610 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Tag så den hjelm på! Tag så den hjelm på!

Jeg er træt af at se MC'er og for den sags skyld også knallert-ristere uden hjelm. Få så noget på hovedet!
I foråret mistede jeg således en ven, fordi han LIGE skulle ned af villa-vejen og varme dyret op. Resultatet var hjernemasse på asfalten. PIS.
Det samme gjorde min kollega for 8 år siden, men han var mere konsekvent, 140 km/t(politiets beregning) frontalt ind i skoda på en lånt maskine, sådaaan!!
Så hjelm på alle allesammen C[ smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tag så den hjelm på!
  • #1   5. aug 2004 Det skal lige nævnes at kollegen blev smidt over bilen, så han kunne sandsynligvis have overlevet hvis han havde haft hjelm på.

• #3   5. aug 2004 hvordan er det asfalt eksem egentlig?

• #5   5. aug 2004 Nej kunne godt forestille mig at det gør lidt avs at kure henover asfalt i meget lidt tøj, idet det jo nok ikke kun er 20km/t man typisk kommer afsted med smiley

Må dog nok indrømme at jeg heller ikke kører i fuldt udstyr - altid med hjelm, men er det en kort tur i sommervarmen, er jeg nok også dum nok til ikke at klæde mig ordentlig på! (er nok bare indtil man har været nede og mærke asfalten første gang...)

• #6   5. aug 2004 Jeg smed min monster sidste år i en soloulykke, og cyklen blev totaltskadet af det.

Jeg bar fuld læderdragt og hjelm da det skete. ALT mit tøj incl hjelm, handsker og støvler måtte kasseres pga. skaderne på det. Mit visir i hjelmen var slidt igennem på den ene side og hele hængslet til visiret var slidt af.

Jeg slap utrolig heldigt med 3 bøjede ribben og nogle store blå mærker. Min ene arm var ubrugelig i en uges tid bagefter, men jeg var "back in business" med en ny MC allerede efter en måned.

Jeg kører aldig uden udstyr eller hjelm nogensinde og har ikke tænkt mig at starte. - Grunden til mine ribben fik knubs var faktisk at jeg havde min mobiltelefon i inderlommen!!

Jeg er begyndt at have tegnebog og telefon osv. i en mavepung som jeg vender baglæns så den sidder bagpå. (måske et tip som er værd at overveje...)

Jeg er ikke sikker på dem der kører uden hjelm har så meget at beskytte alligevel... :o)

• #7   5. aug 2004 Smart trick med mavetæsken der - det må huskes!

Iøvrigt synd for Brian R's ven i foråret smiley

• #8   6. aug 2004 Min 750'er har et lille rum under fastback'en der har jeg som regel mine småting incl mobilos. Men pungen har jeg dog i inderlommen.
    Jeg har i øvrigt også hjelm, dragt støvler handsker og "skildpaddeskjold". Kører ALDRIG uden.

• #9   6. aug 2004 Seriøst emne må jeg sige !! og ja altid fuld beklædning og hjelm så er man dækket ind hvis uheldet er ude.

Meeeen hvad med din mobillos Kim ,virkede den bagefter ??? eller skulle den lige have et nyt cover ;o)

• #10   6. aug 2004 Thomas B

Hehe, mobilen klarede det uden skader. Husk den var godt og grundigt plantet mellem mine ribben, så der var den jo fint beskyttet. :o)

• #12   27. sep 2015 Væltet 2 gange inden for 1 år med hospitalsophold til følge. Små, halv uskyldige uheld hvor udstyret har reddet mig fra mange unødige smerter. Jeg respekterer folk, der kun vil køre i shorts og kort ærmer, men de skal fandme ikke hyle, hvis det går galt!
    Jeg blev sidste gang raspet op ved lænden og albuen, trods mctøj og jeg skal hilse og sige, at morfinen var hvad der reddede mine dage efterfølgende. Så skidt med, at jeg brækkede 5 ryghvirvler, 2 ribben, bækken og det løse. Det var det mindste af det, hvad smerterne angår.

Mvh smiley

• #13   27. sep 2015 Jeg har så investeret i en quick lock tank taske til mine ting, da jeg havde rygsæk på med sneakers i, da jeg væltede sidste gang...

Kommentér på:
Tag så den hjelm på!

Annonce