2.604 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 84 Svar

Kæmpefjols. Kæmpefjols.

Så var han der igen. Kæmpefjolset i mørk dragt på sin sort/grå sportsmaskine (gixxer tor jeg - svært at se med de hastigheder han passerer med) som kører rundt i solrød området.

Første gang jeg mødte ham, var da jeg kom kørende af en lille landevej mellem to små flækker i nærheden - vejen er ikke ret stor, men der er gode oversigtsforhold, så jeg trillede vel en 100-105 km/t - her kommer idioten så blæsende udenom med en hastighed der mindst har været 180 km/t - og fortsætter ind i byen uden at røre bremsen.

Har sidne set ham to gange - og hver gang er han kommet med hanen i bund, den ene gang overhalende en række biler ud over dobbelt optrukne linier - den anden gang accelererende over et lyskryds for rent rødt.

...og nu var han der så igen - igennem den lille landsby hvor jeg bor, med 40 km/t begrænsning pga. skole og børnehave der ligger ud til vejen - her kommer den kæmpe nar accelererende for fuld hane - anslår han var et sted mellem 80-100 km/t allerede 100 meter før byskiltet-

Hvad fanden sker der for den slags kvajpander - en ting er sgu at han kører som en idiot og slå sig selv ihjel - men den slags kørsel er jo fuldstændig sindsyg og til fare for alle andre.

Hvis jeg en dag finder ham, så lover jeg, så kommer han sgu over knæet. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kæmpefjols.
  • #1   23. apr 2008 Tjaeeeee, Darwin skal nok tage sig af ham. Kan dog kun håbe det så kun er ham.

• #2   23. apr 2008 Ja, det lyder sku ikke som om han er den skarpeste kniv i skuffen... og ja Darwin skal nok nå ham, spørgsmålet er så bare om han når andre først...

• #3   23. apr 2008 Supermongol!

Kør stærkt på motorvejen..

• #4   23. apr 2008 Bittert! men ja, lyder til at han nok ender med at klare afstraffelsen selv...bare han ik tager andre med i købet:S

• #5   23. apr 2008 Han har vel ikk en gixxer for at køre rundt med 80km/t!!!
    Og nej, hvorfor skulle man køre strærkt på motorvejen, det er da kedeligt... det er sku da på landevejen man gir den gas. Dog vil jeg give jer ret i, at man ikke behøver køre stærkt gennem byer og da slet ikke hvis man som gutten her åbenbart kommer fra området og burde vide at der ligger skole og børnehave osv.

• #6   23. apr 2008 En som ham, giver os andre et dårligt ry! (Flere dødsfald, højre forsikring, ændring i love og regler oma.) Sikke en pong.

• #7   23. apr 2008 Man skal fanden galeme køre efter forholdene og der er ikke mange små veje i lille Danmark der opfordrer til 180+ km/t..og da SLET ikke byerne!! Så jeg sætter min lid til, at Darwin snart tager affære. Jeg skal da ærligt indrømme, at jeg selv kører med albuen forrest til tider, men det er stadig med hovedet skruet på kroppen og Darwin på skulderen.. så take care out there!!!

• #8   23. apr 2008 MR300S - Jeg er helt enig!

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.710
    #9   23. apr 2008 Jeg har selv en stak fartbøder liggende, så jeg er absolut ingen engel selv.

Men der er noget som hedder situationsfornemmelse, og det beviser man med al ønskelig tydelighed at man IKKE besidder, hvis man mener 180 km/t er 100% ok på både landevej og i en byzone.

Det kunne være rart at folk tænkte sig om lidt oftere.

• #10   23. apr 2008 Yo MR300 S!
    Helt 112% ening.... fanme noget pylleri at høre på!
    Der bliver godt nok pusset glorier i dag - helt vildt da!

Sajmon !
    Situationsfornemmelse - YesSir, helt ening!

• #11   23. apr 2008 Der må jeg så tilslutte mig Petrolhead. Der er for mange der kører rundt med hovedet oppe i røven, og det kan ende med at koste både dem selv og deres medtrafikanter livet - Fordi der er "en del der ikke syntes det er fedt eller sjovt" hvis man ikke kører 200 kmt.

• #12   23. apr 2008 MR 300 S

"Meeen altså samtlige landevej i DK indbyder til at have det mega sjovt på, og fair nok du gider rulle med 100 på landevejen, vi er bare en del der ikke syntes det er fedt eller sjovt"

Hvis jeg "gider" trille 100 ad en lille landevej hvor der ligger huse lige med indkørsler m.m. lige ud til vejen - tja, det "gider"jeg måske ikke, men jeg kører efter forholdene, og at blæse forbi den slags steder med dårlige oversigtforhold med 180 er i mine øjen rendyrket idioti.

Jeg synes også det er megasjovt at give den gas på landevejen - jeg er bestemt ingen engel, det er slet ikke det mit indlæg handler om - men selv om der, som du skriver, "er en del der ikke synes det er fedt eller sjovt at trille 100" legitimerer det ikke at udsætte andre mennesker for fare - og det må man efter min mening acceptere - og så må man køre derefter, også selv om man synes det ville være sjovere at køre 200.

• Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 2 Emner: 3 Svar: 13
    #13   23. apr 2008 jeg spør måske dumt men kan ikke regne det ud hvad er Darwin ?

• #14   23. apr 2008 Jeg blev selv overhalet af en mc for 14 dage siden. Her var jeg selv i bil. Der var en del modkørende trafik, og selvom det var en bred landevej, og kun spredt bebyggelse, så bugter vejen mange steder så meget at der sagtens kan gemme sig en bil 100 meter fremme uden man kan se den. Vi kørte en hel række biler 6 eller 7. Jeg så godt der kom en mc et stykke bagude. 2. sekunder senere fløj han forbi hele rækken. Han har ikke kørt under 200 km/t. Jeg nåede slet ikke at se hvad det var for en.

• #15   23. apr 2008 Ham med survivel of the fittest.

• #16   23. apr 2008 Den stærkeste overlevet. - Hvis en bestemt art ikke formår at tilpasse sig omgivelser m.m. - Så vil arten uddø.

• #17   23. apr 2008 Ja lad os da få gang i noget selvtægt !! Det skal nok løse en masse problemer...............

situationsfornemelse er lige mine ord..........

Og ang. Darwin........så napper han vist flere selvfede chopper/touring gutter end han nupper GSXR/CBR/ZX-R/RRR gutter............

Jeg bryder loven HVER eneste gang jeg starter Honda'en, kan ikke lade være, vil ikke lade være, er bekendt med risikoen, men KAN ikke undvære det.

FLAME AWAY..........................

• #18   23. apr 2008 Man må vel stå inde for sine egne handlinger... Hvorfor har alle så travlt med hvilket ry man har, kan det ikk være ligemeget så længe man kan stå inde for sig selv...?

• #19   23. apr 2008 Anders: Suvival of the fittest. Naturen fravælger selv de gener og egenskaber der ikke er brug for i en given art. Disse gener er selvdistruktive, og ikke gode for arten, derfor overlever kun de gener der er brugbare.
    Gener der gør man vurderer 180 i byzone er ok, er gener der ikke bidrager til at forstærke arten. Dermed selvdestruktiv, og når disse gener går til, er det ikke noget vi skal være kede af. For dem er der ikke brug for.

• #20   23. apr 2008 Han "opfandt" Tyngdeloven ;o)

• #21   23. apr 2008 Fuck ja, Jesper!!!! My bad!

• #22   23. apr 2008 Umiddelbart... så enten acceptere man færselsloven 100% eller også gør man ikke! Hvis man som jeg selv ikke accepterer den, tja, så fint nok med mig!
    Så kan de der acceptere fæselsloven 100% kan brokke sig og tude som de lyster, resten burde lukke R****
    Man kan ikke gradbøje loven, og derefter sætte sig til dommer over andre!
    Med disse ord, tror jeg ikke der er ret mange, hvis nogen, der kan tillade sig kæfte op smiley

• #23   23. apr 2008 http://da.wikipedia.org/wiki/Naturlig_selektion tror måske det er dette der hentydes til

• #24   23. apr 2008 K1: Ja lad os da tage skridtet fuldt ud, max 70 for alle køretøjer og alle veje skal være ensrettede...................

Lad nu bare motorcyklisterne dø i fred, der er kommet i 10.000vis af nye motorcyklister på vejene, selvfølgelig vil der dø flere............

Passer fint at de kører som gale på de små veje, der er trafiktætheden betydeligt mindre end i byerne og på de store vej, des mindre er chancen for at slå andre ihjel.

Motorcyklister kørte vildt i 30'erne og blev slået ihjel og det blir ved medat ske, droslet eller ej !!! Og så kan de hæve straffen til en gazzalion, det vil ikke hjælpe en skid !!

Er man først smittet så forsvinder sygdommen først når man er 9 fod under !!! for nogen sker det når de er 22 og uerfarne, for andre sker det aldrig !!!

• #25   23. apr 2008 Det var sgu' da ikk' Darwin der lavede teorien om tyngdeloven. Det var Newton

• #26   23. apr 2008 Michael: oh ja, lad den uskyldige kaste den første sten !!!

• #27   23. apr 2008 Kim(6920Videbæk) O!

Præsis smiley

Det er den samme sang hvert år!
    Og folk er så hellige, at jeg får sure opstød over det!

• #28   23. apr 2008 Jeg må nu også indrømme at jeg tendensielt er enig med MR300S, Michael D, Kim O... Jeg synes også det er total plat at plapre løs om Darwin og de andre kopier. Hvor mange af de adskillige dødsfald i år var pga. for høj fart = INGEN?!! Ofte er det ældre eller nybegyndere der kommer galt afsted da de ikke har rutine. Rutine og dermed situationsfornemmelse er for mig også alfa og omega, dermed ikke sagt at dette berettigerr en til at køre 200+ på et lige styk landevej... men jeg gør det nu alligevel... en sjælden gang.
    Der er (som med alt i livet) så mange hvis og hvis og hvis´er også ved mc-kørsel, at det da egentlig slet ikke kan betale sig at snakke om det?

• #29   23. apr 2008 MR300 S... ENIG... igen smiley

• #30   23. apr 2008 Marc JJ: Tjaeeee, jo hurtigere man kører, desto sværere er det for andre at vurdere den hastighed man fører sig frem med. Så er farten høj, er sandsynligeheden for at blive fejlvurderet større, dermed er farten indirekte en medvirkende forklarende faktor på nogle uheld.
    Det er ikke så tit billister ser et projektil på landevejen med +200 i timen. Så hvordan skal de kunne genkende og vurdere et når de så endelig støder på sådan et??

• #31   23. apr 2008 MR300... 200% ening - IGEN!

• #32   23. apr 2008 "Fordi jeg keder mig" er ikke en valid undskyldning. Dermed ser jeg ingen problemer i at give den gas hvis der er fri bane og godt udsyn, men det folk snakker om her er 180 km/t hvor man må køre 50 km/t. Dem, der kan forsvare det, burde aflevere deres kørekort med det samme.

Kør hvad i har lyst til bare forholdene er til det, og det lyder det ikke til, at de har været i det tilfælde.

• #33   23. apr 2008 Jesper [Lyngby] P: Det er korrekt ja, og jeg siger jo heller ikke at jeg kører SÅ stærkt altid... langt fra. Men tænk hvis manden der kørte 90 og så blev påkørt af en abe i bil som ikke overholdt sin vigepligt havde kørt 200... så havde han længst været forbi den dumme bilist og alle havde haft et stort smil på læben...Der er altid forskellige synsvinkler på ting, så hvorfor ikke; men uanset hvad så er det da rigtigt at hvis jeg ryger ud af et sving med 200 er jeg fuck*d... men det er jeg sku også hvis jeg gør det med 80 smiley

• #34   23. apr 2008 Troels L: Også enig med dig... måske er jeg jo dobbelmoralsk; men det er jo også dobbelt så godt smiley

• #35   23. apr 2008 Nu er landevejen jo generalt et farligt sted at opholde sig, derfor handler det vel om at give max gas så man kan komme væk i en fart , ingen grund til at udsætte sig selv for fare længere tid end højest nødvendig vel !!

• #36   23. apr 2008 Michael D. [3-kantområdet] ® - Du skriver "så enten acceptere man færselsloven 100% eller også gør man ikke! Hvis man som jeg selv ikke accepterer den, tja, så fint nok med mig!
    Så kan de der acceptere fæselsloven 100% kan brokke sig og tude som de lyster, resten burde lukke R****
    Man kan ikke gradbøje loven" - Det er da godt nok en balje pis. Hvism man ikke kunne gradbøje loven ville alle bøder være lige store og alle fængselsstraffe være lige lange. At bryde loven er ikke bare at bryde loven. Det er jo sådan set også derfor at der er forskel på straffens størrelse. Du kan ikke sige at fordi man selv kører 10-20 km Km/t for stærkt, så kan man ikke have en mening om at du er en tosse hvis du kører 100 km/t for stærkt. - For det har jeg.

• #37   23. apr 2008 Jeg kører også tit for stærkt, men kører efter forholdene, altså raket fart på veje der er til det, 150+ i byer er et no no!

Lige lidt reklame for os med krampe i højrehånden:

www.motorcykelgalleri.dk/grupper/anonymefartsyndere

• #38   23. apr 2008 Marc JJ: Eller omvendt. Havde han ikke kørt for stærkt var han slet ikke nået op til bilen da den trak ud...

Til dem der hyler op om dobbeltmoral (og føler sig truffet i denne tråd). Det er ikke dobbeltmoral det handler om. Jesper M der har startet tråden, skrive rjo også i sit første indlæg, at han også kører stærkere end den tilladte hastighed.
    Og tror da alle, jeg selv inkl., er fløjtende ligeglad med om racerrødderne kører 80 eller 180km/t på den øde landevej.

Men hvis man, moralist eller racer, mener og kan retfærdigøre, at 180km/t gennem en byzone er ok. Tjaeee, så håber jeg da for vedkommende, at der så en dag trækker en frontlæsser ud foran vedkommende inden et barn på cykel gør det...

• #39   23. apr 2008 tjaa , ved ikke rigtig hvis jeg står henne for har selv så sent som i dag lavede nogle af de samme tricks som ham der , men jeg vil mere sige det er en vurderings sag , for jeg tror ikke der er ret mange som vil køre sindsygt forbi en skole eller en tæt trafikeret vej uden oversigt !

• #40   23. apr 2008 Jeg kan som almindelig borger i dette lille pis land, ikke gradbøje loven... dommerne kan ifb. med strafudmåling! Du og jeg kan ikke! Vi kan kun en ting, overholde loven til punkt og prikke, eller lade være!
    Hvis du ikke gør det første, gider jeg ikke høre på noget flæberi - for så har du jo netop gradbøjet loven, og det er sq da nok noget af det meste dobbelt moralske balje pis jeg længe har hørt. For så kan vi jo også bare sige at jeg gradbøjer loven - blot på en anden måde!
    Vi kan jo for eks. skyld sige at jeg skifter dine 10-12km/t ud med 200km/t og dine 100 km/t for stærkt med 290km/t

• #41   23. apr 2008 Nej jeg kan ikke gradbøje loven som sådan. Men du får en større straf hvis du køre meget for stærkt i forhold til hvis du kører lidt for stærkt. Det gør du fordi det er er helt indlysende at du udgør en større fare jo hurtigere du kører. Jeg ved godt jeg ikke bør køre for stærkt. Det er dumt, og jeg udsætter mig selv og andre for en forøget risiko ved at gøre det. Men jo stærkere man kører - jo dummere bliver det da. Og hvis du kører som beskrevet i første indlæg, så har du forlængst overtrådt hvad der kan måles på en skala for dumhed.

• #42   23. apr 2008 Kommer jo nok an på hvordan man anskuger det... om man anskuger det på ryggen af en Virago 250, eller på ryggen af en ZX10R!
    Er der nogen lov for dumhed? Og hvordan måles den?
    Er det den samme lov som behandler dobbeltmoral måske?

• #43   23. apr 2008 Kun 180?.. LOL.. Tøsedreng!

Ja okay, en gixxer..

• #44   23. apr 2008 I snakker om moral og dobbeltmoral.. Hvad med os der ingen moral har.. hvor høre vi til.. ;o))

• #45   23. apr 2008 MR300 S: Læs lige de sidste 2 linier i mit indlæg igen.

• #46   23. apr 2008 Sorry - skulle tisse noget så grusomt så det gik lidt stærkt.

• #47   23. apr 2008 Hvad man kører på er da for så vidt ligegyldigt. Det er hvordan man kører. Loven for dumhed er selve straffeloven. Jo dummere du har opført dig, jo større klap over fingrene får du. Du prøver at stille dig selv i et bedre lys ved at pladre op om at alle der har prøvet at køre for stærkt er lige så slem som dig - selvom du måske kører det dobbelte.

• #48   23. apr 2008 Jeg prøver sq ikke at stille mig selv i et bedre lys.... jeg køre som gør - og kan du ikke lide det... tja!!
    Jeg overholder stort set aldrig hastighedgrænserne, da jeg finder dem latterligt forældede til moderne køretøjer!
    Jeg køre nok ikke med 180km/t ind i gennem en by, eller tættere bebyggelse, jeg køre heller ikke over for rødt. Men jeg køre nok stadig væk over de tilladte 50km/t ved det faktisk ikke, kigger ikke ret meget på speedometeret, holder mit fokus frem an og til siderne!
    Jeg gider bare bare ikke høre på alt det hellige mundlort, fra nogen der heller ikke overholder hastighedsgrænserne - det er enten eller, man kan ikke være halv moralsk! Enten er man morals og overholde loven, eller også har man ingen moral i den retning - forstå mig ret!

• #49   23. apr 2008 LOL - heller ikke mig, har ikke været på Djævle øen i år ..... endnu! smiley

• #50   23. apr 2008 fissen: klart det ikke var dig, så hurtigt kan din honda ikke køre ;o)

• #52   23. apr 2008 Nå skal vi lige holde status : Hvem er blevet enige ?

• #53   23. apr 2008 Jeg er også!

Har faktisk været ening med mig selv hele tiden :o)
    Min sko trykker nemlig ikke - LOL

• #54   23. apr 2008 K1 du holder jo stadig med AGF, så din dømmekraft må siges at være ikke eksisterende, så din mening gælder ikke.
    Andre ?
    Og er der fastlagt en dato hvor vi skal være kommet frem til enighed med tilbagevirkende kraft ?

• #55   23. apr 2008 Jah sådan er det jo, Du skifter alligevel holdning når du skifter cykel ligesom indlæg nr 10.

• #56   23. apr 2008 MR300 S: Fatter ikke lige hvorfor du tuder som en lille lise på 4 år.
    Du skriver selv, at du kører efter de forhold dine evner tillader på landevejen. Og det er også fint nok. Har hverken jeg, (eller Petrolhead) noget imod.
    Om du og andre kører 200+ på en landevej er ok, men tvivler på du og andre der kører efter forholdende, mener 180km/t i en BY er efter forholdende. Der kører man altså 50 m/sek.

• #57   23. apr 2008 MR300S

Hm..

Du kan muligvis vurdere vildt høje hastigheder, men kan dine medtrafikanter det? Altså din hastighed??

I fjor havde vi et par stykker, der slog sig selv til marmelademad i Solrød. Det gjorde de på en finsk autocamper, der kørte over deres vejbane.

Den finske chauffør havde i princippet forbrudt sig mod sin ubetingede vigepligt og blev helt rutinemæssigt sigtet for uagtsomt manddrab. Dagen eftter frafaldt man alt, hvad jeg absolut synes er rimeligt.

De to ofre havde kørt ræs side om side, og med hastigheder ingen med nogen som helst rimelighed kan forvente!

Man må køre 70 på stedet. Det var nok også gået fint med 90 eller 100, skønt det også er for hurtigt, men 150+?

No Way!!!

Så er det i øvrigt med en mærkelig smag i munden, at man skal forsøge at overtale forskellige organer til at hjælpe os med at blive set, når man samtidig kan møde holdninger som dine.

Det er meget svært at blive taget seriøst. Det er lige som i handel - en skidt reference gør mere skade end 25 gode kan rette.

Det er dælem god, at så mange andre ser lidt mere nuanceret på det her.

Ræs er OK, på en bane eller en øde motorvej!

• #58   23. apr 2008 Anne:

Desværre er det ikke et nedkørt skolebarns eget valg, om en eller anden gal mc-ist skal tordne gennem en lille by med vildt høj fart - Det der ego-argument holder ikke

• Mathias N
    Mathias N Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 28
    #59   23. apr 2008 Jeg vil ikke sige jeg er for eller imod det ene eller andet her... Jeg kan dårligt forestille mig at man nogen kan finde på at bruge den slags hastigheder andre steder end på motorvejen, men skulle det være tilfældet er det måske ikke super smart, vi skal trods alt, alle sammen kunne være her.

Jeg er dog helt vild med brugen af Darwin og Survival of the fittest. For døren svinger begge veje, om man så må sige. For hvis Darwin gælder for ham på motorcyklen, hvorfor gælder den så ikke for børnene i børnehaven? Hvis ikke de kan lade være med at gå ud på vejen (hvilket de sikkert er blevet fortalt hjemme fra) så må de jo ikke være med i gruppen "fittest"... eller hva? Og kom nu ikke med en masse øregas om at

"Det er børn! De kan ikke passe på sig selv, så det skal vi andre!!"

For "Survival of the fittest" gør sig gældende for afkom, I den for, at hvis ikke afkommets forældre kan passe på det, så vil det ikke overleve, til selv at få børn, som det så heller ikke selv kan passe på. Det er jo det der er hele humlen her.

Så hvis i vil anvende Darwin og det der, så brug det på de klap-hatte der mener at børn ikke skal hegnes forsvarligt inde, indtil de kan lære at se sig for inden de går over en vej. Eller dem der ikke selv magter at færdes i trafikken uden at komme til skade....

Ja, I må undskylde dette udbrud af galde, men efter hvad de viste i TV igår, så ser jeg lidt sort.
    Det var alt det der med at nu skal vi have klip for ikke at bruge sele i bilerne... hvad fanden er det da for noget klamp? Hvis ikke folk magter at passe på sig selv, så behøver man ikke redde dem. Efter samme tossede tanke-gang, så kan man få bøde for at undlade hjelmen på motorcykel... Jeg mener bare at, hvis ikke folk selv kan se det indlysende i at bruge noget der kan hjælpe til at redde deres eget liv, uden det koster dem noget, var vi så ikke bedre tjent uden dem? Hvad kan sådan nogle duknakker dog bidrage til vores samfund andet end højere tal i de forskellige statistikker? Hvis man vil slå sig selv ihjel, så synes jeg man skal have lov til det.

Det kan ikke passe vi ikke selv kan tænke os lidt om engang imellem. Det samme kunne jo anvendes på ham der kører for stærkt i byen. Hvis vi alle sammen kunne køre efter forholde, så kunne vi også slippe for fartbegrænsninger smiley

Så er jeg vidst færdig med at udspy ubehageligheder, forsæt bare smiley

• #60   23. apr 2008 Hold da kæft, kam godt læse hvem der har hjerne og hvem der ikke har, Jesper s. hvis du ved hvad ca.kl. han køre gennem byen så med ham

• #61   23. apr 2008 Med= Meld

• #62   23. apr 2008 vil da lige give et par ord med hehe

der er forskel på at køre stærkt, hassaderet og total idiotisk.... men hva vi har jo en stor skare med verdensmestre herinde som kan styre ANDRE folks måde at køre på når de selv er i trafikken...

• #63   23. apr 2008 mr 300s et stort 5 tal til dig. helt enig

• #64   23. apr 2008 Mathias N > Du forvirrer mig...
    Du siger at børn også gælder, f.eks. eksemplet med at gå ud på vejen, men siger også at forældrene har ansvaret?!

Børnenes overlevelse er i mange år afhængig af forældrene (evt. gruppe), til at lære dem hvad man kan/ikke kan og må/ikke må i det pågældende miljø.
    Ergo er børnene en del af Arternes overlevelse, på forældrenes (gruppens) betingelser, og deres evne til at lære hvad der er farligt og hvad der ikke er.

• #65   23. apr 2008 fnis

• #66   23. apr 2008 Hey..

Lidt for langt indlæg til jeg gad læse det hele, men måtte dog lige kommentere på noget:

----------------------- Citat: ---------------------------

Knud (Vestegnen) J

Så er det i øvrigt med en mærkelig smag i munden, at man skal forsøge at overtale forskellige organer til at hjælpe os med at blive set, når man samtidig kan møde holdninger som dine.

----------------------- Citat slut. ------------------------------

Knud nu vil jeg prøve at sige dette på en pæn og sober måde da jeg ikke føler der er nogen gavn i at udtrykke min absolutte uenighed ved at svine dig til som man ellers godt kan få lyst til nogle gange smiley
    Du og mange andre gutter herinde skal IKKE tro at i gør noget som helst godt for mig ved at forsøge at "synliggøre" os mc'ister i trafikken. Jeg er bedøvende ligeglad med om billisterne ser mig eller ej, for jeg tager ansvar for min egen (og andres) sikkerhed når jeg kører.
    Jeg er blevet overset utallige gange men det udgør ikke noget problem, fordi jeg kører efter forholdene og koncentrerer mig når jeg kører.. dvs når en billist overser mig, har jeg længe beregnet det forinden.
    Det er som en jungle derude.. og hvis du forventer at de andre passer på dig tager du grueligt fejl. Det gælder om at vi passer på os selv og lærer at beherske vores maskiner 100% så vi kan redde os ud af farlige situationer.
    Derfor - lad være med at få det til at lyde somom du gør os en tjeneste ved at være frontfigur for mc'isters "synlighed" på vejene. Vi må bare lære og tolerere hinanden, for det der med at mc'ister er en stor familie passer altså ikke.. vi er MEGET forskellige!

Mvh Marco

ps. 180km/t i en byzone er ikke skide smart, så hellere 299 på landevejen

• #68   23. apr 2008 hvis du vil køre ræs så er der baner til den slags (måske ikke lige i danmark)... det høre ikke hjemme på de danske veje. og ja vi kan alle komme til at give den lidt mere end hvad godt er... men 180 er ikke lidt mere end hvad godt er nogen steder.... hvis man vil spille smart så få dog nosser til at gøre det ordentligt og det er på en bane og ikke ved siden af fru jensen i hendes ford esskrot med børnebørn på bagsædet.

• #69   23. apr 2008 Underkoppen.....

Måske er det dig som har brug for at vågne op.. hvad f..... er det for en strisser mc at trille rundt på???

Ja undskyld, men jeg spørger bare.

Mvh Marco

• #70   23. apr 2008 mr300s hvis alle ulovligheder var lige acceptable så ville straffene for de pågældende ting også være ens ik... der er jo en grund til at man ikke få 16 års fængsel for at stjæle en slikke pind og ikke bare skal betale en lille bøde hvis man skyder en mand i hovedet. og lad nu den stakkels finske man være i fred.... han gjorde som alle andre ville have gjort han kørte ud på en vej hvor der langt langt væk kom to racere...

• #71   23. apr 2008 hvem lavede en ulovlig uvending? så vidt jeg husker må du godt lave uvending der... men det var vist ikke lige det han lavede... han kørte ud fra den rasteplads der er overfor trylleskoven og skulle vist til venstre...

• #72   23. apr 2008 Jeg mindes betemt også at der var tale om en U-vending!!

• #73   23. apr 2008 for det første tror jeg nu godt man må lave en uvending der... jeg kører rimelig tit forbi... for det andet: To unge mænd mistede mandag aften livet ved en voldsom trafikulykke på Karlstrup Strandvej ved Trylleskoven syd for København, oplyser politiet.

Ulykken skete, da et finsk ægtepar i en autocamper ville svinge til venstre ind på en parkeringsplads. Da de krydsede vejen blev de ramt af de to motorcykler. Sammenstødet var så voldsomt, at autocamperen drejede en halv omgang og blev slynget flere meter hen ad vejen, ligesom den ene motorcykel brød i brand.

• #74   23. apr 2008 Camperen var på vej ud fra det store parkeringsområde - der var ikke tale om en u-vending.
    Jeg var derude dagen efter og lige det stykke ligger op til at personer, der ikke kan styre gashånden, virkelig rykker igennem, da det åbner helt åbent efter lang tids kørsel med rundkørsler og chikaner.

• #75   23. apr 2008 Ingen U-vending.
    Men er hukommelsen svigtende, kan vi jo godt gøre billistens fejl større, for at fremtrylle en større retfærdiggørrelse af handlingen.
    http://ekstrabladet.dk/112/article127380.ece

• #76   23. apr 2008 mr300s... held og lykke med det... på forhånd rip...

• #77   23. apr 2008 Underkoppen....

Jo den er sku da total iorden der.. men synes næsten ikke du kan være det bekendt overfor os andre i trafikken smiley

Jonas Greve....

Sikken smagsløs kommentar!

Mvh Marco

• #79   23. apr 2008 jeg har aldrig ønsket nogen døde... ej heller mr300s... mr300s/marco... styr jer lige hva. kom ikke og sig i blir støt over sådan en kommentar. mr300s/marco den dag jeg har brug for jer 2 til at være mine smagsdommere ja så er jeg sgu havnet i helvede. men hvis i er blevet provokeret af mit udsagn fint... hvis det så bare kan få jer til at reflektere en smule over det så er jeg glad, for i lyder som om i tror i er nogle helvedes karle... (kan sgu også være i er det... ændre ikke noget) og det er som regel dem der kommer galt afsted.

• #80   23. apr 2008 tillykke til dig... glemte du ikke et amen til sidst?

• #81   23. apr 2008 sådan... følger der nogle fede helligdage med til den religion der... har altid været temmelig skeptisk overfor kristendommen og kunne da godt bruge noget med lidt mere spark i

• #82   23. apr 2008 ok jeg indrømmer.... det er kun helligdagene jeg vil have..... og gerne mange

• #83   24. apr 2008 jeg håber inderligt at der er noget tilbage af dig hvis det går så galt at dine forældre skal opleve at sænke dig i jorden.. det er ingen god følelse med en tom kiste..

mvh jesper

• #84   24. apr 2008 MR300 S
    "Andres erfaringer kan jeg ikke bruge til noget. erfaring er summen af dumheder og fejltagelser.. fred være med dem.." og du kan ikke se pointen i at lære af andres fejl eller hva??? det er da virkelig det dummeste jeg længe har hørt hold da op damn damn

• #85   24. apr 2008 der er jo sygt der her jeg kender nok 20 styk der kører mc ca men jeg kender ingen der kun kører 80 på landevejen. og det lder meger underligt vis man har en mc med er r på og ikke har haft den over 200 +

• #86   24. apr 2008 Tonny: læs lige div. indlæg igen. Det er ikke 200+ på landevejen at de kritiske debatører har noget imod. Det er 180km/t (50 m/sek) gennem en by med 50km/t begrænsning.

• #87   24. apr 2008 hehe life on my own jow jow så har jeg skam også hørt den med LOOOOOL hv

men ja dit ego fejler ikke noget da men ok der er jo nogen som er verdensmestre til alt hvad de sætter fingeren på eller noget hmm LOOOL

langt tid siden jeg har haft sådan en griner på mcgalleri hahahahahahahaha

Kommentér på:
Kæmpefjols.

Annonce