Tuning, hvor mange hk kan der hentes! Tuning, hvor mange hk kan der hentes!
Hej Alle ER-6 fans
Hvis du har lyst til at gører din ER-6 sjovere så læs dette indlkæg.
Jeg har haft lyst til at gøre noget ved motoren, fordi jeg tidligere har prøvet nogle andre ER-6'er. De havde en anden potte og en powercommander på, og de føltes mere livlige og sjovere end min egen, som er helt standard.
Derfor rådførte vi os ved FV motor, som nærmest må siges at være ER-6 ekspert, når det angår motoren. Finn fra FV motor har kørt race på en ER-6, og som tidligere Danmarks mester (6 eller 7 gange) i road racing, ved han alt om ER-6'ern. Finn har sit eget tunings firma ved århus og lever kun af at justere motore. Han har alt til dette og ved i den grad hvad han laver!
Han sagde at vil skulle sætte en potte på, en powercommander og så skulle der lige laves et par ekstra huller i lufter filter kassen. Derefter ville han lave et map til den, så den ville kører helt perfekt.
Det er så lige blevet gjort og hold da op en forskel det har givet! DET ER FOR VILDT!
Den har fået 8 Hk i mellemområdet, 10 Hk i toppen. Den har fået 8 Nm i mellemområdet og gas responsen er blevet for vild.
Lyden er også blevet vild, nærmest for høj, men hvis det bliver for meget kan der bare sættes en Db killer i den.
Kig på min profil for at se testbænkkurverne fra FV motor. Blå kurve helt standard og rød kurve efter tuning. Denne tuning ødelægger ikke motorens holdbarhed. Alle resultater er målt på dækket.
Dette er ment som en information til dem der gerne vil gøre deres ER-6 meget sjovere!
Dertil skal siges at akrapovic potten vejer 5 kg mindre end den originale.
P.s. Jeg synes at have oplevet at ER-6 har et problem med rust i stellet. Hold godt øje med det og hold det nede. Læg specielt mærke til bagsvingeren. Der er små huller i den, lige foran hjulet. Når det regner løber der vand i den, men det kan ikke komme ud, pga. den måde kædestrammeren er konstrueret bagerst på svingeren. Tag hjulet af og lad svingeren tøre og giv den så noget pava eller ligende, ind i røret.
Originale lakstifter til alle ER-6 kan købes på www.rsbikepaint.com/kawasakipaint
Har prøvet og det virker fint og farve koden passer perfekt!
www.theducklings.dk
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Svar: 1.308
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 24 MC-er: 9 Emner: 131 Svar: 370
du mener 63 hk ??? som der står under din mc.
Er lige kommet hjem fra TG motor i Middelfart, der blev den som ved Ove rullet til 73.5 hk og 70 nm
Den har kun anden komplet udstødning, luftfilter og ramair
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=15067
Jonna som arb ved TG hendes er med powercommander, anden potte, luftfilter, og portet topstykke, den smider på samme rullefelt 68 hk
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Svar: 1.308
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 24 MC-er: 9 Emner: 131 Svar: 370
Det er vist et MEGET optimistisk rullefelt den har været på
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Svar: 1.308
Om begge steder var meget optimistiske skal jeg ikke kunne sige, men det var nu engang hvad målingen viste
okt 2004
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 1
Hvordan gik det ved TG motor og olie stift? hjalp det?
Gert (tinas mand)
www.theducklings.dk
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 24 MC-er: 9 Emner: 131 Svar: 370
Mht motorgang og gearskift JA,JA den er blev så blød i motorgang og gear
Mht HK er det svært at sige, den første ruling med alm olie vist 73.5 og 70 nm der var den bare lige varmet alm op med lidt ture op og ned ad vejen.
olie skiftet og jeg kørt "tur" en time = stramt kabel. det var meget varm da vi rullede den anden gang så det kan have en indflydelse.
Nå men nu hedder det snart FVmotor hehe glæder mig.
Tuning, hvor mange hk kan der hentes!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside