{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.353 visninger | Oprettet:

Nye regler? {{forumTopicSubject}}

Hej derude,

Jeg tog mit mc-kort, som lille mc-kort i foråret. Efter som jeg har hørt, at der kommer nye regler pr. 1/1-2013, ville jeg hører om de regler også gælder for mig. Jeg står og vil gerne opgradere mit kort til stort mc-kort, kan jeg godt det og stadig kører de store maskiner?

mvh

Aziz


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye regler?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.859
    #1   27. dec 2012 De regler du tog kørekort under, gælder stadig for DIG.

    De nye regler, kommer kun til at gælde for folk der får udstedt kørekort efter 19/1-2013


  • #2   27. dec 2012 Tak for svaret smiley

  • #3   27. dec 2012 Det er korrekt at vi ikke kommer til at skulle køre efter de nye regler med 15 hk, tror jeg det er, som dem der tager efter d. 19/01-2013.

    Men, jeg har ladet mig fortælle at vi, som de 'nye regler' ikke berører, ikke kan opgradere vores MC kørekort til det helt store, før vi fylder 22 og har kørt med 48 hk i de påkrævede 2 år. Om det er 100% rigtigt tør jeg ikke sige, men det er i hvert fald hvad jeg har fået fortalt, og jeg vil egentlig gerne vide det med 100% sikkerhed smiley


  • #4   27. dec 2012 Har du taget kørekort under de nuværende (gamle) regler gælder de for dig. Dvs. Også hvornår du får stort kort.
    Har du taget kortet efter D 19/1 gælder de nye regler med 3 størrelser kort, for dig.

    Så enkelt et det smiley


  • #5   27. dec 2012 jeg har taget mit lille-kort i april 2012, og i november 2012 blev jeg 21. hvilket vil sige, at jeg ikke skal være bekymret ? smiley

  • #6   27. dec 2012 Da du ikke opnår 2 års erfaring inden 19.januar kan du først opgradere til stort når du fylder 22.. Så fra nu og indtil da må du køre 34hk
    Da du er fyldt 21 kan du opgradere til stor mc nu. Men kun frem til den 19.januar.. Når du ikke det vil jeg tro at du først kan få stort når du har haft det lille i 2 år!

    §139
    Ret til at føre de i § 11 nævnte køretøjer med kørekort til kategori A (lille motorcykel) er betinget af, at føreren før den 19. januar 2013 havde to års erfaring som fører af lille motorcykel på baggrund af et kørekort til kategori A (lille motorcykel), jf. dog nr. 3.

    3) Kørekort til de i § 11 nævnte køretøjer kan dog udstedes til en person, der først efter den 19. januar 2013 har opnået to års erfaring som fører af lille motorcykel på baggrund af et kørekort til kategori A (lille motorcykel), når personen er fyldt 22 år, og har bestået en praktisk prøve til kategori A på en motorcykel, kategori A, jf. bilag 5.

    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=143073


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.859
    #7   27. dec 2012 Aziz l - Kig hvad Kristian B skriver...

  • #8   27. dec 2012 Sajmon : Er det ikke muligt at lave en sticky tråd der altid ligger i top med de regler her ? (: de kommer 8-9 gange om dagen, og for en kort periode på 30-60 dage, kunne det vel nok lade sig gøre ? (:

    Ved godt man kunne lave mange sticky så, men nu er det her et meget efterspurgt spørgsmål (:
    Og ja folk kan også lære at søge, men uanset hvor meget de får det afvide, så spørger de stadig (:

    Mvh


  • #9   27. dec 2012 Pisse-lorte-regler!!!

    Det må vi så bare leve med og rette os efter... smiley

    Tak for det Kristian B..


  • #10   28. dec 2012 Du må jo ikke køre stor mc før April 2014. Vil du køre stor mc med det samme, skal du tage en ny køreprøve inden 19. Januar.

Kommentér på:
Nye regler?

Annonce