{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
993 visninger | Oprettet:

Undrer mig stadig! {{forumTopicSubject}}

Kan stadig ikke forstå hvordan der kan være så mange unge herinde, der kan køre på maskiner som R6, GSX-R 600/750, ZX 6R osv. når de er så dyre at forsikre for unge under 28. Men alligevel er her flere herinde på 21-24 år som kører på dem. Er det bare mig, eller er det ikke ekstremt dumt kun at have en ansvars forsikring, eller????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Undrer mig stadig!
  • #1   5. aug 2007 Det er vel op til en selv? smiley Istedet er min pumpet med div. låse osv, og så må jeg tænke mig en ekstra gang om, når jeg kører..

Og så står den selvfølgelig heller aldrig udenfor, hvor den ikke er under konstant opsyn..
    Det er bare det, man må leve med, hvis man ik vil betale 50k i forsikring og stadig kører større sportsmc!

• #2   5. aug 2007 De har sandsynligvis kun ansvar på, eller så er det "fars" motorcykel......Dumt, men man skal jo være smart.

• #3   5. aug 2007 forældres forsikring måske smiley jeg har selv kun ansvarsforsikring på min cbr og forsikringsdamen sagde at jeg godt kunne glemme at få andet på inden jeg var fyldt 25 år.. jeg væltede så os sidste år og måtte bygge den op for egen regning.. men der er jo ikke meget at gøre ved det enten må man jo nøjes med ansvars forsikring eller os må man få den i en andens navn.. tror det er sådan det hænger sammen...

• #4   5. aug 2007 Lars N: det er præcis det jeg tænker på. Det må da nemlig være total sur røv hvis den blev total skadet og så står man med håret i postkassen og skylder banken eller andre en masse penge...

• #5   5. aug 2007 ja jeg havde os mine problemer med det... men gik ik så galt, jeg hentede en magen til i tyskland til ca 25 k og så flyttede jeg ellers dele over på min egen... men stadig trælst at man ikke lige havde forsikring på.. men det er der jo ikke at gøre ved.. se evt billeder i min profil..

• #6   5. aug 2007 hehe det er jo ikke sikkert man skylder banken penge...! (eller andre)

Men jo man tager da selv skraldet hvis man vælter eller lortet bliver nakket. Men med nyprisen på motorkøretøjer og så dårligt som vi unge kører, er det klart at forsikringspræmierne er skyhøje og derved også ubetalelige.

Så som Hr. Smed siger: Vi er nok bare dumme og vi gør det kun fordi vi skal spille smarte. eller noget.

• #7   5. aug 2007 det jo ikke noget man "vælger" , jeg føler mig tvunget til bare at have ansvarsforsikring på.. det kan jo aldrig svare sig andet,,,

• #8   5. aug 2007 Tjaa.. Det er vel folks egen beslutning. Jeg turde sgu godt nok ikke. Jeg kan til gengæld ikke forstå at man ikke starter på noget der er lidt mindre/billigere, og opbygger noget ancinitet(ved godt det ikke staves sådan).
    Men det er måske i virkeligheden fordi jeg er lidt misundelig over jeg ikke har pengene til en cbr 600 smiley

• #9   5. aug 2007 Jeg er 19, og en Suzuki GSXR 600 ville koste mig omkring 9000kr i forsikring med kasko.

På min GSXR 400, betaler jeg kun 4600 for kasko.

• #10   5. aug 2007 hvorhenne? smiley

• #11   5. aug 2007 jeg er nu over 30 år og min cykel skal alligevel koste 10000 kr. om året hos top danmark plus de forlanger gps overvågning og en selvrisiko ved tyveri på 45000 kr.
    det kalder jeg fandme tyveri derfor kun ansvar til mig, og en helvedes masse låse og alarmer, og så står den jo i soveværelset hvis jeg ikke er hjemme ;0)

• #12   5. aug 2007 Og ud over forsikringen tror jeg helt og holdent det handler om prioritering.. Som det ser ud for mig, går 70-80% af min indkomst til kværnen.. Det vil selvfølgelig ændre sig, når jeg flytter for mig selv efter militæret, men går da også ud fra jeg får lidt flere gryn ind ad døren til den tid.. smiley

Men altså.. Det kan sgu godt være svært at få det til at hænge sammen - også selvom man kun har ansvar! 20 år, ikke noget "rigtigt" arbejde og en gixxer 750 i garagen - så får pengepungen travlt! smiley

• #13   5. aug 2007 jeg er elitebilist med 12 år uden skader....

• #14   5. aug 2007 Plambech: Går ud fra det er ved ETU?

I øvrigt.. Er der nogen, der har nogle erfaringer med ETU, når det kommer til skadessager, erstatninger osv?

• #15   5. aug 2007 Kasper: Det ER tyveri.

• #16   5. aug 2007 har kun ansvar på min cbr.... måske fordi jeg skal give 25000 i kasko med en selvriciko på 12000... men kan få ansvar for 2600....

hvis uheldet er ude så er det billigere at hente en i tyskland og flytte delene over......

og tyveri bliver der ikke noget af, da den står gemt MEGET godt af vejen (indendørs) med 2 låse på

• #17   5. aug 2007 Bare lige for at drille lidt : Jeg giver 15xx,- om året incl. kasko smiley
    ..Men nu er det heller ikke ligefrem en racer jeg har

• #18   5. aug 2007 re Mike: Min bemærkning omkring det er dumt er udelukkende møntet på dem der kører forsikringen over sine forældre. Dernæst bruger de fleste den med at de bare kan hente en donorcykel i udlandet. Det er jo også fint hvis man vælter, men ikke så fint hvis den bliver stjålet:-( Men det er jo folks eget valg. Jeg har bare INTET til overs for dem der kører i forældrenes navn.

• #19   5. aug 2007 Det man reelt skal gøre op med sig selv, er om den bliver stjålet. Du kan reparere rigtig meget for det 2-3 års kaskoforsikring koste en ung begynder smiley

Og man kan gøre ganske meget for at undgå tyveri, men ikke alt - kan man heller ikke for at undgå lynnedslag

• #20   5. aug 2007 Det som gammelsmølf Knud skriver er også sådan jeg har det og derfor jeg kun har ansvar + aflåst garage.

• #21   5. aug 2007 ansvar, og det bestemmer man sku selv

• #22   5. aug 2007 smed: "
    Jeg har bare INTET til overs for dem der kører i forældrenes navn"

Forstår ikke lige hvorfor du får ondt i ass'en over det?
    Ja, der er en grund til at forsikringerne er dyre (og selskaberne har jo næsten intet overskud hvert år), men kan du ikke sætte dig ind i, at nogen rent faktisk begynder på noget mindre når de er 18, men alligevel gerne vil have noget andet/større inden de bliver25-30år? for mit vedkommende er det min 3. cykel på 4 år, startede på nogle mindre, og fik erfaring og ancinitet, men alligevel er forsikringen svine dyr, da jeg kun er 24..

• #23   5. aug 2007 Smed: Jeg hader sgu også dem der køre i farmands navn!!! Det er så latterligt...
    Jeg vil personligt meget hellere betale 50.000kr om året i forsikring end at køre i min fars navn.. Kan slet ik forstå dem som vil spare sådan engang småpenge...

• #24   5. aug 2007 Kylle *nu med rimstripes-niiice* (Næstved)
    var det ikke un for 2 ugers tid siden af det kom frem at kun halvdelen af alle indbetalte forsikringspenge kom ud til folket igen? og hvordan kan fx if så tegne billige forsikringer til alle på suzuki og bmw? hvis if kan så burde de andre også kunne få det til at køre rundt

• #25   5. aug 2007 martin: skal nok passe, har jeg ikke lige hørt, at jeg skrev at de næsten ikke havde overskud, var også meget ironisk ment... smiley

• #26   5. aug 2007 50.000 om året i forsikring?? det er jo ikke normalt, og ellers er man ikke normal?!
    Jeg har det sq ikk dårligt med at have et køretøj i min mors navn, syntes det er råddent, at man skal betale mere i kasko-forsikring om året end selve bilen koster (i mit tilfælde). Har så kun ansvar på den, og i min mors navn, og sparer mange penge. Mc'en betaler jeg dog selv ansvar på.. Synes det er tyveri fra forsikringsselskabet.

• #27   5. aug 2007 Kylle *nu med rimstripes-niiice* (Næstved)
    var lidt i tvivl om det var ironi, så tog chancen

• #28   5. aug 2007 martin: bare ok smiley kan godt være lidt svært at skrive ironisk.. tog også chancen *g*

• #29   5. aug 2007 Hmm nu er det jo ikke alle unge på de lidt større maskiner der forsikre i forældrenes navn. Jeg har min zx10r kaskoforsikret i mit eget navn hos topdk og betaler 16k årligt. De startede med at kræve over 30k om året men alt kan forhandles. Man skal bare være kold nok.
    Ring rundt til samtlige selskaber og spil dem ud mod hinanden. Det virker i længden. Man skal bare have gjordt sit forarbejde godt nok.

• #30   6. aug 2007 Martin (Hedehusene) J
    hva giver du så i selvriciko?

• #31   6. aug 2007 ca. 4500kr

Kommentér på:
Undrer mig stadig!

Annonce