{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
967 visninger | Oprettet:

Køb af Gsx-r 600 {{forumTopicSubject}}

Hey derude.

Jeg er så småt begyndt at kigge mig om efter en mc igen. Foreløbigt er valget faldet på en Suzuki Gsxr 600 fra 1998-2000. Har læst "brugttesten" i bike om 750'eren, og vil bare gerne høre jeres mening til 600'eren.
Skal man passe på med netop denne bike? Her tænker jeg bl.a. på kobling, knastkæde osv. som vist er lidt skrøbelig? Og er der andre "skavanker/sygdomme"?

Hvad vil I mene en Suzuki gsxr 600 fra 98 med ca. 35.000 km på klokken skal koste? Fremstår flot og velholdt og kører godt. Det er en model som denne:

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1974

Og er 35.000 km. for MEGET? Har nok fået tæsk HELE livet, eller HAR fået tæsk! smiley

Mvh. Thomas

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af Gsx-r 600
  • #1   22. sep 2005 Har også haft kigget på nogle SV 650'ere, men syntes brugtprisen er for høj. Det skulle dog lige være den K4 modellen, hvis det var. Men må indrømme jeg gerne vil have en med lidt mere knald i end en Sv'er, selvom fornuften siger en Sv'er smiley

• #2   22. sep 2005 Hej Thomas!

Det er vidst ved at være på tide, at du får MC igen smiley
    Jeg køber nok selv en SV650 i næste sæson i tyskland og så løber den op i ca. 60.000 kr. for en 2003 med ca. 10.000 km på tælleren.

Sammenligner vi GSX-R600 med SV650 ser det således ud (GSX-R600 er nævnt først):
    0-100: 3,0 sek / 3,6 sek
    HK pr. kg.: 0,75 / 0,43
    Moment: 70 / 62
    pris ca: 75.000 kr. / 65.000 kr.

Som du kan se er GSX-R600 klart overlegen, men så er der jo lige det med fornuften. Vil du kun have ansvar på en MC til så mange penge? Jeg kunne forestille mig at forsikringsselskaberne vil have noget hen i retningen af det dobbelte for GSX-R600 kontra SV650. Man kan køre nok så pænt, men hvad med hærværk / brand?!

Og ang. om 35.000 km er meget for en GSX-R600 fra 98, så kan det jo være meget forskelligt alt efter hvordan den er blevet kørt, men tæsk har de fleste sq nok fået (ligesom med en GSX-R250 - kender du jo til). Umiddelbart vil jeg personligt ikke købe noget som har kørt over 40.000 km, med henblik på efterfølgende salg af MC'en.

Det skulle vel aldrig være denne MC du har haft kig på: "Suzuki gsx-r, 600 ccm, '98, km 35.000, blå/hvid, m.afgift, Komplet Akaprovic udstødning, Klare blink, Blåt kåbeglas.polerede dele kører perfekt ,nyt 200mm Michelin bagdæk, knastkædestrammer fornylig udskiftet af autoriseret Suzuki forhandler, kvitt.-stempler haves. Sælges pga bilkøb."

Det lyder jo ganske fint, men undersøg evt. lige det med forsikringen, hvis du skal have kasko. Lad os høre, hvad du finder ud af...

• #3   23. sep 2005 En GSX600R er dyr i forsikring. efter en del research kom jeg via TRYG ned på 6000 årligt incl kasko, men kun som elitebilist og flyt af flere forsikringer. Jeg er meget glad for min 99'er. Den har også kun gået 20.000 men kører som en drøm. Jeg har ikke haft nogle problemer.

• #4   23. sep 2005 Min bror købte en for 1/2 år siden, han er også meget glad for den. 1999, 25.000km, pris 83.000. Og den hænger fint på min TLR.
    -Michael

• #5   23. sep 2005 Jeg har selv en 1997. Cyklen har gået 55000km og motoren ca 25000 km. Den kører rigtig godt, skal bare have skiftet baghjulslejerne til næste år. Det er en utrolig let cykel at kører på og den er rimlig kvik dog ikke noget man skal være bange for, den løber ikke bare lige sådan fra en:) Som 29 årig og kun 5 års accentet koster den mig 12000kr i kasko. Til næste sommer falder den dog til ca 8500kr.

• #6   23. sep 2005 Tak for svarene alle sammen.

Ang. forsikring, ja så ved jeg ikke hvad jeg gør endnu. Jeg piller bare klistermærket af med "R"-eret smiley ...Gas!

Jeg skal nok slå lidt koldt vand i blodet, hvis man for ca. 5000 kr. mere kan få en som har kørt 10.000 km. mindre. Eller deromkring. Den tiltaler mig bare bl.a. pga. komplet Akrapovic osv. Men et 200'er bagdæk, forringer det ikke køreegenskaberne, når den normalt er 180?

Nicolai T (Thisted) : Jo det er den jeg har kig på. Det er også den jeg har smidt et link på. ...Hvordan kan du få den til at koste 60k? Afgiften er da rimelig høj for en K3'er (den nye med indsprøjtning)... Har selv kigget lidt på det, og syntes ikke man sparede det vilde.

Nikolaj(Nibe) N :Hvordan tjekker man baghjulslejerne? Centralstøttefod smiley og så ryk i hjulet eller?

• #7   23. sep 2005 Hmm... Kan det betale sig at importere en Gsxr 600? Har set en årgang 2000 med 15.000 km på klokken til ca 25.000 kr. Men hvad er afgiften? Ud fra hvad jeg kan se på Toldskat, så er det i nærheden af 70k, kan det passe?

Kommentér på:
Køb af Gsx-r 600

Annonce