{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.377 visninger | Oprettet:

Yamaha kontra Suzuki {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg er en gut på 50, som af kæresten har fået lov til at få en tohjuler igen. Jeg har tidligere haft Yamaha xs 400 og senest Honda CB 1100 for ca. 10 år siden. Nu vil jeg godt prøve at have en ny cykel og har besluttet, at det skal være i 600 cc klassen.
Mit spørgsmål går på hvad jeg mon bør vælge. Skal det være Banditten eller Fazeren. Det som tiltrækker mig ved Fazeren er, at den er 35 kg. lettere end Banditten og så den angiveligt gode benzinøkonomi. jeg går ud fra at de begge er rimeligt letkørte. Er der nogle erfarne, der har noget sige om det bør være den ene frem for den anden.
Er det iøvrigt muligt at sætte helkåbe på fazeren uden at det koster en million?
Venligst
Kent P.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha kontra Suzuki
  • #2   26. apr 2008 Nu ved jeg ikke hvad dit budget er, men en Fazer 1000 er en hammer fed mc, den brugte Enghavemotor har til salg for 110000 kr er helt iorden, det er en af mine venner der har haft den og den er fejlfri, den blev kun solgt fordi han vil prøve en GSXR 1000

    Basse

    http://www.enghavemotor.dk/


  • #4   26. apr 2008 Hej kent P:

    Leverpostej med saltkød, eller rullepølse med rå løg og sky. Svarene er så mangfoldige som dråber i havet, ligesom holdningen til MC'ere. Prøv dem og tag den du bedst kan lide, Tænder du på fuldkåbe, så kig måske i en anden retning.

    Benzinøkonomi på et fritidskøretøj ??, hvem køber speedbåd ud fra informatioenr om benzinøkonomi. "20km/l kontra 25km/l tjaeeeee, med et kørslesbehov på 10.000 km om året så er forskellen 100 l. benzin om året eller ca 1000 kr. pr.år - irrellevant.

    Hmmmmmmm, giv fanden i fornuftige argumenter og køb hvad du kan lide :o)

    JLL


  • #5   26. apr 2008 Hej Basse. Det skal kun være en 600 cc.

    Mit budget er vel omkring 100.000 Kr.

    Hvad tænker I om vægtforskellen på de 35 kg. Tror i at det gør Fazeren sjovere at køre på eller er det ligegyldigt for en glad amatør?


  • #6   26. apr 2008 kan fortælle en indfarvet kåbe til yamaha fz6s S1 koster 4495 kr, har af trælse omstændigheder lige købt en ny

    men jeg ville helt klart tage den fz6s som er droslet og så få den lavet om, det kan gøres for få penge (tænker 1-2000)
    men køber man cyklen fra nhy tilbyder mange at lave den om gratis

    suzuki er suzuki, der er 2 års garanti på og, yamaha har 5 års garanti, så det tæller jo også med i overvejelserne

    OG så går dfen altså bare MEGET bedre end bandit 600 og 650

    dog går 650 bedre end bandit 600

    men stadig ville jeg IGEN vælge en fz6s



  • #7   26. apr 2008 fik jeg nænvt at fz6s styrer lige så godt som en R6 op til 150, eneste du skal gøre er at sænke den i forgaffelbenene ca 15mm, så lover jeg dig du har en anden cykel, som bare styrer den der sutzuki lige i gruset.

    dog bliver den en smule mere shaky på hastigheder over 200, men deroppe kører du vel ikke længere, men når man har vænnet sig til det, så opdgaert man slet ikke den er lidt mere styrfølsom end normalt

    fik jeg nævnt at du skal købe fz6s s1???? smiley

    du bliver IKKE skuffet


  • #9   26. apr 2008 man kommer altså også rå løg og sky på dyrelægens! ;oD

  • #10   26. apr 2008 Min kropsbygning er 167 cm og 75 utroligt muskuløse kilo, hmmmmm..
    Tak for alle jeres svar allerede, men er der en bestemt grund til, at ingen af jer kommentere vægtforskellen på de to cykler. Eller er det fordi det er ligemeget?
    Og jo jeg tror da nok at jeg har fanget, at du synes Fazeren er at foretrække., thi hi.


  • #11   26. apr 2008 altså vægtforskellen går ikke det store, det kommer an på hvor tyngdepunktet ligger

    det ligger lidt højt i dem begge, men min kæreste der er lige så høj som dig, hun kører fint på min, pt står hendes egen skilt ad, og jeg er udearbejdende i 3 uger


  • #12   26. apr 2008 Så lige et håbløst spørgsmål ,er det godt eller skidt at tyngdepunktet ligger lidt højt, eller?

  • #13   26. apr 2008 Yamaha,- så nemt er det..

  • #14   26. apr 2008 Hej

    Jeg ville vælge Yamaha'en. Har selv en Fz1 som jeg er rigtig glad for. TCP fuldkåbe løsningen fungerer rigtig fint og ser rigtig fedt ud...

    Den gode benzinøkonomi kan jeg bekræfte at Fz1'eren har...

    Generelt om mærkerne: Jeg har personligt mere tiltro til Yamaha mærket end Suzuki. En ting er garanti som jo er 3 år længere hos Yamaha, en anden ting er færdiggørelsesgrad som er bedre hos Yamaha + endelig har jeg ladet mig fortælle at Yamaha's reservedelspolitik gør at man sjældent venter ret længe på dele, hvor imod Suzuki's vist skulle være noget mere haltende - dvs. der kan være risiko for nogle ugers ventetid....

    Omkring Bandit/Fz6 generelt: Banditten er jo billigere og har en mere gammeldags konstruktion. Jeg vil mene at fz6'eren har langt bedre styrvillighed, reaktion + er mere sporty.

    Mht. vægt så tror jeg ikke du skal tænke så meget over det, når du har haft en måneds tid på cyklen så tænker du ikke over det mere... Det vigtigste er egentlig at du har god fodfæste...

    Du kan ikke gå helt galt med nogle af cyklerne. Jeg havde selv en 96'er Bandit som min første cykel og var enormt glad for en. Den nye variant er dekader bedre.... så ligegyldigt hvad du vælger så får du en fin cykel... jeg hælder bare personligt mere til en Yamse smiley

    Mvh
    Anna


  • #15   26. apr 2008 Jeg ved godt at det til dels er pga. prisen at bandit 650 blev kåret sidste år som årets mc, men du får jo altså en del for pengene. Hvorfor er det et krav at det skal være i 600cc klassen ? Hvis du har 100k så passer det jo noget bedre på en lidt større af slagsen. Sådan set ligeså meget for at spare den klassiske med at man vender sig til den mindre maskine, blir irriteret over hyppigere gearskift og pludselig synes at der mangler lidt power.. uanset hvordan man kører iøvrigt.

    BC


  • #17   26. apr 2008 kommentaren mht vægt var skrevet med udgangspunkt i at Kent jo har kørt CB1100 for 10 år siden.... Selvfølgelig har vægten meget at sige i at fz'eren virker mere letkørt end Banditten

    .... men jeg synes nu ikke at en Bandit virker tung - specielt ikke i lyset af at Kent jo har kørt ældre mc'er tidligere... det var egentlig det jeg prøvede at skrive...


  • #18   26. apr 2008 det her er jo helt vildt. Sikke megen respons på så kort tid. Det er simpelthen dejligt. Og ja jeg har har jo kun kørt ældre cykler, så det kan godt være, at jeg bliver meget overrasket over en ny konstruktions forskellighed fra tidligere.
    Jeg må også sige, at det virker som om det er Yamahaaften i afte. Det virker klart som om den "vinder med flere længder over Banditten" og nu kommer det positive synes, nemlig at man ikke har forsøgt, at "svine" Suzukientil. Dejligt!!


  • #19   26. apr 2008 Er der iøvrigt et sted her på nettet, hvor man kan se TCP fuldkåbeløsningen??

  • #20   26. apr 2008 Ja nu spurgte du jo ikke på en italiensk eller amerikansk cykel... så skulle du nok få en masse "svineri" at se fra medlemmerne her ... smiley

    Jeg har TCP kåbe en på min cykel... se profilen. Det er så godt nok en Fz1... men der må findes mange Fz6'ere med TCP kåben... Den er lige så fint integreret som på Fz1'eren...

    Anna


  • #22   26. apr 2008 Anna M. A
    Tak for det og Nøjjjjjj I ser godt ud sammen. Det er sørme en sej cykel og en fin fin kåbe til den. Men sådan kommer en sekser vel ikke til at se ud eller, mon den kommer til at ligne lidt?


  • #23   26. apr 2008 Don T.
    Jamen jeg kan næsten forstå på snakken, at der sket helt vildt meget på den front


  • #24   26. apr 2008 min er også med tcp kåbe

    jeg vil så fortælle dig at en dag ude på de små snoede, der kører en fz6 lige op med en r1, har før kørt fra folk på litermaskiner på min, og de bliver SÅ sure


  • #25   26. apr 2008 kan kun sige yams yams

  • #27   27. apr 2008 Dækskifteren. Jamen jeg kan kun sige, at også din 600 ser rigtig godt ud.

  • #28   27. apr 2008 Du burde også overveje GSX650F - det er reelt en Bandit med fuldkåbe.
    http://www.motorcyclenews.com/MCN/bikereviews/searchresults/Bike-Reviews/Suzuki/Suzuki-GSX650F-2007-current/

    Derudover er Kawa ER6-f også en ganske glimrende maskine.

    Du burde dog prøve dem, du har i tankerne, får du beslutter dig. I den klasse får du rigtigt gode motorcykler, men siddestilling og kørekarakteristik er forskellige.


  • #29   27. apr 2008 hmm husk også lige at finde en af samme type maskine i honda version... : )

  • #30   27. apr 2008 Jamen begge de nævnte cykler kawa og honda er da helt sikkert også gode cykler, men de er lige en kende dyrere, så derfor er de ikke med i overvejelserne. Med hensyn til skamr... dem begge, ja så lyder det jo som en glimrende ide. Det bliver måske nok enden på det.

Kommentér på:
Yamaha kontra Suzuki

Annonce