{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.545 visninger | Oprettet:

hvar ude for en underlig oplevelse {{forumTopicSubject}}

kørte min kæreste på arbejde i dag, vendte så snuden hjem af. på vej hjem kommer jeg kørende med ca 80km/t
hastighed grændse 50km/t.
ser så en mand over på den anden side af vejen i sin bil
holde stille, kommer så lidt tætter på og han begynder af køre ud mod mitter rabatten, tænker så af han har set mig og vil holde tilbage(køre tit på det stykke og det er normalt af folk køre ud og holder på mitter rabatte til der er frit) men nej han køre bare ud og begynder af svinge
heldig for mig er der to vogn baner og får så kastet cyklen over i den anden side og køre forbi ham.

så sker det underlige jeg vender mig om og ser på manden, han skal samme vej, jeg stopper og venter på ham, han stopper så op ved siden af mig og ruller vinduet ned. jeg begynder af svine ham til (tror jeg kalder ham spadser 15 gange)
stopper så et kort øjeblik, og det eneste han siger er undskyld. jeg kikker så på ham og ved ikke rigtig hvad jeg skal sige og køre så min vej.
Da jeg så køre videre tænker jeg
ok han var godt klar over af den var gal, og han ku jo ikke rigtig gøre andet ind af sige undskyld (han gør nok ikke det samme de næste par uger) men aflige vel var jeg stadig fuld af vrede (spadser)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvar ude for en underlig oplevelse
  • #1   27. jul 2008 han var slet ikke begynt af køre før jeg var hel henne ved ham
    og jo ved godt af man ikke altid skal holde på sin ret men der var ingen tvivl her

• #2   27. jul 2008 hvorfor kører du 80, hvor man må køre 50?? Det synes jeg er lidt vildt! Ikke at jeg aldrig har kørt for stærkt, men kører aldrig over 60 i bymæssig bebyggelse.
    Det giver ham selvfølgelig ikke ret til at køre ud foran dig.

• #3   27. jul 2008 hvis jeg havde kørt 50 tror jeg stadig han var kørt ud
    og skal lige siges af det er en stor vej 2 spor i begge sider med mitter rabat tror bare han hel glemte af kikke om der kom nogle

men ved godt af jeg ikke har mit hel på den rene men det var mere manden kommetar der fik mig helt ud af den

• #4   27. jul 2008 JA for søren da... hvis du havde kørt 50... eller bedre 30, nej vent hvis du var blevet hjemme var det aldrig sket! Godt der ikke skete noget med sådan en spadser på vejen smiley

• #5   27. jul 2008 Altså Rene HOLDE PÅ SIN RET .
    I HAR INGEN RETTIGHEDER I TRAFIKKEN KUN PLIGTER.
    så kan i lære det .
    Per

• #6   27. jul 2008 Hvis og hvis og hvis.... Ligemeget hvad så var det ham i bilen der skulle overholde sin vigepligt...! oplever det sgu os selv lige en anelse for tit at bilener slet ik ser en...!

• #8   27. jul 2008 lige en side bemærkning rene j
    jeg slap gassen og var begynt af bremse med da vejen svingede lidt
    valgte jeg af slippe bremsen og undvige

• #9   27. jul 2008 Mon ikke vi alle køre lidt for hurtigt ind imellem . . .

• #10   27. jul 2008 jeg kan ikke forstå at du er så forarget over det. Selvfølgelig er det en grim oplevelse, men når der nu var 2 baner hvorfor trak du så ikke ind og gav plads så han kunne komme ud?

• #11   27. jul 2008 han har jo nok ikke set dig det kunne jo lige som ske for alle men selvfølgelig er det ubehageligt at blive overset

• #12   27. jul 2008 Rene .
    Det er ikke bare møntet på dig, sådan må du ikke opfatte det, men det er sgu rigtigt det jeg skriver, det er træls, at fordi man laver en bøf,, som alle jo gør engang imellem,, så skal man kaldes en spasser .
    Det er stadig korrekt, at hvis en anden overtræder færdselsloven, og du opdager det, så har du PLIGT til at afværge en ulykke, og absålut ikke prøve på at holde på en ret, som man ikke har og aldrig har haft.
    Her i mcg er alle billister, der ikke lige kører efter mcernes hoved altså spassere, men var der ikke lige noget om een der kørte en cyklist ihjel bagfra for nylig, og vist også noget med en bil bagfra, hvad skal de så kaldes?????.
    Per

• #14   27. jul 2008 Strada .......... du har ret, jeg sad lige og tænkte det samme ......

• #15   27. jul 2008 ok jeg må tilstå af i alle har ret i noget af det i siger
    ja jeg havde måske ikke behøvet af kalde ham en spadser.
    normalt er jeg ikke den der bliver hissig i trafiken men sider bare af griner lidt inde i mig selv og tænker af vi alle kan lave fejl
    men lige i dag kom adrelinen hel i top og mit hjerte slog lige dobbelt slag
    og som jeg skrev i texten til af starte med jeg sitere(Da jeg så køre videre tænker jeg
    ok han var godt klar over af den var gal, og han ku jo ikke rigtig gøre andet ind af sige undskyld )
    faldt jeg jo hurtigt ned igen og kunne godt se af han ikke gjorde det med vilje.....
    og tak for alle de fine kommentar... he he : )

ps.. sjovt når man skriver sådan et inlæg er der altid mest negativ kommentare og folk lyder som om de aldrig kunne finde på sådan noget selv i må være nogle rare mennesker : ) smiley

• #16   27. jul 2008 Jeg synes det er helt tåbeligt at kalde en anden trafikant den slags 15 gange i træk...... som tidligere nævnt ALLE laver fejl i trafikken det sker da dagligt at folk kører ud foran mig på lidt uheldige tidspunkter.. med mindre det giver buler kan det ikke hidse mig så meget op at jeg direkte stopper folk som en anden betjent... jeg synes snart at vi mcíster er så overfølsomme at det er helt til grin..

• #17   27. jul 2008 Der vil jo altid være et par bagkloge folk på MCG der altid gør,ved, og kan det helt rigtige i alle situationer, eller ihvertfald bag skærmen.

Men det er jo en ganske naturligt ting, når man bliver forskrækket , adrenalinen kommer op og pumpe , at man siger og gør nogle ting som måske ikke virker specielt kløgtigt set i bakspejlet.

jeg ryger sgu også af og til op i feltet der koster fængselsstraf, når jeg . kommer ud for noget som evt. kan koste mig livet pga. andres fejl.
    Men bagefter når pulsen falder, så kan man godt se at man måske ikke behøvede at blive SÅ sur igen, det tager man bare med i bagagen til næste hændelse.

• #19   28. jul 2008 Jeg syntes egentlig din reaktion var noget dobbeltmoralsk..

Hvis du nu selv havde ren mel i posen, og havde overholdt hastighedsbegrænsningen, så kunne man sige at det var iorden at give manden en kindhest.. Men når du kører så meget stærkere end du må, faktisk langt over grænsen for et klip, så har du efter min mening overhovedet ingenting at klage over..

Jeg kan godt forstå at du blev overrasket over at få en undskyldning..
    Men du burde have ligeså dårlig samvittighed som bilisten..

Med din hastighedsoverskridelse på 60%, var det lige præcis din egen skyld at situationen blev farlig..

• #20   28. jul 2008 ja så skal man vælge om man vil sidde i kørestol med savl ned af kinden og sige:

JEG HAVDE RET!

eller om man bare skal tage og bremse fordi man godt kan se at det nok er mest fornuftigt selvom det er modparten der bærer dumheds-kappen.

• #21   28. jul 2008 det er sjov det med hastigheden bliver nævnt hele tiden
    det virker som om af de fleste der har svaret på mit inlæg
    overholder hastigheden hele tiden
    sjovt af statestikken siger noge andet hos politiet
    og af 80 % af dem jeg møder på mc køre over hastigheden
    (skal lige sige ved godt der er forkert og af det ikke retfærdigeøre noget)

det er jo selvfølgelige og nemt af føre sig frem med en masse smarte kommentare når man sidder bag skærmen : ) : )

• #22   29. jul 2008 Jesper>> Det er da muligt du mener, at 80% af dem du møder kører for stærkt.. Men der er heldigvis ikke ret mange af dem der sidder her på forum og piver når det så er ved at gå galt, og de selv er medskyldige i situationen..

Når du skriver som du gør, at du kører 80 hvor du må kører 50, ja så ber du sgu' selv om kritiske kommentarer..

• #23   29. jul 2008 Tja.... havde du nu overholdt hastigheden, så var det nok ikke sket! smiley

• #24   29. jul 2008 @ Stefan:

Du har SÅ ret!!!!!!

Kommentér på:
hvar ude for en underlig oplevelse

Annonce