RR DM ikke særlig publikumsvenligt!? {{forumTopicSubject}}
Godmorgen alle
Jeg var på Ring Djursland i går og se DM..for første gang vel og mærke! Og det var da den fedeste oplevelse... Den der Superbike klasse - pyyyh, de kører hurtigt!! Nå men det var så fed en oplevelse, at jeg tænkte: Det gør vi da igen, det her! Så da jeg kom hjem, gik jeg på nettet for at finde ud af, hvornår næste DM weekend på enten Ring Djursland eller Jyllandsringen finder sted. NØØØJ, hvor blev jeg skuffet! :o(
Én ting er, at 50% af alle løb bliver afholdt på udenlandske baner - fair nok (jeg går ud fra, at der er noget økonomi eller larmekalender, som spiller ind). Næh, det, som forundrer mig meget, er, at løbene ikke følges ad - altså bliver holdt samme weekend? Et eksempel er: D. 27. og 28. juni køres der SS600 og SC på Jyllandsringen, og ikke andet! Et par måneder senere bliver der så kørt SB og SC på samme bane, men stadig kun to klasser!
Efter lidt nærlæsning af kalenderen ((link fjernet) kan jeg se, at de "fyldte" afdelinger, hvor næsten alle løb køres, foregår i Sverige... Øv øv... >:o(
Konklusionen er, at jeg ikke gider kører en lang tur + betale billet for at se 2 x 10-15 min race. Desuden undrer jeg mig over, hvad man fylder den resterende tid på dagen ud med (de dage, hvor der kun køres træning og 2 løb)? Sidder man og glor på en tom bane eller hvad? :o/
Slutspørgsmål:
Har jeg læst totalt/misforstået DMU's kalender (please please - fortæl mig, at jeg har)?
Hvis nej til ovenstående: Er det ikke usmart planlægning af løb i forhold til at gøre RR mere publikumsvenligt?
Mange hilsner
Louise
som stadig syntes, at det var den fedeste oplevelse i går! :oD
mar 2004
Følger: 63 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 1.459
Ja trist der ikke er flere løb i DK men Danmark er bare et land for fodbold og håndbold tosser. Sådan er det
mar 2008
Følger: 48 Følgere: 57 MC-er: 6 Emner: 48 Svar: 985
er lidt træt af at man går op i larm i det her land.. de folk der køber hus tæt på en racerbane kan vel kun forvendte lidt larm.. svare vel lidt til at man køber hus ved den lufthavn også klager over støj fra flyene!!
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 343
Og fatter desuden ikke at at der ikke bliver gjort mere ud af motorsport i DK end der gør.
mar 2004
Følger: 63 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 1.459
Fedt nok... Så er det godt at vi har Sverige og Tyskland som naboer.
jun 2008
Følger: 11 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 136
jun 2008
Følger: 11 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 136
jun 2005
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
De år hvor jeg kørte var der en 4 klasser mere. det gav ca 3 gange 15 min træning/tidstagning lørdag og 10-15 min opvarmning inden løbet søndag.
Så i år er der en del mere kører tid til kørerne, hvilket ikke er dårligt. Trist er et dog at de små klasser er væk, lidt voldsomt at hoppe fra en mini cykel med 15 hk, til en 600 som 14-16 år.
Når men det plejer ikke at koste noget i udlandet, heller ikke i pitten, andet en turen der hen. Så selv om det er en lang tur, kan du, gerne med nogle venner, jo tage der hen lørdag(eller allerede Fredag sen eftermiddag)
med et telt. Så får du race fra ca 8 til 16 begge dage.. Vil du helt tæt på kan du jo være flagpost, snak med den klub der afholder løbet.
Der udover som Steffen A(det må være nogle af de ting) skriver, må alle gerne underskrive, så Ring Djursland bliver bevaret. http://onlineunderskrift.dk/Vis/Skriv%20Under/RINGDJURSLAND
Kan kun anbefale du også selv kommer ud køre på en trackday.
DET ER REN NARKO!!! ;oD
okt 2007
Følger: 48 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 61 Svar: 390
er det rigtigt at det er gratis at komme ind/entre når der er løb i tyskland og sverige? for så ku man da bruge de 150kr i brandstof og få en på opleveren af en go tur?
men stadig er det trist der ik mere race herhjemme, sku godt når man li ka bruge en eftermiddag på at se lidt race og hygge med andre. så os lidt trist at man så skal sætte en el 2 dage af for at komme udenlands det vil blive svært for mig p.t
RR DM ikke særlig publikumsvenligt!?