836 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Loui N
Loui N
Følgere: 17 Emner: 3 Svar: 4

Første cykel til en på 2 meter 100+kg? Første cykel til en på 2 meter 100+kg?

Hej,
Jeg leder efter en fed motorcykel at cruise på og evt. tage til og fra arbejde og andet. (25km hver vej).
Jeg er som beskrevet i emnetitel, 2 meter høj og vejer små 110kg og vil nødig ligne en bjørn på cykel.

Jeg tænker dermed at en 125cc vil være en kedelig tanke… specielt når man godt kan lide fart… hvad tænker i?

Forslag på større, sjovere cykler? (Gerne i en relativ billig ende)
Det skal måske siges at det bliver min første motorcykel.

Hvad har i af forslag?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første cykel til en på 2 meter 100+kg?
  • #1   14. apr 2023 2 meter og 100 kg, så forsvinder en 125cc op mellem dine røvballer.
    Hvis det skal være en udpræget arbejdes hest, der bare skal fungerer uden problemer i alt slags vejr, så vil en BMW K75 eller K100 være et sikkert valg. De kan efter hånden købes til små penge og de passer til en voksen mand, og du kommer aldrig for sent på arbejde smiley

• #2   14. apr 2023 Fik du ikke svar i en af dine andre tråde? F.eks.:
    https://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/767319-18_aar__sjoveste_motorcykel

• #3   14. apr 2023 Hvis du kun er 18 er 125'ere nok desværre den eneste lovlige mulighed :?-?)

• Loui N
    Loui N Tilmeldt:
    apr 2023

#4   14. apr 2023 #2 hmm ikke helt. Ellers havde jeg ikke oprettet dette forum. Folk hænger sig for meget i at jeg kun er 18. Jeg har prøvet lidt forskelligt 125, men som #1 også nævner så ‘forsvinder de op mellem mine røvballer’ og jeg føler mig som en bjørn på cykel…

profilbillede
  • Loui N
    Loui N Tilmeldt:
    apr 2023

#5   14. apr 2023 #3, ikke som mekaniker har jeg fundet ud af:)
    A2 er umiddelbart lovlige (også som lærling/elev?)

• #6   14. apr 2023 Dit budget er også vigtigt. Vi kan skyde løs med foreslag fra hoften uden at komme det nærmere end du kan på 10 minutter ved at se hvad der er til salg inden for dit budget.
    Uden andet info ville jeg sige noget ældre streetbike med skrammer. Cb500, bandit 650. Evt noget Gsxr 250 hvis du godt kan lide høje omdrejninger.
    Uden at vide nærmere omstændighedee bliver det svært at anbefale noget specifikt.
    Jeg kendte en gut der kørte grom til han blev 19 og skiftede til en mt07, som endte med at blive for dyr i reparationer for ham med alle de småuheld han rodede sig ud i med den monkeybike kørestil han havde tillagt sig.

Hvad er kedeligt?
    En motard er kedelig på en dansk motorvej.
    En dax er sjov i myldretiden i en fransk by.

Så det afhænger af hvor meget du skal køre, hvorhenne, hvordan du kører, på hvad tidspunkter, hvad dit budget er osv.

• #7   14. apr 2023 #5: Kun i forbindelse med arbejdet. Privat hedder det stadig 125ccm.
    Snup den DT125R der er en der fremviser i den anden tråd. Så bliver det ikke meget sjovere med A1 kortet

• #9   14. apr 2023 Jeg forstår ikke hvorfor en lille scooter skulle være bedre end en lille motorcykel? Jeg har erfaring fra små scootere på ferier sydpå. En scooter er nem og sjov nok at køre på, men der er ingen mc "feeling" over den - for mig i hvert fald.

• #10   15. apr 2023 Hvis du kun er18 år, så ved du vel forhåbentlig, at dit søgefelt er stærkt begrænset og så behøver vi andre ikke at spilde krudt på forslag. smiley

Kommentér på:
Første cykel til en på 2 meter 100+kg?

Annonce