{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.028 visninger | Oprettet:

Rune C
Rune C
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

hva for en motorcykel..?? {{forumTopicSubject}}

hej mc-galleri

jeg overvejer stærkt at købe motorcykel når jeg får kørekort om et halvt års tid.. så er mit spørgsmål, hva for en cykel skal jeg vælge, den skal self være begrændset, men hvad for en kører best i droslet version (skal være til at betale for en lærling)..??

på forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hva for en motorcykel..??
  • #1   24. jun 2007 Hej..
    Prøv at søge lidt i forum.. Der er masser af forslag. Dit spørgsmål kommer mindst en gang om ugen..

• #2   24. jun 2007 tror jeg vil starte en debat i aften smiley

Rune - Du skal vælge en Suzuki GS 500 min ven, driftsikker og billig - god begyndermotorcykel...

(og så dukker jeg mig under tastaturet.....) smiley

• Rune C
    Rune C Tilmeldt:
    jun 2007

#3   24. jun 2007 ok, er ny her, så var ikke lige klar over det..

• Rune C
    Rune C Tilmeldt:
    jun 2007

#4   24. jun 2007 har faktisk heller ikke hørt andet end godt om den som begyndercykel..

• #5   24. jun 2007 Mærke er religions sag.
    Eneste jeg kan tilslutte mig, er at str. skal være lille det første stykke tid..om man er 20 eller 50.
    Har selv valgt en 400cc selv om jeg er en olding smiley

• #6   24. jun 2007 zx12r ;)...

• #7   24. jun 2007 Petrolhead - hvad med at blande sig udneom hvis man alligevel ikke kan komme med en ordentlik kommentar som man kan bruge til noget? han skriver jo at han er ny her så giv ham en chance...

Rune C
    hvor meget har du ca?
    under de 30K så snakker vi om noget der ligner en suzuki gsx250r og flere
    30-40K er vi ude i noget suzuki gs 500 og honda cb 500
    over de 40K kommer der flere og flere forskellige... bla også de nyere og pænere modeller af de førnævnte... men også mc'er som en mito 125 fx

ved ikke hvor høj du er, eller hvilken type mc du er til... men ellers er der også sådan en som den jeg har nu en cbr 600 F1, de står til ca 41K, og jeg har været rigtig glad for min som begynder mc... den har lige det mere i forhold til de andre (gs, cb osv)

• #8   24. jun 2007 Hmm...jeg fandt en fin begyndercykel for meget lidt penge fordi den er GAMMEL! ... Men kører sgu fint sådan en CB400F smiley

• #9   24. jun 2007 Well..

Som begyndermå du max have 34 hk,

Derfor skal du enten købe en droslet maskine, eller en 125 ccm´s , som ofte har i det laug af heste.

Af droslede begynder maskiner kan anbefales at du læser lidt herinde under forumet ( Tryk søg, skriv begynder..)

Men ellers alt fra 400 - 600 ccm er okay.

En 250 ccm er lidt en mellemting der kan være en god begynder maskine for nogen, men efter at have taget kørekort på en gn 250, er det ikke en maskine jeg rør igen..

Ellers af 125 ccm´s maskiner er der

Rs 125
    Tzr 125
    Mito 125
    ...... Masser smiley Kig dig omkring

Du skal regne med at skulle bruge cirka 20-30 på mc, afhænig af stand osv, og forsikring afhænger af selskab, acenetit, og alder. Og tøj, sæt cirka 10.000 af til at købe udstyr for, så kan du bruge det der måtte være til overs til lir til motorcyklen, eller til dig selv.

MvH
    MIchael

Ps. Held og lykke med kortet

• #10   24. jun 2007 Man burde næsten lave ÉT sted hvor man kunne se de forslag over de mange cykler der bliver forslået. Personligt var jeg også her inde først, men man finder hurtigt ud af at valg af cykel er næsten lige så forskelligt som valg af religion...
    Fx ville jeg ALDRIG købe eller anbefale fx en RS125 eller en Mito da de i mine øjne ikker er rigtige MC'er! IMHO dont kill me pls ^^
    Men det gør jo ikke at det ikke kan være det rigtige valg for andre. Som det er blevet sagt tidligere så prøv at søg på forum giv dig god tid til at finde det du menere kunne være interessant. Når du så måske har 5-10cykler i kikkerten gå ind på DBA og se hvad du kan finde og hvilke priser de ligger i. Bestem dig ikke på forhånd til hvad du vil købe, ud og prøv noget forskelligt. Det var den måde jeg fx fandt min lille "begynder drøm" billig, Honda :-D, ok look og sjov at køre.

Lad ikke andre bestemme, men lad dig inspirere af de forslag der er kommer i denne tråd så vel som andre. Good luck, er sikker på du nok skal vælge den rigtige for dig, men det er ikke nemt prøv så meget så muligt inden du vælger.

just my 50cent.

• #11   25. jun 2007 Kunne man forestille sig, at det er fuldstændig frit, om man vil svare på spørgsmålet eller ej - ja, det kunne man godt forestille sig. Derfor må "De seriøse" bare blande sig udenom, og diskutere det "seriøse". Så kan os der er knapt så seriøse, vel godt finde overskuddet til at hjælpe de helt nye. Blev selv haglet ned, da jeg meldte mig ind i mcg. Nå men velkommen Rune C og pøj pøj med søgningen i forum.

Jakob

• #12   25. jun 2007 En ZZR 1400 er en ganske blid maskine at starte på. Lige lidt mere moment end GS 500, og lidt bedre til touring smiley

• #13   25. jun 2007 Nej Pis ... Men som jeg før har sagt, vil jeg gå unden om GS 500 da den bliver for lille meget hurtig, og jeg er også mest til 4 cyl.

• #14   25. jun 2007 Du skal have en maskine du kan lide - ikke den alle andre synes er verdens bedste.

Der er flere store forhandlere af brugte MC, der har masser som du kan se, sidde på og dernæst prøve!

Alt kan drosles!

Derfor - kig og prøv, kig og prøv og kig og prøv igen!!!!

Som begynder er det ekstremt vigtigt, at du får noget du kan magte - sikkerheden er et aspekt, men det at du virkelig overkommer den, giver dig langt mere glæde af en MC, end hvis du får noget du hele tiden synes du balancerer på en knivsæg - Sandsynligheden taler under alle omstændigheder for, at du skifter ud efter 2-3 år!

Kommentér på:
hva for en motorcykel..??

Annonce