Første cykel {{forumTopicSubject}}
Hej.
Så jeg har siddet og kigget rundt. Googlet diverse. Tjekket forummet her. Tjekkede dedikerede forums til udvalgte cykler mv.
Jo mere jeg kigger jo sværere synes jeg også det bliver at vælge. Der er meget fedt og spændende.
Så jeg kunne godt bruge lidt inspiration.
Så budget omkring 40 plus minus. Jeg er rimelig høj 190ish, med størrelse 34 ben (80-90 cm, tror jeg).
Jeg er svært glad for V-twins, og cruiserstilen generelt, så den prioriteres til en hvis grad.
Når det så er sagt så skal jeg også commute (og generel transport) på den, hvorfor pålidelighed og køreegenskaber ved alt fra by til motorvej også er en ting. Vil dog gerne kunne køre nogle ferier på den også, så det må gerne være en man kan holde ud af sidde på 4 plus timer, flere dage.)
Jeg kan ikke umiddelbart lave noget videre selv på den, og kender ikke på stående fod nogle som kan. Og tænker derfor en nyere cykel er bedst, har også læst reservedele kan blive svært at finde jo ældre den bliver.
Har ikke kunne læse mig til hvordan man finder ud af om reservedelsmarkedet for en given cykel er godt.
Opsummeret, forslag til cykel
Budget 40k +-
34 længde i bukser.
Gerne kunne være rar til langtur og pendling.
Pålideligt og gerne billig i rep.
Gerne i cruiser stil, men ikke et krav.
Helst så nyt som muligt.
Har kigger på alt fra Kawasaki vn800, Z750, Suzuki vz intruder og marauder, sv, V-strom, BMW GS, Yamaha XVS (650 kunne mine ben ikke umiddelbart være på, styrret ramte knæ ved fuldt udslag, Har ikke opgivet modellen hvis løsninger til det problem findes?)., Yamaha FZ6, XJ600, Honda VT, CBF, NC.
Jeg takker for alle imputs der måtte være, hvis i ønsker ydeligere uddybninger så kommer jeg med dem.
Jeg har smidt alt ind jeg umiddelbart kan komme i tanke om.
MVh. KJ og God dag.
sep 2008
Følger: 78 Følgere: 608 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.540
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.672
Andet styr eller frem flytter sæt.
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.364
Gå nu og og se og prøv nogle mc´er, for først der finder du ud af hvad der passer og ikke mindst slet ikke passer til dig.
apr 2019
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 4
Håber bare på lidt tage lidt erfaring med ud at kigge, da jeg læste på suzuki marauderen, var der en rimelig consensus om at den var elendig til længere ture 30+ min, og det er jo særligt sådan nogle ting, holdbarhed og lign.
men jo skal også ud at kigge, og har øjnene åbne på markedet.
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
apr 2019
Var bekendt med den tråd, synes det meste af indholdet byggede på r6 som første cykel, yes/no.
Men tjekkede den da lige igen, og med fokus på dine indlæg også. Tænker du at det ikke giver mening at købe en cykel i det prisleje? men bedre at købe meget billigt nu? og så noget nyt bagefter ?
apr 2019
maj 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 137
Hvis du har pengene, og er villig til at bruge dem på MC, synes jeg ikke der er nogen grund til at købe noget billigere. Især hvis du ikke selv kan skrue.
mar 2009
Selv kører jeg lige nu en Honda CB500 2003, og jeg er overrasket over hvor godt sådan en kører, 0-meget på kort tid, forbløffende acceleration i fht de større bikes jeg har kørt, men i den her størrelse har man så meget mere magt over det, vægten er noget længere nede, kun 58 hk klarer det fremragende.
SV650 er også et godt bud på, endda en V2, meget populær model.
mar 2009
https://www.motorcykelgalleri.dk/marked/mc?omraade=storkoebenhavn&pris=7000,30000
Endda 2 som min.
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 3 Svar: 203
Jeg er 187, 90 i skridtlængde... den sad jeg godt på, stor maskine og cruiser i den stil. Nu har jeg en HD 883 med fremflytter og andet styr.. det også ganske fint.
Men så ny så mulig.. jeg ville sgu ikke være nervøs for at købe en fra 90'erne hvis køberen er pålidelig og cyklen ser og lyder godt mekanisk.
Første cykel