765 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Nye regler? Nye regler?

Kender I noget om de nye regler til MC?

Jeg har læst at de omfatter:

De nye EU-regler for mc-køreprøver! (10. juni)
Fra 30/9 skal der øves 5 øvelser på kravlegården inden køreturen i trafikken.
Det er:
- Trækken med mc og op/ned fra ståfod
- Langsom slalom
- Kørsel i kurve på 24 meter med mindst 30 km/t og kropshældning
- Katastrofeopbremsning med mindst 50 km/t
- Undvigemanøvre med kontrastyring og opbremsning

Er det rigtigt?

Nogle steder står der, at det kun gælder hvis man starter EFTER d.30/9, men andre steder står der at det gælder hvis man går til køreprøve efter d. 30/9..

Nogle kørelærere eller andre kloge hoveder, der kan give svar på dette?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nye regler?
  • #1   10. jul 2008 kris

du kan bruge en liv line ... og ringe til en mc kørelære . .

så få du det rigtige svar.....

: )

• #2   10. jul 2008 De øvelser har jeg lavet da jeg var i kravlegård (2007), så det er måske allerede dansk standard?

• #3   10. jul 2008 Vi har en kørelære som ven af familien, og han siger at det er prøver fra efter d. 30/9. Kørekortets pris er steget med 4000,- i Skagen

• #4   10. jul 2008 Jeg har lige talt med en bekendt, som er kørelærer..

Han sagde også at det "altid" havde været sådan, blot at det førhen var kørelæreren der kontrolerede det.

Og at skæringsdatoen kommer til at ligge sådan, at det er hvis man går til køreprøve efter d. 30/9 at det gælder..

Men han var ikke 100% sikker, da han ikke er MC kørelærer før til næste år. Han ville undersøge det for mig, og give lyd fra sig...

På de forskellige køreskolers hjemmesider, synes jeg at det er blæst op til, at det bliver noget dyrere, men den MC kørelærer hvor jeg meldte mig til hos tidligere idag, snakkede om at det kun kostede 250-300 kr. mere..

Jeg vil da bare hellere igang nu, hvis det kommer til at koste flere tusinde ekstra, og ikke kun et par hundrede.

• #5   10. jul 2008 ALtså de der ting lavede jeg da på køreteknisk anlæg...

• #6   10. jul 2008 Emil - Hvordan kan det allerede nu være steget, når det ikke er trådt i kraft endnu, og alle de sider jeg har tjekket, står der, at de ikke ved hvor meget ekstra det kommer til at koste endnu..

Jeg er lidt i et dilemma her, for tager jeg det hos ham jeg er meldt på hos, kommer jeg jo først til køreprøve efter den nye regel er trådt i kraft. Jeg kan derimod starte op på mandag hos en der er 1000 kr. dyrere, og ikke kører Teori i et teorilokale, men istedet over nettet (hvilket jeg ikke synes om)..

• #7   10. jul 2008 de øvelser lavede jeg oz. og fik mit kort for ca halvanden månede siden.

• #9   10. jul 2008 Det var nu heller ikke sværhedsgraden jeg betvivlede, men mere om det pludselig steg 4000 kr. Men han har jo egentlig sagt 8000+250-300 kr.. Så det må vel være det smiley

Flere prøver bliver man jo også kun bedre af, så det er jeg skam ikke bange for, det er mere prisen. Dyrere kørekort = billigere MC... smiley

• #11   10. jul 2008 jeg har hørt at teoriprøven skulle laves om sådan at der bliver 40 billeder med 3-4 spørgsmål pr billede. og at der vil være et pointsystem til, hvor der er et max for hvor mange minus point man må have..... er jeg på herrens mark...???

• #12   10. jul 2008 Energy - Jeg kunne heller ikke lige se, hvorfor det skulle blive SÅ meget dyrere... Men et par hundrede overlever jeg nok!

• #14   10. jul 2008 Janus - Det var lige dig jeg havde brug for smiley

Den kørelærer hvor det foregik over nettet, sagde at det smarte var, at man kunne tage teorien når det passede én selv bedst, men man til slut ville få 4 timer, til at få det finpudset, og hvis man havde nogle spørgsmål.

Jeg kan dog bedre lide at teori foregår i et lokale med en kørelærer.. Så jeg valgte det fra, selvom jeg kunne have startet på mandag.

Men det komer vel maks til at koste et par hundrede mere, som "min' kørelærer fortalte mig. Jeg fik ikke helt fat i, om det var hans køreskole der ejede det køretekniske anlæg, eller om han blot lå helt klods op af det.

• #16   10. jul 2008 Nogle steder står der, at det kun gælder hvis man starter EFTER d.30/9, men andre steder står der at det gælder hvis man går til køreprøve efter d. 30/9..

Har du et svar på dette spørgsmål også?

• #19   10. jul 2008 Jeg har meldt mig til, med start d. 10/9, så nu er det bare at vente smiley

Mange tak for dine brugbare svar!

• #22   10. jul 2008 René - Det er vel ikke noget skidt tiltag med den regel?.. Altså det er jo noget som man jo bare skal kunne uanset hvad - ikke?

• #24   10. jul 2008 Også jeg, det lyder næsten ordret som det min kørelærer sagde.
    Jeg fik mit kort for 3 skønne uger siden

• #25   11. jul 2008 Med hensyn til pris. så kommer det jo også til at koste leje af bane plus en ekstra time til kørelæreren

• #27   11. jul 2008 du har da skulle i kravlegård i lang tid.. det er da ikke noget nyt i..

• #29   11. jul 2008 Jamen det lyder jo spændende... Jeg kan da slet ikke vente til jeg skal igang smiley

Janus - Hvilke Mc'er benytter du som skolecykler?

Kommentér på:
Nye regler?

Annonce