{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.381 visninger | Oprettet:

Valg af anden MC, håber i kan hjælpe {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Jeg har lige et par spørgsmål til jer inden jeg bruger det næste halve år på drømme der er helt skæve.

Jeg køre pt, kawa zx6r på 3 år, og den har gjort det rigtig godt.
Jeg køre meget med kæresten bag på, og vi har efterhånden erkendt at vi ikke kan holde til at køre langt på denne maskine. Nu kigger jeg så på andre muligheder, og har fundet nogle mulige cykler.
Budget ca. 85k.

Yamaha v-max (den gamle)
Honda cbr blackbird
Dragster 1100

V-max er lidt en drøm for mig, det ser ud som om at både jeg og kæresten ku sidde ordentligt, og den forener (ifølge min ringe viden) lidt de 2 andre. Heste som en sportskværn og komforten (siddestilling) fra en cruiser.

Blackbird ser rigtig god ud, og folk taler godt om dem, dog ligner det at konens knæ igen vil blive bukket sammen som bar fanden, og jeg vil og nødigt ligge så meget ned over tanken.

Dragsteren ville uden tvivl være en god cuiser, ku dog forestille mig jeg ville savne lidt heste efter 80kmt, + at jeg ikke synes jeg føler mig helt gammel nok til en endnu hehe.

Vores krav til maskinen =

Mulighed for kørsel 300-400 km på en dag, uden at alt i kroppen gør ondt. (efter 200 på kawaen er vi ved at være solgt ud).
Mulighed for tasker til småferier (skulle kunne klares på alle 3).
Heste/moment til at trække 2 personer + oppakning uden at skulle cykle i gearene hele tiden.
Heste/moment til at overhale og lign, uden at skulle have 1km tom vej :-D.

Jeg selvfølgelige klar over at jeg mister køreegenskaber hvis jeg går væk fra en sportsbike, men det er jeg klart villig til at ofre.
En ”rigtig” touring maskine ville jo nok gøre det fint, men de er ofte ret dyre, og ikke min smag.

Håber i kan komme med lidt hints til disse maskiner, evt. for og imod kommentare.
Eller selvfølgelig foreslå maskiner jeg ikke har nævnt.

Venlig Hilsen Martin.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af anden MC, håber i kan hjælpe
  • #1   18. jun 2011 Køb blackbird, min kone sagde hun sad behageligt bag på.
    Glem alt om dragstar. Over 80 kmt er det som om at have en rystepudser på røven.
    Mvh.

• #2   18. jun 2011 Det er 3 meget forskellige cykler, så jeg synes du skal tage ud til et par forhandlere og prøve alle 3.

• #3   18. jun 2011 har selv haft blackbird den er god at havde en bag på og den trækker rigtig godt osse med en bag på men prøv en den føles lidt stor på små veje

• #4   18. jun 2011 Uden at kende jeres højde, så vil jeg mene at BlackBirden er der i får den bedste komfort.
    Det er en misforståelse at choppere er gode til langturen. Med får undtagelser, har man for meget vægt der trykker i lænden. Den let fremadlænet sportstourer er langt bedre til formålet.

Alternativt er rejseenduro, der kan en Yamaha TDM 900 anbefales. Den er langt bedre i sving og leg, end den umiddelbart ser ud til.

• #5   18. jun 2011 Tak for svar indtil videre, skal nok give fyldestgørende svar senere,, glemte jo helt vore højde :-/, vi er begge 180cm høje.

• #6   18. jun 2011 Jeg mindes at have læst et sted at VMax er dårlig at sidde bag på.. Ville selv snuppe en BB..

• #7   18. jun 2011 tjaa, har selv vmax, dejlig power cruiser men plads nok til 2 og der fåes alt muligt turring udstyr til den. Dog har jeg oplevet at der er svært at få tasker på. Jeg har selv givi wing rack 2 på, og det var en bitch at få på.

Jeg vil ikke anbefale vmaxen til 2 personer på turring, men jeg ved at nogen vil svare anderledes. Gå efter BB´en

• #8   18. jun 2011 hov glemte lige at sige at vmax kun har benzin til omkring 92 miles i tanken, ikke rigtig nok til ægte turring.

• #10   18. jun 2011 Eller en Honda VFR

• #11   18. jun 2011 Jeg vidste sgu ikke at en TDM var i kategorien rejseenduro, men udover det har Jesper fat i noget.
    Dels er TDMen en overset cykel i dk..
    Dels er (rigtige) rejseenduromaskiner også overset.
    Jeg hader at sidde indover tanken, om det er korte eller lange ture gør ingen forskel.

Jeg købte en 950 Adventure for nygeligt og med de gadedæk der sidder på tager jeg gerne en ekstratur i alle de rundkørsler jeg møder fordi det er skide sjovt.. og så er det ikke engang løgn... Folk glor!
    Forleden kørte jeg en impulstur til sverige og vendte hjem 9 timer senere og havde tanket 2 gange...
    Da jeg kom hjem tog jeg lige en ekstratur til mit værksted 20km væk.. fordi.. hvorfor ikke?
    Min knægt på 17 er knap 180 og sidder perfekt bagpå.
    Den har intet problem i en marchhastighed på 175 i adskellige timer.. og klarer fint 220+.,
    Den er i øvrigt super fed at køre 70kmt på også..

Prøv så meget som muligt.

• #12   18. jun 2011 Henrik: Ikke en rejseenduro som de oprindeligt er tiltænkt, men ikke desto mindre er det i den kategori at den er udviklet ud fra, og så med tiden blevet en del mere gadeorienteret. Nok fordi de færreste af ejerne brugte maskinen udenfor asfaltvejene.

• #13   18. jun 2011 Oki..
    Jeg har haft en af de første TDMer..
    Den havde sgu ikke meget med en rejseenduro at gøre.
    Men, ligemeget.
    Den kørte fanme godt!
    Faktisk mere motardagtig i opførsel end en del af de wannabeemotarder der findes.

• #14   18. jun 2011 Motardagtig.. i kørestil og fornemmelse.. ikke i look ;O)

• #15   18. jun 2011 Jeg tænker vfr eller måske en bandit 1200 s.

• #16   18. jun 2011 ja hva med sån en suzuki bandit 1200 kværn? smiley

• #17   18. jun 2011 Har kigget lidt på bandit og tdm, det ser fine ud med hensyn til kørestilling, og den sunde fornuft ville nok gå mere i den retning. Men må nok indrømme at deres udseende ikke lige er min kop te.

Jeg er sikker på blackbirden er god som i siger, men må hellere lige prøve den med kæresten bagpå, synes stadig det ser ud som om fodhvilerne til hende ser ud til at side MEGET højt oppe.

Ærger mig godt nok over der ikke er nogle positive kommentare om V-maxen :-(, da jeg som sagt har drømt om den længe.

Tak for jeres input indtil videre folkens

• #18   19. jun 2011 BB af dem du har nævnt.

• #19   19. jun 2011 V-strom 1000 cc. er det bedste stykke mc jeg har kørt på med en bag på.

Kommentér på:
Valg af anden MC, håber i kan hjælpe

Annonce