{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.147 visninger | Oprettet:

lade problemer, nogen der kan give nogle fif? {{forumTopicSubject}}

har lidt problemer med at batteriet ikke lader..
kørte en lille kort tur fredag for 14 dage siden og pluseligt gik lyset lidt ned i styrke og gearindikator virkede ikke også gik den ud og der var ikke nok strøm til at starte, skuppede den igang og så kørte den 500 meter og gik ud igen. ringede til Falck. og kom hjem.

ladede batteriet op for at være sikker på det ikke var faldet sammen, dagen efter 13,2 volt.. startede cyklen op og målte igen 11,63.. skilte kåbe og tanken op. målte på stator og ensretter. begge så ud til at være smuttet. bestilte nogle nye hjem fra Tyskland. fik dem sat på. startede cyklen op, så ladede den 13,5 ved tom gang og 14,2 ved 4000 rpm.. det ser jo okay ud..
kørte en lille tur dagen efter på 80 km. holde en lille afslutning med de andre 1 km fra hjemmet. og da jeg startede op, var det ligesom den ikke kunne trække starteren rund igen.. da jeg kom hjem målte jeg på batteriet igen og nu lader den kun med 11,88 igen.. så har jeg lige startet den op idag og nu lader 12,27..

nu er spørgsmålet så kan det være det samme igen? eller kommer det fra et andet problem??.. kan ikke forstå den ikke viser den lader, hvis det er det er batteriet der er faldet sammen??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lade problemer, nogen der kan give nogle fif?
  • #1   5. sep 2014 du har ikke en batteri tester ?
    Jeg har set det et par gange på biler hvis de har været helt afladt på batteriet som regl under 8 volt så kommer de batterier aldrig til at virke optimal igen.. ?
    men det lyder mærkeligt hvis den ikke lader ordenligt længere men jeg ville da prøve at skifte batteriet for den har helt sikkert taget skade af at blive helt afladet..

• #2   5. sep 2014 tusind tak for svaret..
    det har ikke været helt afladet... det har været nede på 11 volt. da jeg kom hjem med Falck. lige så den ikke kunne starte. ladede det op med impulslader og der var det på 13,6... nu er det på 12,85. og kan fint starte.. men prøvede at starte den op igår et par gange og nogle af gangende ladede den fint med 13,5 og andre gange kun med 12,2- 12,4.. så tror det er en ledning i stikket der ikke får ordentlig fat . det tyder i hvert fald meget på en dårlig forbindelse et sted.. vil også have et nyt batteri på. men ikke før jeg finder fejlen. for det er ikkebatteriet der kør at den nogen gange kommer strøm til batteriet og andre gange ikke.

• #3   6. sep 2014 Åhh okay. Nej det kunne godt lyde som en dårlig forbindelse. Jeg havde en ledning som var i'ret i en samling på højre side lige under sædet. Det er en tyk plus ledning og jeg kunne hellere ikke starte for alt strømen gik lige i stellet.

Kommentér på:
lade problemer, nogen der kan give nogle fif?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce