{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.450 visninger | Oprettet:

Div. spørgsmål ang. DM RR 2013 {{forumTopicSubject}}

Hej med jer smiley

Sidder lige og brænder inde med lidt forskellige spørgsmål ang. DM 2013!

1. -Har hørt at man kan bruge noget Tec7 ligende fuge/montagelim til at sikre sine bolte og skruer, og derved undgå at skulle bruge bindetråd. Er der nogen der ved om der er hold i det?
2. -Vil det være muligt at tage et frilicens næste år, når det er første gang man skal køre?
3. -Forårstræningen foregår på SlovakiaRing med Zenergy racing og koster 3800,- pt. men koster det ekstra for at køre med i det første DM løb som bliver kørt der nede samme weekend?
4. -Sidst men ikke mindst, er jeg ALT for optimistisk når jeg overvejer at lægge ud med at køre med i Rookie 600, på trods af at jeg så godt som ingen bane erfaring har? Kan jeg holde mig inden for marginal grænserne?

4. spørgsmål går ligeså meget ud på at jeg gerne virkelig gerne vil have selve konkurrencen med i at køre på bane, og ikke bare køre mod mig selv til div. track days? (Selv vil jeg også køre nogle trackdays)

God mandag smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Div. spørgsmål ang. DM RR 2013
  • #1   10. dec 2012 1. Tror jeg sq ikke - men ikke umuligt. Vil mene sikringstråd er lettere at arbejde med - fx. når du i panik skal ha regnhjul af/på. - sikringstråd og en hårnål-clips er vejen frem.
    2. -Ja
    3. -er ikke lige opdateret hva de 3800 dækker - men typisk skal du betale udover pr DMløb
    4. -Nej og Ja- (alt er selvfølgelig relativt)
    4(nr 2 4) Der er ofte også løb til større trackdays.....så der kan du starte. Men vil da klart sige go for DM smiley

• #2   10. dec 2012 Og hvis du mangler en fin rookie 600 startercykel der ikke afliver dit budget før du er begyndt - kan du evt. tjekke mine annoncer ud smiley

• #3   10. dec 2012 Hvis du vil teste formen, så meld dig til nogle banedage i nord tyskland. Hovedparten af arrangørerne har sprintløb/GP løb/Endurance løb i flere klasser, og der er som regel også et 'best of the rest' løb. Så skulle der være mulighed for at konkurrere med nogen på cirka samme niveau.

Inden du melder dig til, så sørg for at studere tidsplanen for arrangementet. Hold dig væk fra arrangører der ikke kan fortælle præcis hvad du betaler for. Dem findes der desværre stadig nogle få af.

God vind.....ses derude..... =0)

• #4   10. dec 2012 rené, så som hvilke?

• #5   10. dec 2012 http://www.prospeed.de/

Levere varen smiley

• #6   10. dec 2012 har du ALDRIG kørt på en bane før ?

hvorfor så ikke bruge 1000kr på at komme ned og køre på Padborg Park bare eeen gang inden du kaster dig ud i det ??

• #7   10. dec 2012 Jo, men kun i pisse fucking regnvejr og på semi slidte dårlige gadedæk smiley
    Hvad er forskellen på at bruge 1000,- på én dag på padborg park, iforhold til at bruge 3800 for 4 dage på slovakia ring?
    Det er muligt at tage licensprøven der nede, og DM løbene køres først om søndagen (den sidste dag) så når jo at få 3 dages træning inden?

• #8   10. dec 2012 Jeg spørger jo ikke om jeg kan vinde! Spørger bare om jeg kan holde mig inden for den minimums tid der er, (ved godt I ikke kan svare da det kommer an på mig selv, men er det realistisk?) som er 25% tillæg til hurtigste tid.

• #9   10. dec 2012 Har selv kørt dm i år, for første gang. Og det er så også sidste gang jeg gør det. Jeg syntes det er total spild af min tid.
    En weekend på f.eks Padborg var der 2 træning og 2 tidstagninger og 2 løb. Det er alt for lidt køretid efter min mening. Det er min tid for kostbar til. Så næste år bliver trackdays, hvor der også køres løb. Og så kun hos arrangører der har 100% styr på tingene. Og ikke ændre tidsplan eller sætter en ekstra gruppe ind efter man har tilmeldt sig. Det dur ikke.
    Men du kan sagtens være med. Og ta din licens på Slovakia ring er heller ingen problem. Det gjorde jeg selv. Super fed bane. Men husk det koster ekstra at deltage i DM udover tilmeldingsgebyr til f.eks Zenergy.

Held og lykke

• #10   10. dec 2012 Tag eventuelt med Prospeed på Alcarras..
    Vejret har ikke slået fejl de sidste to år.. smiley

Og det skulle undre mig, om ikke der var et par "kloninger" herinde som godt vil holde i hånden dernede.. smiley

Knæk og bræk...

• #11   10. dec 2012 Kim C har fat i noget, der er for lidt køretid. Men hvis man er konkurrance-menneske tager man det med. Jeg tager også trackdays med div sprintløb, og nogle enduranceløb også

• #13   10. dec 2012 Claus P!

Du har stillet sådan cirka 1400 spørgsmål omkring
    RR det sidste halve års tid. Learning by doing er vejen frem min ven. Men glem alt om DM i første omgang. Kom ud på banerne, find en makker eller to at følges med. Prøv nogle forskellige baner, mød nogle mennesker, skab et netværk. Det er vejen fremad.
    Og fremfor alt, nyd at være afsted. Der findes ikke bedre stemning, og flinkere mennesker end i ryttergården kl. 1900 en lørdag aften. smiley

• #14   10. dec 2012 Man er jo nødt til at spørge for at få svar på visse ting smiley
    Er nok klar over at nogle ting skal man ud og lære, men ja, kan bare godt lide at jeg har styr på tingende inden jeg tager afsted til noget som helst!

Grunden til at jeg spørger til DM er fordi jeg egentlig syntes at arrangementerne er ret gode, men har heller ikke prøvet at tage en weekend til andre trackdays smiley

• #15   10. dec 2012 Hej. Jeg ville nok tage et par trackdays mere, tjekke og sammenligne tider, du skal nok op og køre i hurtigste gruppe eller som minimum anden hurtigste hvis der er 4.. Find evt facebook gruppen Dmu dansk Road racing, der er rigtig mange dm kører samlet og det ligger ret meget info om dm osv..

Mvh. Mathias

• #17   12. dec 2012 Okay, jamen der er jo ikke andet for end at se tiden an så, selvom det er modbydeligt at gå og vente :b men det kender vi jo alle sammen!

Tak for jeres inputs smiley

Kommentér på:
Div. spørgsmål ang. DM RR 2013

Annonce