{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye regler
  • #1   22. feb 2013 Det var da et kontant svar.

  • #2   22. feb 2013 det kommer an på om det er til lille kort efter de nye regler. for da jeg tog kort hed det jo stor og lille lille var nemlig mc på 250 cc eller højest 34 hk men du skal jo også først bruge det hvis du bliver stoppet jeg er aldrig blevet stoppet i nu..

  • #3   22. feb 2013 han siger han TAGER kortet til lille mc. smiley derfor må den kun have 125cc og 15hk... undgå motorvej eller bliv torpaderet af en af busserne der kommer bagfra med de nye hastighedsforøelser på 100km/t, "tak til folkene inde på borgen"...

  • #4   22. feb 2013 Tak for svarene jeg tager kortet til 125cc nu her og opgradere det til mellem til sommer hvilket er 450cc? smiley

  • #5   22. feb 2013 Må du desværre ikke Mike...

    Og det kan du takke folkene på borgen, som har deres hoveder så langt oppe i røven på hinanden, at de ikke ved, hvad der sker i det danske samfund for smiley

    Synes de nye regler er latterlige, da de kommer til at ''tvinge'' flere unge til at tage konsekvensen og køre ulovligt, fordi de ikke gider at tøffe rundt op en ''tunet scoorter''


  • #6   22. feb 2013 Mike du må køre på en mc med max 48 Hk mener jeg og den må ikke drossles til 48, hvis den har mere end 96 hk.

  • #7   22. feb 2013 Mike, hvorfor så ikke vente til sommer med at tage det mellemstore og spare 2000kr? mellemstore hedder 48hk... uanset kubik... men maskinen som drosles (hvis den har over 48hk ofc). Må ikke have over 96hk som standard.. (det dobbelte) så en gsxr 600 osv, må man stadig ikke drosle til 48hk.

  • #8   22. feb 2013 det koster sku det samme din tegning og man kan jo bare køre ordenligt. og køre stærkt der hvor der er plads til det for du skal ikke komme og sige man ikke trykker den a en gang i mellem jo hvis man kun har en scooter... og bare fordi du køre fuckt op på villaveje på din lille mc behøves vi andre ikke gøre det..

  • #9   22. feb 2013 Men Mike der kommer en masse nye maskiner, der har 48 hk som standart til at fylde det nye market der kommer pga de nye regler. Så kan du jo lige se, hvad du føler for smiley

  • #10   22. feb 2013 Der var da nogle hjernedøde regler :)! Hvad sker der hvis jeg bliver taget på en gsxr 600cc droslet til 34 hk eller bare taget på en uden nogen form for begrænsning? smiley

  • #11   22. feb 2013 Er fra infomationen: http://www.information.dk/telegram/448381

    ''* Stor knallert (kategori A1) : Aldersgrænsen er 18 år. Udløber efter 15 år.

    * Mellemstor motorcykel (kategori A2) : Aldersgrænsen er 20 år - dog 18 år, hvis man er i forsvaret, hjemmeværnet eller det statslige redningsberedskab. Udløber efter 15 år.

    * Stor motorcykel (kategori A) : Aldersgrænsen er 24 år eller efter to år med et kørekort til en mellemstor motorcykel. Udløber efter 15 år.''

    Du skal bare i hjemmeværnet så xD


  • #12   22. feb 2013 Mike hvorfor vil du drossle den til 34 hk? smiley


  • #13   22. feb 2013 WTF den har jeg aldrig hørt før! Hvorfor gør det ligepludselig en bedre...

    Mike så har du ikke kørekort... og det er 7500 kr i følgelig de nye takster 2013, og regler... Det afhænger dog af betjenten om han vil give dig bøde hvis den er droslet, men på papirene SKAL han!


  • #14   22. feb 2013 Fordi jeg har kig på en der er droslet til 34hk, kender ikke så meget til mc endnu. Så ville egentlig bare forhøre mig ad, og hvad konsekvenserne er hvis man bliver taget på en der uden begrænsning?

  • #15   22. feb 2013 Jamen Mike du må drossle den til 48 hk, når du bliver 20 smiley synes da du skal have de ekstra 14 Hk.

  • #16   22. feb 2013 du kan jo bare drosle den jo som der er mange der siger de gør de nye regler er da også total dumme det helt lille kort er sku da laterligt 15 hk så kan man lige så godt lade vær....

  • #17   22. feb 2013 der er reglerne som og køre på noget man ikke har kørekort til 5000 første gang

  • #18   22. feb 2013 Ja, min scooter havde mere en 15hk. Men skulle også bare lige høre de forskellige konsekvenser, jeg køber formentlig en gsxr 600cc som jeg jo så ikke må køre på, og ikke engang må drosles!
    Men problemet bliver jo nok forsikrings selskabet.


  • #19   22. feb 2013 gf er lige glad med hvor gammel du er bare mc ikke overskrider 999CC så koster det 2800 i dit navn mike V

  • #20   22. feb 2013 i ansvar

  • #21   22. feb 2013 Ja okay super. smiley tak for svarene alle sammen, jeg ender sku nok med at køre ulovligt så, ligesom så mange andre.

  • #22   22. feb 2013 ja det er sku nemmest ses til sommer.....

  • #23   22. feb 2013 Det kan du tro! smiley

  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #24   22. feb 2013 Og bøden er sat op til 7000 kr. + et klip, her i januar, hvis du er føre af et køretøj du ikke har kørekort til.
    Og efter de nye regler kan de konfiskere din MC 3 gang du bliver nuppet
    Og du kan være 100 på de vil stå alle de steder hvor MC folket mødes, da de udmærket ved at der er nogen der vælger at snyde, da de nu kun må køre et køretøj der kan få hjul af en ulovlig scooter.


  • #25   22. feb 2013 sådan har det da altid været har det ikke det fik jeg da os a vide da jeg tog kort

  • #26   22. feb 2013 det er dog blevet til en fantastisk diskution , sel om vi synes den nye lov er total idioti er den dog loven , jeg har selv en datter der må starte på en 125 ccm , og det er der bare ikke noget at gøre ved pt . hold loven og hastigheden også for andreres skyld

  • #28   22. feb 2013 Du er da godtnok smart at høre på Kristian. Noget helt andet er så at du da overhovedet ikk har styr på gf´s forsikring. Man kan sagtens forsikre over 999cc og de er bestemt ikke ligeglade med din alder, alt efter hvad du vil forsikre

  • #29   23. feb 2013 Bøden for at køre uden kørekort er rigtig nok 7000 kr.

    Men har man allerede kørekort, med indskrift i B feltet bagpå, så får man ikke bøden for at køre uden kørekort.
    Det ses som en formildende omstændighed. Hvis man tilmed har A1 kørekort, så ender man nok et pænt stykke under 5000 kr for dét.


    Hvis du tager A1 kørekortet her mens du er 19, så behøver du ikke vente 2 år, eller betale for et helt nyt undervisningsforløb når du bliver 20 og gerne vil have A2 førerretten bag på dit kørekort.

    Da kan du få lov at gå op til en praktisk prøve relativt nemt, på en større maskine.
    Ligesom før i tiden hvis man tog lille kørekort 1 måned fær man blev 21.

    -og bøden for at køre helt stor mc bliver nok lige et nøk mindre smiley


  • #30   23. feb 2013 Jeg kunne "forstå" de nye regler hvis aldersgrænsen for førerret til bil blev hævet til 22.

    Men som det er idag er der jo ingen forskel på

    50cc, 2,3 hk, 44,9 kmt, typisk 150 kg og passager
    Kontra
    8000cc, uendelige HK, 130 kmt, 3500 kg +750 kg anhænger og 8 passagerer...


    Et tydeligt symptom på en demokratisk "finke af panden", er hvad det er når langt størstedelen af et segment af trafikanterne kører ulovligt al tid


  • #32   23. feb 2013 Valgte slet ikke... ville DENGANG have stemt SF så er faktisk rigtig glad for jeg ikke måtte løbe op og stemme for min chef mens jeg var på arbejde.. smiley

    Er blevet klogerer... Det hele endte bare med flere afgifter, dyre bus transport (klippekort lige steget 10! kr igen), valg brud... fail med betalingsreglen... og så opdager de at de heller må fjerne sukker/fedt afgiften, men producenterne beholder stadig den høje pris, så nu tjener de kassen. smart


  • #33   23. feb 2013 Citat fra denne tråd:

    "han siger han TAGER kortet til lille mc. derfor må den kun have 125cc og 15hk... undgå motorvej eller bliv torpaderet af en af busserne der kommer bagfra med de nye hastighedsforøelser på 100km/t, "tak til folkene inde på borgen"..."

    Det er noget nær den værste gang ævl jeg nogen sinde har set skrevet. Der står jo implicit at en 125 ikke kan køre 100 km/t. Vrøvl. Der står også at buschauffører generelt ikke kigger på hvad de rammer men bare kører alt ned - vrøvl. Der står også at en MC-ist ikke skal kere sig om afstand - vrøvl!!!! Der står også at en MC-ist ikke skal orientere sig i sine spejle - Vrøvl. Og værst af det hele - der står at alle andre - inkl. buschauffører er eneansvarlige for MC-istens sikkerhed!!!! Intet kunne være mere forkert - de andre har en medmenneskeligt ansvar, men hovedansvaret, det er han selv!!!!

    Og bemærk så dette - jeg ser dagligt en gammel MINI 850 på motorvejen, og den bliver ikke kørt ned. Sådan en sjover kan køre 118 kmt og den accellererer fra 0-100 på en week-end. Ja han holder sig i inderste bane, undtagen når han skal overhale en lastbil, og så kigger han sig godt for inden han trækker ud. Undskyld, hvad er problemet??? Masser af MC-ister advokerer for fri hastighed, og så er det sgu alvor, at vi skal se os rigtig godt for.

    En gang imellem....grrr.


  • #34   23. feb 2013 du tager det en smuuuuule bogstavligt... Mit eksempel kommer fra en YBR 125, som nok skal gå hen og blive rigtig populær. DEN har det ikke godt ved hastigheder over 100... den arbejder i fuldt område, og tager du den på motorvejen VIL du blive presset! Lad os sige der kører en lastbil (80km/t + 5-10km/t we all know...), og du skal overhale, på den 2 sporet måske hvis du er heldig 3 sporet motorvej, det er myldre tid, din accelration fra 85 til max hastighed på 110 er = mange sekunder. Du skal hele tiden orientere dig bagud, for bilerne drøner forbi med de 110 eller måske 130 i jylland, bagfra lægger en bus og presser. Ikke en behagelig situation.

    Meget kan man sige men sådan en standard 125cc som en ybr er IKKE optimal på danske motorveje, ISÆR ikke jyske.


  • #35   23. feb 2013 Elias:

    Man skal altid orientere sig bagud - en orientering lever i gennemsnit 1 sekund. Du er 20 år gammel, hvis du har et ønske om at blive meget ældre som MC-ist, så er du sgu nødt til at forstå det her. Vejene er ikke en racerbane, hvor alle kører samme vej og nogenlunde lige stærkt, og så er det fandeme ligegyldigt, hvad man kører på.

    Min gamle ven Flemming Fladjern fra Fyn kører meget jævnligt Nimbus med sidevognsgearing og konebåd. Sådan en er IKKE hurtig(Kan den bare gå 90, så er det en ualmindelig god dag), men ikke desto mindre har jeg faktisk oplevet ham overhale på helt almindelig hovedvej - kun et spørgsmål om planlægning og ordentlig orientering


  • #36   23. feb 2013 Citat: Ja okay super. tak for svarene alle sammen, jeg ender sku nok med at køre ulovligt så, ligesom så mange andre.

    Godt at se at du bor i den anden ende a landet.


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #37   23. feb 2013 Mc A

    Har igen betydning om man har kørekort til andet, bøden er den samme
    min arbejdskollega fik en bøde sidste år, før de blev sat op, på 5000 kr. for at køre på en MC med mere end de 34 HK, som hans kørekort kun gav ham ret til.


  • #38   23. feb 2013 ??? Jeg er orienterer mig skam altid, og vil kalde mig selv mc'ist i den sikre ende, forstår ikke hvor jeg skriver man skal skide på orienteringen, tvært imod skriver jeg at man "hele tiden skal orienterer sig bagud".

    Min pointe er at en 125cc som ex. YBR som er meget standard her i DK da den er billig og driftsikker, ikke er optimal for de danske motorveje, den holdning deles ikke kun af mig, men RIGTIG mange mc'ister.

    Husk vi snakker altså om 18 årige HELT NYE uden trafikerfaring what so ever, og en pressede situation som eksempelt er noget som mere erfarende sikkert ville kunne med hovedet koldt, men en helt ny trafikant, er sådan en situation ikke optimal for... Som min kørelærer sagde. "Det er jo først efter kørekortet at man lærer at køre bil/mc"


  • #39   23. feb 2013 Jonatan A:

    Ja, det citat er sgu ikke ret godt gennemtænkt. Jeg kunne forestille mig at Jacobs betragtning om kontrol og store indtægter til statskassen bliver meget virkelige.....


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #40   23. feb 2013 Knud

    Glæder mig til vi skal køre flere sammen, et eller andet sted hen, der bestemmes farten af langsomst kørende, så det bliver da lige en 20 - 25 motorcykler i streg på motorvejen, med 100 km/t
    Skal nok få trafikken afviklet hurtigere


  • #41   23. feb 2013 Elias: For mig at se skrive du at "det er belastende hele tiden at skulle orientere sig"

    Min opfattelse er, at det ikke er belastende, men yderst nødvendigt!


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #42   23. feb 2013 Der ud over Knud, er der jo en væsentlig forskel på din ven fætter Fladjern smiley og Thomas på 18 år.
    Din ven har selv valgt hans langsomme køretøj, Thomas er tvunget til at køre det.


  • #43   23. feb 2013 Kenneth:

    Hvori adskiller det sig fra - eller er værre end - en militærkolonne med 60 kmt?


  • #44   23. feb 2013 I øvrigt må man slet ikke køre så mangen MC-er sammen på en motorvej:-)

  • #45   23. feb 2013 Tvangen og valget er en rigtig betragtning, men det gør jo ikke noget mindre faktuelt.

    Jeg har ikke skrevet reglerne i dette samfund, jeg bryder mig ikke en gang om dem, men jeg skal leve med dem:-)


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #46   23. feb 2013 jo, julemærketuren fx giver lov til 25 i en flok

    Og der er langt flere MC'r end militærkøretøjer på vejen smiley


  • #47   23. feb 2013 På de sidste julemærketure har de fået lov at køre i dråber på 8-10 stk på motorvejen!

    Militærkolonner skilles også i "dråber" på vist 8 køretøjer.

    Dette gælder mig bekendt kun på motorveje.

    Du kan faktisk også finde indlæg både herinde og på det site hvis navn vi ikke må nævne:-) om lige netop dette her


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #49   23. feb 2013 Knud, jeg var med på de sidste ture til Kollund, og der blev vi altså delt ved 25, og polisen stod ved Hylkedal og kiggede på vi kørte.
    Kan være reglerne er anderledes på Sjælland, skal jeg ikke kunne sige.


  • #50   23. feb 2013 Hans:
    Så hvis man ikke kan lide nogle partier, fordi man ikke er enig i nogles holdninger, og derfor ikke stemmer så tager man ikke ansvar? smiley Arhhh.. Men som sagt ville valget stå på SF dengang... så er alt i alt meget tilfreds over jeg ikke måtte få fri til stemmeboksen som jeg troede. smiley


  • #51   23. feb 2013 Nej Elias:

    Så tager man ikke ansvar - man stemmer på et andet parti, eller også arbejder man for selv at stifte et!

    Det er det system vi lever i, det system vi sender vore soldater den halve verden rundt for at støtte eller etablere.

    Det har sine fejl og mangler, men for mig at se, er det det mindst ringe alternativ - sorry!


  • #52   23. feb 2013 Kenneth:

    det kan være, at Policen har været flinke, fordi I var så mange. Hovedreglen er 8!


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #53   23. feb 2013 skærtorsdags træf i Esbjerg er det samme antal vi kører sammen

    profilbillede
  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #54   23. feb 2013 I færdselsloven er der ingen regel, der nævner, hvor mange der maksimalt må køre i en kolonne, Hvis der gør, må du gerne sende mig et link.
    Men der nævnes dog, at en kolonne skal overholde færdselsreglerne. Dvs. man skal holde for rødt lys.

    På Midtjylland politi hjemmeside kan man finde en artikel om en landsretsdom fra 2003, og i afgørelsen står, at motorcykler gerne må køre i kolonne, og der ingen begrænsninger nævnt på antallet af motorcyklister i en kolonne.

    Der er desværre politimestre rundt om i Danmark, som enten ikke kender reglerne for motorcykelkolonnekørsel, eller måske vælger at tilsidesætte dem.


  • #55   23. feb 2013 Jeg er helt klar over at det her slet ikke er omfattet af færdselsloven. Denne tllader og favoriserer faktisk kolonnekørsel. Jeg ved bare at jeg undersøgte det - dels før træf i Nordjylland - vi mødtes en flok i trekantsområdet, og dels i forbindelse med Børnehjælpesturene både 2011 og 2012. Det hele står på politvedtægter

  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #56   23. feb 2013 nu også ret lige meget, 8 motorcyklister med en 125 ccm i spidsen kan også få trafikken til at gå ned i fart, man har jo en vis afstand man skal holde til foran kørende,

    Der ud over er det jo ikke sikkert der er tale om kolonnekørsel, jeg kender ikke de andre, og kan da ikke gøre for de tilfældigvis vil samme sted hen som mig.


  • #57   23. feb 2013 nicklas:

    EU krævede ens regler, men dem inden på borgen skærpede dem til det maksimale! EU's forslag med 16 år for A1 18 for A2 og 20 med 2 års erfaring eller 22 for A var rigtig fint.

    Derfor tak til borgen.


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #58   23. feb 2013 Carlos R
    du skriver det som det var Claus Hjort der er skyld i denne her lov, det passer ikke, han satte grænsen ved fx knallert til 15 år, loven blev endda vedtaget gældende fra Januar i år.
    Din ven Morten Bødskovl tilbagerullede denne lov og gav knallertloven en tak op i uddannelsen, så der nu bl.a. kræves førstehjælp, for at kunne få dette kørekort.
    MC delen med de 125 ccm strammende han op til 18 år, frem for de 16 som EU og Claus Hjort havde lagt op til.
    Det hele var i en og samme pakke, og enkelte jeg har talt med i folketinget var så men ikke engang klar over de stemte for MC delen da de stemte for at stramme uddannelsen op til knallert, en god ide er måske at de gider læse igennem hvad der er til afstemning.

    Så hele denne tåbelige lov hænger på Morten Bødskovl og hans røde fæller.

    http://www.ft.dk/samling/20111/lovforslag/l117/97/384/afstemning.htm#dok


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #59   23. feb 2013 hvis du vælger at læse hele lovforslaget igennem vil du se at på side 7 står der:
    og der er indarbejdet ændringer, som er indført ved direktiv
    94/72/EF, 96/47/EF, 97/26/EF, 2000/56/EF og 2003/59/EF.

    Nu kan jeg så ikke lige huske hvilke af de direktiver det er, som omhandler den danske stramning af MC loven, men du kan sikkert google dig frem til det.

    Ved denne lille tilføjelse, så fik han lusket den nye MC lov ind i afstemningen.


  • #60   23. feb 2013 Carlos R eller Niklas, eller hvad vi nu skal kalde dig.....

    Vi har formentlig alle taget kørekort, og i enhver teoribog kan du se, at kolonner optog eller lignende forsamlinger, der kører samlet har ret til at køre i optog/kolonne, og så nvænes typisk ligtog, cirkuskaravaner, militærkolonner m.m. som eksempler. Man må ej heller overhale sådanne kolonner eller dele heraf. Det kan jeg da huske smiley

    Begrænsningerne af antal i flok på motorvej har netop som jeg skriver ikke hjemmel i færdselsloven - helt på linie med de forskellige kommunale parkeringsbestemmelser, der heller ikke falder under færdselslovens afgrænsninger. Det blive de ikke mindre reelle af.

    Kenneth

    Og så er der ikke skrevet nogen steder at man skal køre 110 elle 130 på motorvej. Der er skrevet at køretøjer, som ikke er indregistrerede og kan fremføres med hastigheder på mindst 40 kmt ikke må køre der.

    Jeg er så lidt i tvivl om en knald-45......


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #61   23. feb 2013 Tror faktisk det er ændret til 50 km/t, uden at være helt sikker
    Netop for at undgå knallert 45 og traktorer


  • #62   23. feb 2013 Altså alt det i skriver om her, er ikke særlig relevant se i forhold til tråden, men hul i det.
    jeg er bare en knægt på 19 snart 20 år, som er totalt forelsket i en gsxr 600cc og ville egentlig også høre om disse konsekvenser hvis jeg bliver taget på sådan en. men jeg er udemærket klar over det er hul i hovedet at skrive "så ender jeg nok med at køre ulovligt ligesom alle andre" men jeg synes bare ikke jeg kan vente til jeg bliver 24 eller 25 til at køre på sådan en, det er sku en drøm jeg har haft længe! selvfølgelig er der regler, og dem skal man overholde, men synes sku det er svært mht. motorcykel regler, rigtig mange af mine kammerater har samme problem, men de kører sku stadigvæk rundt på 600cc, hvilket de i følge loven ikke må. så det kribler i fingrene.


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #63   23. feb 2013 Lidt ked af at sige det Mike, men det er til dels nogen som dig der er skyld i vi har de stramme regler nu.

  • #64   23. feb 2013 Har du ikke hørt om de nye und søglser hvor de siger at dem der køre flest galt er folk over 40 fordi de er gamle og stive så det er jeres skyld...... sån er det og det er ikke til doskution...

  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #65   23. feb 2013 Kristian smiley

    Nix, ikke fordi vi er gamle og stive, men fordi nogen i den alder pludselig vil udleve deres drengdrømme og køber sig en skide stor MC, på trods af de ikke har kørt motorcykel siden de tog pappet engang for 25 - 30 år siden smiley

    Kender sq en del over 50 jeg tvivler på du kan følge


  • #66   23. feb 2013 Når okay det kan de nok hvis de har en 300 km maskine kan de nok men nu snakker vi om de skide regler som bar ikke skulle være lavet om og jeg kan godt forstille Mike for 15 hk jeg havde en knallert der havde flere heste

  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #67   23. feb 2013 Kristian

    Ikke nødvendigvis på topfarten, de fleste kan køre stærkt når det går lige ud, men prøv at nuppe 400 km sving på en dag smiley

    Det er, som Carlos skriver, erfaring der tæller, og at man ser fornuften i at starte blødt op, men at starte på en 125 ccm maskine er trods alt lige i underkanten
    Selv startede jeg med en CB400 N på trods af jeg lige så godt kunne have valgt en 1000 ccm Kawa,

    og ja, man må føle sig lidt til grin når man kommer på sin 125 ccm MC og så bliver jordet af en tunet scooter


  • #68   23. feb 2013 Ja enig jeg startet på en cbr 600 f2 det er en skide go begynder maskine den er næm og køre og så er den alligevel ok hurtig og prøv og se mig på en 125 når du er 190 høj og vejer 100 kg det vil jo ikke køre rat stærkt... og sving kan jeg nu os køre bane....:-)

  • #69   24. feb 2013 ang. kolonnekørsel , så har der på et tidspunkt været ansøgt om kolonne kørsel med 500-1000 motorcykler men det fik man afslag på, men da hed det sig at det var max 15 cykler i en gruppe, og min 250m i mellem grupperne

  • #70   24. feb 2013 mon "ride of the centry (ROC)" over i USA ringer til politiet og ansøger om kolonne kørsel smiley

  • #71   24. feb 2013 Jeg har fået en bøde for at køre mc, uden jeg nogensinde havde modtaget undervisning til kategori A førerret.

    Bøden var ikke på 5000.

    Det skyldtes at jeg havde kørekort.

    Kald mig en løgner smiley


    Mht det at opgradere sit kørekort til A2 når man bliver 20.
    Det er meget muligt jeg tager fejl.
    At man faktisk ikke kan bruge sin "A1"-undervisning til at få A2 førerret..
    Andet end ved at vente til jorden er nået 2 gange rundt om solen...

    Kan det være fordi man i undervisningsforløbet til A1 kun må køre på 125cc cykler, og man til A2 skal have et minimum antal timer på stor maskine?

    Det er da utroligt så godt FUCKD de nossefår på cirkus Christiansborg har fået lavet rav i den.

    45 knallert uden passager = 125cc med passager

    125cc med passager = 4250 kg med 8 passagerer

    Der må være en mening med galskaben.
    Jeg vil sætte pris på det hvis nogen gider indvie mig i det OFFICIELLE rationale smiley


    "Mission impossible" smiley


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #72   24. feb 2013 Spørg dem der har stemt for loven, men forvent ikke de svarer - vi andre kan heller ikke se logikken i det, selv tyskerne er begyndt at gøre grin med loven.

    Her er mail adresserne til dem der har stemt for, så kan du selv copy/paste det ind i til feltet i din mail browser

    eigil.andersen@ft.dk; minister@uvm.dk; sophie.andersen@ft.dk; ministeren@mim.dk; kirsten.brosbol@ft.dk; jm@jm.dk; anne.baastrup@ft.dk; ozlem.cekic@ft.dk; per.clausen@ft.dk; lennart.damsbo-andersen@ft.dk; karina.lorentzen.dehnhardt@ft.dk; benny.engelbrecht@ft.dk; steen.gade@ft.dk; torben.hansen@ft.dk; magnus.heunicke@ft.dk; min@kum.dk; leif.jensen@ft.dk; thomas.jensen@ft.dk; sum@sum.dk; karen.klint@ft.dk; bjarne.laustsen@ft.dk; mogens.lykketoft@ft.dk; maja.panduro@ft.dk; flemming.m.mortensen@ft.dk; sjodp@ft.dk; sfjepe@ft.dk; julie.skovsby@ft.dk; frank.aaen@ft.dk; km@km.dk; nadeem.farooq@ft.dk; liv.andersen@ft.dk; jorgen.arbo-baehr@ft.dk; jacob.bjerregaard@ft.dk; lars.dohn@ft.dk; karin.gaardsted@ft.dk; ane.halsboe@ft.dk; camilla.hersom@ft.dk; henning.hyllested@ft.dk; jens.joel@ft.dk; christian.juhl@ft.dk; simon.kollerup@ft.dk; rasmus.langhoff@ft.dk; annette.lind@ft.dk; lone.loklindt@ft.dk; sofie.carsten.nielsen@ft.dk; rvrahp@ft.dk; lisbeth.poulsen@ft.dk; troels.ravn@ft.dk; lotte.rod@ft.dk; spert@ft.dk; finn.s@ft.dk; nikolaj.villumsen@ft.dk; zenia.stampe@ft.dk


  • #73   24. feb 2013 Mike V ... køb en GSXR 1000 uden afgift og plader så kan du jo stikke af fra det meste smiley la vær at spilde penge på det kørekort ....

  • #74   25. feb 2013 Carlos ... nu snakkede han jo selv om en "ulovlig" GSXR 600 og så mente jeg jo at han ligeså godt kunne springe direkte på en 1000cc smiley

  • #75   25. feb 2013 Nemlig carlos.. http://youtube.com/watch?v=Kz03sQeX02c

    Mindre cykler er mindre farlig for for den uerfarne og samtidig bedre til at svinge = mere sjov..

    Haha ville helst ikke se en nybegynder på en gsxr prøve at stikke af fra en mc betjent. Det lyder som et tal i statestikken.


Kommentér på:
Nye regler

Annonce