{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.426 visninger | Oprettet:

hva ska man gøre for at få solgt mc'en {{forumTopicSubject}}

Jeg har i lægere tid haft´en mc til salg og har efterhånden selv skambudt den, for at få den solgt..

Pt ligger den som den / en af de billigeste i sin klasse i dk(efter hvad jeg har kunne finde af priser).

Så undrer mig over hvorfor den ikke er solgt. smiley

Er der bare ikke den store købelyst i år, pga den lidt dårlige sommer, eller er det fordi folk ikke ved hvad en kvallitets-mc er smiley

Jeg har den her på sidens markedannoncer, dba og guloggratis.. har hængt sedler op rundt omkring..
men har kun hørt fra enklte der gerne vil af med deres egne dyre ting også.

Har i andre idéer til hvor man skal sætte den til salg, eller hvad man kan gøre?
Jeg skal af med den snarest pga manglende indkomst. (SU)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hva ska man gøre for at få solgt mc'en
  • #1   27. jun 2008 Ja en mc er jo kun det værd den bliver solgt for. Så hvis du vil af med den hurtigt, må du jo nok sænke prisen. Selvom det er surt.

• #2   27. jun 2008 markedet siger gennemsnitligt 85k for sådan en lækker mc, så vil mene jeg er langt nok nede.. kan ikke finde nogen der er billigere, så det burde næsten være nok...

• #3   27. jun 2008 Markedet er dødt. Det er årsagen

• #4   27. jun 2008 ja det skal sku nok passe det med at mange nye cykler kan fås for en slik efterhånden, har en betydning..

• #6   27. jun 2008 Jeg ville helt sikkert også kunne finde meget andet at smide 70Kg efter end en cykel der har gået 60.000km, 30-40kg ekstra og du har en Honda CBR600RR med 10-15.000km på bagen fra 2003, 20Kg ekstra og du har en SV1000...
    Tror bare mange købere ikke gider give så meget for en cykel der har gået så langt, når man for meget få ekstra penge kan få en meget nyere cykel og som tilmed har gået væsentligt meget mindre..

• #7   27. jun 2008 er 60000 da meget for en mc? jeg vil da ikke mene at det er alverden for hvad de kan køre..

kan da godt være at kmtal skal tjekkes på de andre som er til salg...
    Hvad vil i mene en fornuftig pris ville være?

Er ikke oplagt til sjove bebærkninger pt, så dem der gerne vil skrive 5000kr, så gerne logge af og gå i seng smiley

• #8   28. jun 2008 Jeg tror at markedet er dødt, som Simon (Thisted) skriver...

Jeg har selv en nyere SV1000S til salg til 98k, og jeg bliver heller ikke ligefrem overrendt af købere...

Jeg tror ikke at du kan gøre andet end at vente, eller sætte prisen ned. Alt kan vel sælges til den rette pris...!

• Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 2 Emner: 3 Svar: 13
    #10   28. jun 2008 hey jeg tror også det er fordi alle de første gangs købere som mig selv der gerne vil have en cykel ikke har råd til at give 60 Kilo for de fleste jeg kender vil helst undgå at låne

• #11   28. jun 2008 dårlig sommer ...hvor ?

• #12   28. jun 2008 Tja, kender problemet, min bror står med en Fazer fra 05, som han heller ikke har hørt noget på endnu. Dog, når jeg ser brugte racere til salg, tænker jeg på hvor mange tæsk de har fået. Det kan osse være tilfældet med en del af købersegmentet.

Men prøv at annoncere på alle danske sider på listen her http://www.dmcn.dk/?/links/default.asp?KATEGORI=39

Især bilbasen er godt besøgt, der inde kan du få fat på dem der lige er inde og kigge på nyt læskur og se at der osse er MC derinde, hvorefter deres gamle MCkort begynder at skrige efter at blive brugt....På DBA får du kun fat på dem der går ind og kigger på MC, hvorimod på bilbasen kan du potentielt få fat på et andet segment.

• #13   28. jun 2008 Markedet (forhandlere på dba) pt for en model som din af samme årgang, "siger" en gennemsnitspris på 82.200,- med 35.000km på klokken i snit. Men det er hos forhandlere, der skal yde 24 måneders reklamationsret, samt tjene til huslejen. Det skal du ikke, så start med at trække 15.000,- fra deres pris, så er avancen trykket fra, og prisen ender på 67.200,-
    Og træk så igen 10.000,- fra pga. af dit højere km tal der gør den er mindre attraktiv når den næste ejer vil sælge den.

Så lige under 60K er en ikke overvurderet pris.

• #14   28. jun 2008 Martin> Desværre må jeg også skuffe dig. Tror du skal længere ned. Jeg har min Zx7R til salg også. Den koster 10 k mere end din. Den er 1 år nyere, den har 30 km færre på klokken, den er 150 cc større og der er en del mere udstyr med. I den kontekst vil jeg også mene at du skal ned omkring 60 k, men okay nu synes jeg så også min er latterlig billig. Men som dig skal jeg også sælge relativt hurtigt.

• #15   28. jun 2008 Udbud / efterspørgsel reglen gælder altid...
    Mener at der var 50.000 inregistrerede mcer i slutningen af 90érne, nu er der 140.000 indregistrede mcér... Alt andet lige vil det give et større marked af mc til salg...
    Udbuddet er stort = priserne skal sænkes. Mere enkel er det ikke.

• #16   28. jun 2008 markedet står stille for tiden, se bare min R1 hvor billig den er, og den er praktisk talt NY

• #17   28. jun 2008 nej det er ikke nemt, selvom jeg lige har sat prisen ned på min, har der ingen gang været nogle der har ringet på den - men mon ikke det sker så snart solen kommer frem igen.

• #18   28. jun 2008 har osse lige sat min suk ned til 36.000 men der sker heller ikke noget men vi må se tiden and ........ den har kørt 42.000 men motor er lige blevet justeret ... så køre som en brøm......

• #20   28. jun 2008 Dækskifteren, det er satme også en lækker R1 du har til salg og til en ok pris. Hvis jeg havde fået solgt min, så kunne jeg sagtens finde på at købe din smiley

• #22   28. jun 2008 vildand.. tak for linket det vil jeg prøve..
    Jeg er skam også interesseret i at bytte, hvis der er noget godt at bytte med..
    Kan godt være den skal lidt længere ned..
    Selv om at jeg købte den for 82k kontant i 2006, og der var det billigt for sådan én. Kan ikke forstå hvordan prisen bare kan falde sådan.. og den er kun blevet kønnere efter jeg har haft fingre i den. SUK..

• #23   28. jun 2008 Men osse ældre, jeg tror den falder ind under en artikel der var inde på FPN, som nu er slettet. Den fremførte at brugte MC i Danmak generelt er for dyre, sammenlignet med hvad man kan få fra ny, eller lettere brugte mere moderne MC. Eksempel: Din Kawa skal kæmpe mod min brors Fazer der er fra 05 og har sprøjt og Powercomander.
    Prisen er den samme kan jeg oplyse, men så er spørgsmålet om køberen vil have kåbe og race på en 10 årig, eller alskinds moderne teknik på en brugs MC. Arktiklen fremhævde at siden Yamaha sænkede prisen ned til 86 kilo på en ny Faze og Suzuki fulgte med ned med GSF 750 til lige 90, så er brugtmarkedet blevet presset endnu mere og iflg artiklen var de ældre racere netop i farezonen.

• #24   28. jun 2008 Jeg orkede ikke lige at læse tråden. Men hvis du vil af med den hurtigt kunne auktion være en mulighed hvis du tør.

ellers kunne du også prøve at sætte en annoce i aviserne og på bilbasen.dk.... de har også en motorcykel side.

• #25   28. jun 2008 Ting er det værd man kan få for dem.... Så enkelt er det i virkeligheden...... Men det er muligt du ikke eksponere din mc nok, reklame er også vigtigt...Men generalt må det også vurderes at de købere R-motorcyklerne henvender sig til, ofte har et ønske om at være pænt fremme i skoene mht. teknik, specs og blingværdi. Så prisen på brugte R-modeller skal faktisk så langt ned at folk der ellers ikke havde overvejet en sådan model, pludselig bliver interesseret.

Kommentér på:
hva ska man gøre for at få solgt mc'en

Annonce