{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
894 visninger | Oprettet:

Div. spørgsmål ang. Omd., moment osv. {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen!
Nu har jeg længe gået og tænkt over følgende spørgsmål angående Mc'en. Så nu må jeg altså bare ud med det.! Hehe

F.eks på den nye yamaha r6 bliver der først rødt felt ved 16.500 omdr. Maks moment ligger på 66Nm ved 12000 omdr. og den har 127 HK ved 14500 omdr.

1: Vil det ikke sige, at motoren arbejde bedst mellem 12000 og 14500 omdr.?

2. Hvis svaret er ja på spørgsmål 1, hvorfor ser man så på mc film, at de trækker den helt ud i rødt felt når de acc. gennem gearene? Hvad giver det ekstra da?

3. Hvad synes i det hele taget, at omdr. på den nye Yamaha r6 er rykket en tand højere op? Fedt eller? Det ende jo med, at de snart tager omdr. som en formel 1. Hehe.

Så tror jeg vidst ikke, at jeg har flere nysgerige spørgsmål i denne omgang. Hehe.

Hilsen Jones!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Div. spørgsmål ang. Omd., moment osv.
  • #1   20. nov 2006 3: Synes det er ufedt. En FZR600 fra 1990 har mere moment og flere kræfter under 8000rpm. Hvis fabrikanterne fokuserer mere på moment og kræfter i mellemområdet, vil mange få glæde af det, da det er ved de omdrejninger man ligger ved på landevejen, og derfår får man så et større spark når man giver gas.

    /
    Jesper


  • #2   20. nov 2006 1: Jo det er korrekt, men hvis skiftet gør at den lander under 12.000 omdr. vil det være bedre at skift senere.

    2: Ved det ikke, min cykel slår omdrejningsbegrænseren til ved 10.500 omdr. men der er ikke mere at hente over 9.500 omdr.

    3: Har læst flere steder at 2006 R6'erens omdrejnigstæller er meget optimistisk.
    Det er vel ikke fedt, på bane er det vel ok,men til daglig brug vil jeg hellere køre med mindre omdrejninger. Den eneste måde dekan fådet til at holde ved de omdrejninger er ved at gøre motoren mere overkvadratisk,men det koster moment, og det vil jeg hellere ha en hk.


  • #3   20. nov 2006 Vedr. fusk med omdrejninger på den nye R6'er:

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=24775

    ad 1:
    Hvis man skal se, hvor motoren arbejder bedst, tror jeg umiddelbart at det er bedre at se udskrifterne fra en rullefeltmåling ...så kan man nemmere se udviklingen i både moment og effekt ...

    se mere om optimal gearskifte her:

    http://www.ducati.dk/teknik/gearkasse.html

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=15132

    ad 2:
    Dette kan man også se udfra udskrifterne ... man kan jo ikke udfra de to tal se, hvormeget den fx. yder ved 17.000 o/m .. her kan den jo stadig yde næsten 100% af det, den yder ved 14.500 ...

    ad 3:
    Så længe lortet kan holde til det .. så ingen problemer med mig ... lyder sgu godt når de får nogle omdrejninger bare der er en anden potte på ... ved daglig kørsel foretrækker jeg dog også et forholdsvist lavt omdrejningstal ..


  • #4   20. nov 2006 (link fjernet)

    S. 59 nederst......der kan man læse om R6 2006 som Dr Evi L taler om


Kommentér på:
Div. spørgsmål ang. Omd., moment osv.

Annonce