{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
738 visninger | Oprettet:

Køb af GSX-R 250 {{forumTopicSubject}}

Jeg har set lidt på cyklen her: (link fjernet)

Den ser jo godt ud, men har desværre gået lidt langt. Derfor har jeg forlangt kompression- og CO2test fra et autoriseret værksted. Hvis disse er fine, så burde der vel ikke være noget galt?
60.000km er langt, men det kommer vel også helt an på, hvordan de er blevet kørt?

Dertil kan det jo siges, at det jo er muligt at finde en brugt motor til billige penge, så kunne da tænkes at det skulle ske til næste vinter, hvis jeg køber den der, og der senere kommer lidt knas med den.

Hvad siger I?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af GSX-R 250
  • #1   10. feb 2005 Den ser flot ud, og prisen er god.

    Så hvis alt virker som det skal, så ville jeg købe....

    Mvh.
    Morten


  • #2   10. feb 2005 Ja, nu må vi se! Skulle få svar fra sælger idag, og så må vi jo håbe, at motoren er i orden! smiley
    Men tak for de forløbelige svar! smiley


  • #3   10. feb 2005 Hej Simon

    Den Suzuki er rigtig flot! Har den ikke været til salg i mange måneder? Sys jeg havde kig på den, da jeg stod og skulle købe.

    Fornuftig med en kompressionsprøve, det kan da indikere motorens stand. Mht. hvordan de er blevet kørt, så tror jeg ikke du skal regne med at du finder en 250'er, som ikke har fået tæsk (mange omdr.) hele livet. smiley

    Hvad ligger priserne for en ny motor i? Jeg tror ikke det er så billigt, som du tror. Min gixxer har fået ny motor på, som kun har gået 3000 km nu. Jeg har kvitteringen med fra Thisted MC, og den svare da alligevel til lidt over 1/4 del af den pris som du har kig på!

    Men... Der er jo ikke andet for end, at du lige for den prøve og så en prøvetur. Der kan du også mærke om der er nogle kritikpunkter... Du behøves jo ikke tænke på nyt kædekit og dæk, i det det er nyt. Men forlanger han 1000 ekstra for det?



  • #4   10. feb 2005 For de tests? Nej, det gør han ikke! Jeg vil i hvert fald ikke give det, da jeg synes alle skal kunne forlange sådanne! smiley
    Well.. Snakkede med en ven om det, og han mente prisen for en brugt motor ligger omkring +5000kr!?


  • #5   10. feb 2005 Ok, det er også mange penge. Så er du lige pludselig oppe i en pris af 27k! Plus du skal have den monteret, hvis du ikke selv kan skifte den.

    Udbudet er ihvertfald væsentlig større i det prisniveau.


  • #6   10. feb 2005 Hej
    Har du set seneste synsrapport på den MC du har gik på? Kan sende den til dig


  • #7   10. feb 2005 Caspar P:

    Nej, det har jeg ikke, men du må meget gerne sende den! smiley
    krankos@hotmail.com - en msn hotmail, hvis det var..

    Desuden har jeg lige snakket med sælger. Han har fået lavet de tests, og det viste sig, at der var manglende kompression på 3. cylinder. Er jeg stadig intra, kan jeg få den for 18.000kr, og så har jeg jo 4k til at lave den for!
    Har læst mig frem til, at en org toppakning koster 2400kr!?

    Ved nogen, hvad et evt stempel koster?


  • #8   10. feb 2005 Finder den lige og sender den.

    Nej det ved jeg ikke, men måske du kan nøjes med stempel ringe
    Men prøv at tage en tur på den og mærk hvordan den køre ellers


  • #9   11. feb 2005 Caspar: hvordan kan det være du har den seneste synsrapport? Du må da gerne sende den til mig også - bare lige for sjov skyld.
    Skal nemlig selv ud og have en GSX-R250 engang...
    På forhånd tak!

    Synes egentligt at 5K for en motor er billigt.. Hvor kan man få det? Ved MC-huset koster den billigste til GSX-R250 8K


  • #10   12. feb 2005 Jeg er lige med på en bette lytter... smiley

  • #11   12. feb 2005 Okay.. Har snakket med den lokale Suzuki forhandler, og han sagde, at det ville være absolut for dumt ikke også at lave de tre andre cylindere, da det kun ville være et spørgsmål om tid, før de også "stod af". Denne reperation ville jeg så ikke komme langt i for under 10.000kr, så har valgt at lede videre, da jeg ikke har pengene til det.

    Har så kig på en anden nu. Samme model, bare fra '92. Den har kørt 36.000, og motoren er nyrenoveret. Har dog ikke fået kompressionstest og CO2-test fra den endnu, men har forlangt det, da jeg synes andet er for dumt.
    Eneste jeg umiddelbart kan se og ved at negative ting, er noget rust på bremseskiverne (er ikke sikker), lidt stenslag på undersiden af kåben og så er forgaflen utæt.
    Nogle, der har en idé om, hvad det med forgaflen koster?


  • #12   12. feb 2005 Det er nemlig rigtigt, man skal bare have et reg nummer, man kan desværre ikke bruge stel nummer smiley

  • #13   12. feb 2005 Det er meget muligt at du kan nøjes med nye pakdåser i forgaflen og nyt olie. rust på bremse skiven, hvis de ikke fejler noget ellers, så nye klodser og lidt fint sand papir, så er det ok

  • #14   12. feb 2005 Caspar P:
    Okay, men kan det i værste fald være en ny forgaffel?

    Chris H:
    Tak for oplysningen - rød er dog ikke lige min farve! smiley

    Ringer til den lokale forhandler mandag, og hører så lige ham, hvad han tror det med forgaflen koster!

    Men er der nogen, der ved noget, så er I MEGET velkomne til at skrive!


  • #15   12. feb 2005 Rettelse:

    Den der farve rød er ikke lige min farve! smiley


  • #16   12. feb 2005 Simon: hvad koster sådan en kompressions- og CO2-test? Og hvor får man foretaget disse? Bare hos den lokale MC forhandler?

    Skal nemlig selv ud og have købt min første MC og vil minimere chancen for ubehagelige overraskelser.


  • #17   12. feb 2005 Nicolai T:
    Ja, du kan få foretaget dem ved din lokale forhandler. Denne skal sellvølgelig været en autoriseret forhandler!
    Vil skyde på, at man kan få foretaget det for 500kr eller sådan.. Man kan jo altid diskutere prisen med MC-forhandleren smiley Men grundet koster det ik alverden.
    Husk at du ser de tests på papir!


Kommentér på:
Køb af GSX-R 250

Annonce