{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
974 visninger | Oprettet:

Håber i lige gider kigge. {{forumTopicSubject}}

Som jeg har skrevet i et par indlæg og annoncer før, er jeg på udkig efter en lille Harley-agtig MC til konen.

Jeg har fået kig på en " Suzuki GZ125 Marauder " mener jeg den hedder.

Nu er jeg iiiiikke liiiiiige MC-expert....men har læst at mange herinde er, og ved lidt om det man skal vide...hehe !!!

Denne GZ125 er fra 2001 og har gået ca. 9000 km.
Er det en god MC, eller skal man holde sig lagt væk fra den model.
Er der noget man skal kigge efter på den, altså ligesom med nogle biler.....er der noget man skal lytte efter eller lige kontrolere.

Håber i lige gide bruge 2 min. hvis i har noget nyttig information.

Tror det ville være en god MC for konen, men får sku' lidt gøjseren på hvis den er noget CRAP !!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Håber i lige gider kigge.
  • #1   28. okt 2005 Jeg han hørt meget godt om den model. Meget drifsikker. Men det er også en maskine som mange er blevet trætte af pga mangle på kræfter... Men har faktisk selv kigget lidt på denne model til kæresten... Men tror nu nok at hun har besluttet sig til at se om hun ikke kan finde en der er lidt større.. Måske en 250'er..

Håber at du kan bruge dette til lidt...

Mvh
    Lasse

• #2   28. okt 2005 Hej Kenneth, jeg kan da prøve så godt som jeg evner på dette tidspunkt af døgnet. Noget af det vigtigste er vel siddehøjden for hende, er den for høj/lav og kan hun sidde godt, og tag højde for længe, på den. Jeg ville selv tjekke servicehæfte, kigge nøje efter ridser/tegn på styrt eller andet, tjekke forgaffel ( der må ikke være slør), skivbremser (kan have taget skade, hvis han har glemt at fjerne låsen og bare kørt så, så langt man nu kan :0)). Jeg ville også tjekke overordnet stand og så få en prøvetur, høre motoren (uden hjelm), når den er godt varm. Ville nok også have at han fik den set igennem af en mekker, inden jeg smed penge i nakken på ham....

Men igen, det er svært at sige, når jeg ikke har den foran mig, men håber da jeg kunne bidrage med lidt inspiration.

Held og lykke med investeringen!

/Niels

• #4   28. okt 2005 Nu er hun slet ikke til fart på den måde.....hun kan bare godt li' den specielle følelse det er at køre på MC.
    Hun skal bare have en søndags-cruiser......ikke noget racer.

Jeg er født med methanol i blodet, så en hurtig maskine er ABSOLUT det sidste i verden jeg skal have......det ender kun galt smiley

• #6   28. okt 2005 Forresten.

Hun kan godt li' brede styr og luftfilter på siden, noget i stil med den her jeg lige faldt over :

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=2673

Kan det laves på sådan en altså f.eks. styret og de der åbne luftfiltre som sidder på siden.....som jeg har set et par gange nu, tænker på noget i stil med sådan en SUPER SUCKER eller hvad den nu hedder

• #7   29. okt 2005 Hej Kenneth

Hvad med min? http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3325

Jeg går så småt med tankerne om at sætte den til salg.

Det er en rigtig pigecykel, og den er dejlig nem at køre. Styret er allerede skiftet, så det behøver du ikke at tænke på.

De fleste piger der ser den "live" falder for den, fordi den lyse farve giver den et udpræget feminint præg.

Selvom din kone ikke er til fart, så kunne jeg forestille mig at hun ret hurtigt ville ønske sig en større MC end den du taler om - det er i hvert fald min erfaring.

Med venlig hilsen
    Pia

• #8   29. okt 2005 Den er vel ok så længe man kører alene og holder sig væk fra motorvejen. Kører man sammen med andre bliver man hægtet af hver gang de laver en overhaling.
    Se hellere på disse:

Suzuki GZ250 Marauder
    Honda CMX450 Rebel
    Honda CMX250 Rebel
    Suzuki LS650 Savage

Der er også mange andre maskiner, men lige de 4 opfylder hendes kriterier, og ingen af dem er så stærke at de tager magten fra hende, og de har en lav sædehøjde så hun kan føle sig sikker.
    Min kone startede selv på en Rebel 450 og den var hun glad for.

/
    Jesper

Kommentér på:
Håber i lige gider kigge.

Annonce