"Dyno ECU Tuning" {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen!
Håber i også tæller dagene ned til MC sessionen starter igen
Jeg har lidt det her dilemma som jeg vil høre jer omkring.
Det er sådan at jeg har denne motorcykel Suzuki GSX 1250FA (2016)
Den har kørt 10.000 Km.
Jeg har udskiftet luftfilteret til K/N filter og sat en Scorpion udstødning på, samt installeret en Quickshifter.
Jeg har læst en del om at det ville være en god ide at få den kørt ind hos en Dyno så den får de rigtige blandinger grundet de dele jeg har udskiftet.
Jeg har fået et tilbud hos FV Motor på 3800 Kr.
Spørgsmålet er bare om det er det værd i forhold til prisen.
Forstået på den måde om det virkelig gør en stor forskel.
Altså den kører fint nok, men lidt i de lave omdrejninger er den ikke så flydene, men omvendt så er det svært at sige da jeg aldrig har prøvet at køre hvor den blander helt perfekt, så jeg ved egentlig ikke hvor godt den "kan" komme til at køre.
Er der nogen som har fået lavet sådan en indkøring og hvad synes i om resultat i forhold til den pris man giver?
Jeg brokker mig ikke over den høje pris, da det jo tager teknikeren lang tid at udføre denne tuning, så det er helt forståeligt.
Det er bare stadig mange penge taget i betragtning, og så ved man egentlig ikke hvor meget man får ud af det i sidste ende.
Jeg har svært ved at finde ud af om det er noget jeg skal prøve eller helt lade være, og så bare leve med som den kører nu.
Jeg kører på min motorcykel til og fra arbejde i hele MC sessionen som svarer til 120 KM om dagen, så jeg kører en del, og regner med at have den til den skal skrottes en dag.
Tak
mar 2008
Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 29 Svar: 101
Jeg ville i dit stede få den indkørt!
feb 2009
Følger: 39 Følgere: 31 MC-er: 7 Emner: 55 Svar: 277
Har selv haft et par cykler efterhånden som har været kørt ind - og det har gjort en kæmpe forskel. Den udstødning du har sat på, er det et komplet system eller "bare" bagpotten?
Har læst i flere indlæg af de ældre udgaver af din maskine var begrænset i forrørne så man fik rigtig mange kræfter ud af at sætte et komplet system på - ved dog ikke om det er det samme med de nye modeller. Men det er da værd at undersøge hvis den alligevel skal rulles ind.....
feb 2009
Følger: 3 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 657
maj 2019
Følger: 13 Følgere: 4 Emner: 7 Svar: 3
Det er kun bagpotten som er sat på.
Eller den sætte på i selve midten af hele udstødnings systemet, der hvor du kan se den buler lidt ud i midten af motorcyklen, men går ikke helt op til fronten hvor den deler sig i 4 stykker ind til motoren.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.721
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 102 MC-er: 15 Annoncer: 2 Emner: 226 Svar: 3.253
Kan du ikke mærke forskel, så er det sq lige før jeg gir de 3800kr:-)
dec 2017
Følger: 13 Følgere: 93 MC-er: 1 Emner: 26 Svar: 140
Gør dig den tjeneste at putte alle de ting på som du synes du vil have på inden du får den kørt ind, så skal du ikke gøre det igen hvis du fx skifter et eller andet som gør en stor forskel på luft/benzin.
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.685
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.028
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
"Dyno ECU Tuning"