ikke koster kassen.
Jge vil gerne høre fra jer, og send gerne links, hvis I lige kender stedet at købe.
Benajmin
feb 2005
Følger: 78 Følgere: 78 MC-er: 4 Emner: 96 Svar: 1.935
men er nok ikke klar over det.
Men det du ønsker er Textil
okt 2006
Følger: 32 Følgere: 31 MC-er: 2 Emner: 215 Svar: 556
kan anbefale at købe i Hein gerike der får man super meget for sine penge !
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 3
Læder er det fedest at køre i hvis det skal gå stærkt !
mar 2007
Følger: 78 Følgere: 76 MC-er: 2 Emner: 105 Svar: 3.233
Ellers var mit ganske vandtæt og det er dainesse leder suit.
Der ud over har jeg føtex sættet jeg fik for en 500 las i alt.
Det var sku fint vandtæt, men knapperne falder af elendigt inderfor.
man føler sig som en rummand med bukserne på
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Svar: 10
Personligt synes jeg at læder er koldt når det er koldt i vejret og omvendt.
Gore-tex eller lignende materiale, vil være det du ser efter.
Jeg vil dog ikke anbefale Hein-gerick shoppen ved Scandinavien park, da vi flere gange har oplevet at det var dyre end i DK.
De 2 sider som Peter M, skrev Lois og Polo er gode der ligger også flere af deres forretninger på den anden side af grænsen.
Ellers har du muligheden for at køre ud til MC Huset i Herning
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 18
jan 2008
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 495
Læder har den fordel at det kan tilpasse sig efter den krop det sidder på. Derfor vil det indbyggede beskyttelse som oftest sidde bedre i læder. Derudover vil det også sidde tættere på kroppen og man undgår, at man har tøj der sidder og flagrer i vinden.
Ulempen er dog som oftest at læder ikke er 100 % vandtæt. Selvfølgelig kan man være god til, at pleje sit lædertøj og få det nogenlunde vandtæt. Men det bliver aldrig det samme som et godt sæt tekstil, med vandtætte syninger og en vandtæt membran.
Jeg vil uden tvivl anbefale at starte med at købe et sæt tekstil. Det vil du kunne køre i hele året og opfylder alle de behov du vil have.
Der er skrevet en masse gode råd angående mc-beklædning.
Blandt andet kan du finde nogle her:
http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=40771
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Svar: 20
Husk for guds skyld en ordentlig rygbeskytter, hvis du beslutter dig for tekstiltøj. Pil pappet ud af jakkeryggen og køb en separat rygbeskytter.
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 59 Svar: 862
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 59 Svar: 862
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.381
Start med tekstil tøj og så kan du jo købe læder når vejret også bliver varmere eller når du har sparet nogle penge op.
Jeg startede selv med tekstil fra IXS, og da sæsonen blev varmere købte jeg en fed læderjakke hos Hein Gericke og bestilte et par Draggin Jeans hos min lokale forhandler... Har ikke fortrudt nogle af delene!!
Tekstil er super i starten og slutningen af en sæson, og læder er genial at have resten af tiden... Håber du får købt det du søger
Mvh
Gert
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 4
Jeg kan kun tilslutte mig koret om GoreTex, og kan ikke andet end fraråde køb af mc tøj i div. supermarkeder. Jeg startede selv med at købe et sæt i et supermarked, men skiftede det ud efter et par måneder til et Goretex sæt, købt nede hos Carla (Hein Gericke) i Flensburg. Sættet er uovertruffen, dejligt varmt til de kolde tider, men samtidigt køligt i de varme tider af året. Jeg kan derfor kun anbefale dig at holde et vågent øje med Hein Gericke på dette link:
http://www.heingericke-flensburg.de/
Eller:
http://www.hein-gericke-store.com/wShop/home/inhalt/index.php
Men hold ekstra øje med forretningen i Flensburg da der tit og ofte er nogle kanon tilbud.
Held og lykke i din søgen
Bo
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 247
jan 2008
Inden jeg lukker dette forum, vil jeg gerne takke jer alle, for at I ville give ud af jeres erfaringer.
Valget falder i første omgang på tekstil, da det bedst dækker mit behov omkring ydersæson, vandtæthed. Dog er der ingen tvivl om, at når der er råd til det, så skal der også et lædersæt til.
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.813
Rukka kan man jo vaske og tørrer. Men det er vist lidt smag og behag
Og ( Skal det gå stærkt ) så læder ... ???? Sluder Tekstil behøver ikke at lalgre
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.813
Beklædning
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside