610 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Tag så den hjelm på! Tag så den hjelm på!
Jeg er træt af at se MC'er og for den sags skyld også knallert-ristere uden hjelm. Få så noget på hovedet!
I foråret mistede jeg således en ven, fordi han LIGE skulle ned af villa-vejen og varme dyret op. Resultatet var hjernemasse på asfalten. PIS.
Det samme gjorde min kollega for 8 år siden, men han var mere konsekvent, 140 km/t(politiets beregning) frontalt ind i skoda på en lånt maskine, sådaaan!!
Så hjelm på alle allesammen C[
0 synes godt om
jul 2004
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 14
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 78 Svar: 807
jul 2004
Må dog nok indrømme at jeg heller ikke kører i fuldt udstyr - altid med hjelm, men er det en kort tur i sommervarmen, er jeg nok også dum nok til ikke at klæde mig ordentlig på! (er nok bare indtil man har været nede og mærke asfalten første gang...)
jun 2004
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 9 Svar: 47
Jeg bar fuld læderdragt og hjelm da det skete. ALT mit tøj incl hjelm, handsker og støvler måtte kasseres pga. skaderne på det. Mit visir i hjelmen var slidt igennem på den ene side og hele hængslet til visiret var slidt af.
Jeg slap utrolig heldigt med 3 bøjede ribben og nogle store blå mærker. Min ene arm var ubrugelig i en uges tid bagefter, men jeg var "back in business" med en ny MC allerede efter en måned.
Jeg kører aldig uden udstyr eller hjelm nogensinde og har ikke tænkt mig at starte. - Grunden til mine ribben fik knubs var faktisk at jeg havde min mobiltelefon i inderlommen!!
Jeg er begyndt at have tegnebog og telefon osv. i en mavepung som jeg vender baglæns så den sidder bagpå. (måske et tip som er værd at overveje...)
Jeg er ikke sikker på dem der kører uden hjelm har så meget at beskytte alligevel... :o)
jul 2004
Iøvrigt synd for Brian R's ven i foråret
jul 2004
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 14
Jeg har i øvrigt også hjelm, dragt støvler handsker og "skildpaddeskjold". Kører ALDRIG uden.
dec 2003
Følger: 19 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 36 Svar: 838
Meeeen hvad med din mobillos Kim ,virkede den bagefter ??? eller skulle den lige have et nyt cover ;o)
jun 2004
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 9 Svar: 47
Hehe, mobilen klarede det uden skader. Husk den var godt og grundigt plantet mellem mine ribben, så der var den jo fint beskyttet. :o)
jan 2004
Følger: 14 Følgere: 17 MC-er: 4 Emner: 38 Svar: 1.206
Jeg blev sidste gang raspet op ved lænden og albuen, trods mctøj og jeg skal hilse og sige, at morfinen var hvad der reddede mine dage efterfølgende. Så skidt med, at jeg brækkede 5 ryghvirvler, 2 ribben, bækken og det løse. Det var det mindste af det, hvad smerterne angår.
Mvh
jan 2004
Følger: 14 Følgere: 17 MC-er: 4 Emner: 38 Svar: 1.206
Tag så den hjelm på!