{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.150 visninger | Oprettet:

Forsikring, undrer mig {{forumTopicSubject}}

Jeg ringede lige til Top Danmark ang. kasko til følgende 3 mc'er: Honda Hornet, Triumph Street Triple og Aprilia Shiver.

De to første var incl. de 20% rabat ved Touringklubben, oppe mellem 13-16.000,- da jeg kun er 20 år med 2 års anciennitet. Aprilia Shiveren kunne jeg dog få kaskoforsikret for 4879,- !!

Det undrer mig mildest talt. Den har trods alt en større motor, og nyprisen er den samme som Street Triplen.

- Jeg bad naturligvis om at få tilbudet sendt skrifligt.

Er der andre som har oplevet sådanne underlige priser, og hvad pokker kan grunden være?

Hos et andet selvskab blev jeg spurgt om hvordan jeg ville klacificere Honda Horneten; som costum eller touring - jeg vidste ikke helt hvad jeg skulle svare, men endte da med touring.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring, undrer mig
  • #1   2. jun 2008 Ja da...

For nogle år siden, spurgte jeg på forsikring på en GPZ 600 fra '86 (75 HK), og en ZX10 fra '90 (137 HK).

GPZ'en kostede 3200,- og ZX10'eren kostede 2600,-... wtf?????

Jeg kunne ikke helt få kvinden, jeg talte med, til at indrømme hvorfor priserne lå sådan. Men sådan ind imellem linierne, var det helt sikkert en uheldsstatistik på hver enkelt model, som de satte priserne efter. Så hvis prisen på Shiver'en er lavere, kan det være fordi at der ikke kører så mange???

• #2   2. jun 2008 - Så mange som de to andre modeller, altså...

• #3   2. jun 2008 Det lyder godt nok underligt... Men hvad, de forsikringssleskaber giver jo heller ikke meget mening. Der er stor forskel på hvordan en motorcykelforsikring pris bliver begregnet.
    Hos nogle som du også har oplevet bliver det beregnet ud fra mc'ens klassifikation. Altså touring, custom osv. Andre steder er det nypriser og motorens størrelse...
    Men den store prisforskel på Shiver i forhold til de to andre giver ikke meget mening. Skynd dig at få underskrevet! Når først du har underskrevet så er det jo en bindende aftale og de kan ikke ændre priser smiley

• #4   2. jun 2008 kender det samme med da jeg købte min cb 500s helt uden at have haft bil eller mc før fik jeg disse priser :

Suzuki gs 500 (46Hk) 11000kr
    Honda cb 500s(58HK) 9000kr
    Gpz 500 (60hk) 23000kr
    hmmm

• #5   2. jun 2008 ja, det er sygt..

Det er fordi forsikringsselskab går ind og vurdere om, at det er en street, touring eller race...

Og der kan være tale om små forskel på HK, men fy for de forskellige priser..

Bare se for de nye og unge som køber kawasaki zx 250 r som giver næsten 11,000,- i kasko med voldomme selvrisiko på næsten 9000,-...

Vælger de en maskine uden R kan de sagtens få noget billigere........

• #6   2. jun 2008 Alle forsikringspriser handler om signaler. Forsikringsselskabet står overfor en række potentielle forsikringstegnere, de ikke kan adskille. Derfor er spørgsmålet de stiller sig selv: ud fra valg af MC, hvad kan vi så udlede om hvordan denne person kører og deraf risikoen for uheld mv.
    Langt hen af vejen passer det jo sikkert også godt. Hvor mange hører man sige, at de bare vil køre hurtigt og uforsvarligt og vælger en gammel Norton

Kommentér på:
Forsikring, undrer mig

Annonce