{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hva for en rygbeskytter ska man vælge?
  • #1   23. nov 2006 Jamen der er da ikke andet for ind at tage ind i nogle butikker og prøve de forskellige de har - for vi er jo bygget forskellig og hvad en syntes er godt kan en anden ikke lide at bruge Jeg selv bruger en Dainese Wave som er utrolig behagelig at have på. Den er bevægelig og godt ventileret så man også kan holde ud at bruge den i de dejlige varme sommermåneder...
    Pris ved køb i danmark knap 1000 kr...

• #2   23. nov 2006 Jeg valgte at købe den bedste på markedet (i følge Bike Test fra 2003) da jeg købte min. Det er Halvarssons Track til 1400-1500,-
    Kan kun sige jeg er fuldt ud tilfreds og man glemmer at man har den på.

Søren

• #3   23. nov 2006 Jeg har en Dainese wave rygbeskytter (se min profil). Den er rigtig god. Sidder perfekt, så man ikke bliver irriteret over at have den på. Kan klart anbefale den.

• #5   23. nov 2006 Jeg troede faktisk at jeg ville have det ligesom strada. Da jeg har den lange model, som ikke kan være i min jakke, så gør jeg det at jeg altid lækker beskytteren oven på jakken, når jeg tager den af. Så skal jeg have fat i den for at få jakken på og når jeg nu har fat i den kan det ikke betale sig at lægge den væk.

• #7   23. nov 2006 Ikke for at sige noget ondt men nogen folk bruger sku også rigtig mange penge på falsk sikkerhed.. Det jeg har gear til er at overlevede når jeg rammer vejen.. Så sker der ting og sager komemr der en bil eller et træ jamen så bestytter din 8k hjelm, 2k rykting og 15k læderdragt ikke noget for du er kvast. Det er stillet groft op ved jeg godt, men det skal være behageligt at have på.. og igen rammer du et træ med 80 km/t med din dyre Dainese rygbestytter dør du.. på stedet.

• #9   23. nov 2006 En Buese (Büse), den har vundet alt, i alle test i tyskland, bla er den blevet testet op mod dainise,uvex, Rukka, alpinestars og alle de andre store mærker!!!

Kan bla. købes her:

http://www.louis.de/_2034c61f0a9b98d48d0cede1e0c6ffae89/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=120&wgr=900&list_total=33&anzeige=0&page=0&artnr_gr=208904

• #10   23. nov 2006 Min pointe er abre at som mc kører er man meget emre udsat og ligemeget hvad gear du har på og køre du på gaden ram en pæl med 60 km/t. din hjelm og hoved er væk. Set det ikke fedt.

• #11   24. nov 2006 Jeg købte en Dainese Wave for en 3 måneder siden, og den er total lækker at have på.
    Næste år vil den blive en ligeså naturlig del som hjelmen.
    Og jeg vil ikke være så nervøs som før når jeg gik på rullen ved 170........Buuuahh ha ha ha ha

• #12   24. nov 2006 N.B. til Nik.. Rygtet går faktisk at Jason Watt stadig kunne have brugt benene idag hvis han havde haft rygskinne på. Og en anden der herinde fra, der styrtede på sin Aprilia RSVR tidligt på året og fik cyklen ned over sig (kan ikke huske navnet) kan vist også takke hans rygskjold for meget efter lægens udsagn, og mærkerne i skjoldet..

Gør hvad du vil, jeg kører med min!!

Kører også Dainese Wave, og er ligeså tilfreds som retsen der har givet tiulbage meldinger på den, specielt for at den ikke bliver supervarm at have på, pga af den måde den er lavet på.

• #13   24. nov 2006 Den omtalte Dainise Wawe er jeg også en flittig bruger af.

Den bliver ikke varm på ryggen....er faktisk meget imponeret over denne model.

• #14   24. nov 2006 Søren: så gjorde jeg da et kup - købte samme Halvarrson rygbeskytter til 800

• #15   24. nov 2006 okey tak for de mange gode indlæg..! jeg tror nu også hellere jeg tager chancen med noget ordentligt gear..! der skulle vel ikke være nogen af jer som lå inde med noget rygbeskytter som i gerne ville af med vel..? smiley

• #16   24. nov 2006 Jeg har en lille Dainese Wave G2 i min jakke fordi jeg også er irriteret over at skulle tage en masse ting på løbende.

Tidligere i sommers fik jeg brug for den. Og nej, det er ikke sjovt og det gør sku egentligt ret ondt at ligge på den. Men igen, der havde den så også lige fordelt stødet ud i de omkring liggende muskler som iøvrigt udviklede et blåt mærke så man skulle tro det var løgn.

Man kan under min profil iøvrigt også se dette billede.
    (link fjernet)
    Der kan man skimte logoet og nogat af alu konstruktionen hvis man skulle være i tvivl om hvad det er jeg har på af skinne.

Det havde sikkert gjort mindre ondt hvis jeg havde haft en længere udgave på. Men ak. Så havde den sikkert været så irriterende at tage på at jeg slet ikke gad.

Når jeg kører race har jeg en Rukka "gummi" ryg skinne. Den beskytter ikke så meget over for spidse genstande. Men den absorberer stød så man slet ikke mærker det. Hvilket faktisk er ret skønt i det den jo bliver brugt ind imellem.

• #17   24. nov 2006 Ang. falsk sikkerhed... Så er det ikke falsk, men snarer om det er tilstrækkeligt. Man køber jo fx. rygbeskytter for at beskytte ryggen og ikke imod frontal sammenstød og en hjelm for hovedets skyld osv osv. Det tror jeg vi er enige om smiley

Kan så tilslutte mig dem med historierne om, hvor det forskellige udstyr faktisk har gjort en forskel. Kender en som væltede på sin cykel og landede på ryggen. Han have samtidig en taske på ryggen! (En dårlig ting!!)
    Havde han ikke haft rygbeskytteren på havde det ikke bare været en brækket ryg, men noget meget værre.

Så lidt beskyttelse er altid bedre end ingen smiley

- Henrik

PS: Vi skal da bare til at køre med airbags alle sammen smiley Goldwing kørerne kommer jo snart til det, hehe.

• #18   24. nov 2006 Det er da et rimelig vildt billede du har liggende der Velo. Vildt at man kan se Dainese mærket

• #19   24. nov 2006 Hvis du kigger på linket tidligere med testen. Så er det det sorte plastik logo du kan se.
    Men ja det morede jeg mig også lidt over at man kunne se.

• #20   24. nov 2006 Thomas: Ja det må man da sige du har gjort.

Søren

• #21   24. nov 2006 thomas s: hvor har du købt den til den pris..?

• #22   24. nov 2006 Andreas (KBH): Hvis du ser på Davies Odell Forsfield og Halvarssons Track så vil du have svært ved at se forskel. Vil nærmest sige at det er den samme...

ca. 925,- i tyskland
    (link fjernet)

Ellers kan du vælge UFO rygbeskytteren den er også meget god til prisen, som jeg mener er ca 400-500,-

Jeg har et par tests ligggende jeg kan sende til dig på email hvis du er int. Du kan bare ansøge om venskab og sende din email add.

Søren

Kommentér på:
hva for en rygbeskytter ska man vælge?

Annonce