{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
855 visninger | Oprettet:

Valg af sportsmc {{forumTopicSubject}}

Hej mc folkens

Jeg skal til at købe mc og jeg har kigget på 2 forskellige. Den første er en suzuki gsxr 1000 fra 2007 med ca 57000 km på tælleren

Den anden er en Honda cbr 1000 rr fireblade fra 2008 med 37000 på tælleren

Jeg kender lidt til suzuki mens Honda er nyt for mig. Jeg syntes at de er begge flotte

Jeg har ikke kig på andre og det er heller ikke i min interesse. Det skal være en af de 2

Så mit spg. Er så hvad vil i mene er den bedste af de 2 og hvad havde i valgt. Dog er jeg lidt betænkelig med suzukien eftersom den har kørt en del.

Pft

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af sportsmc
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.696
    #1   17. aug 2023 Fireblade SC59 kom som ny model i 2008 - dvs ikke super gennemprøvet, og med en del børnesygdomme.
    De havde problemer med bl.a højt olieforbrug, dårlig kobling, dårligt svinghjul og et par andre ting - og din lokale Honda forhandler vil kunne fortælle hvilke af de ting der er fikset på kulance, hvis der har været noget på den.

GSXR1000 fra 2007 er fjerde generation af samme cykel, så super gennemprøvet og generelt problemfri. 57.000 km er ikke meget hvis der er fornuftig vedligeholdelses historik på den.

Begge er super velkørende cykler, rent objektivt. Ingen af dem mangler kræfter - og begge kan få dit kørekort til at fordufte uden du behøver skifte gear. smiley

Men Honda'en er ikke meget større end en 600, og Suzuki'en er en af de sportscykler med mest plads på, så hvis du er højere end 1.85 og ca. 90 kilo, vil du nok føle at Honda'en er lidt forkrampet at sidde på i længere tid. Det vil en prøvetur afsløre for dig.

• #2   18. aug 2023 Hej sajmon

Tak for svar. Det hjalp

• #3   18. aug 2023 Jeg kører bane på en gsxr 750 k7 (samme fysiske størrelse som en 1000) og jeg havde kortvarig en cbr1000rr fra 2005 til bane. Jeg er klar over at den cbr du kigger på er en nyere generation. Men min erfaring med de to cykler er, at gsxr'en er meget nemmere og føles lettere. Jeg solgte den cbr igen og gik tilbage til min suki smiley

• #4   18. aug 2023 Tak for svar

• #5   18. aug 2023 Altid Honda...
    smiley

• #6   25. aug 2023 Det blev til suzukien smiley

Suki yuki power smiley

Kommentér på:
Valg af sportsmc

Annonce