{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.100 visninger | Oprettet:

sv 650 eller 1000 {{forumTopicSubject}}

hey allesammen.. går og leger med tanken om ny cykel.. lad nu være at kommentere jeg kun er 19! vil bare gerne ha nogen ting på plads inde jeg tænker mere om det..

er vild med sv modellen, men vil høre hva i synes om dem. regner med at købe den fra ny a så det er lidt trist at stå med en sprit ny 650 og så mangle et par ekster heste. men hvis det nu er for meget med en 1000 er det jo også trist.. har 650 det man skal bruge eller er der bare en tøse maskine ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sv 650 eller 1000
  • #1   13. apr 2008 Tjaa.. Sammenlign det lidt med en bil.. Du vil gerne have en mondeo og valget går mellem en 90 hk model og en med 130 hk. Du kan sagtens køre langsomt og hurtigt på/i begge, men den med 130hk er jo nok lidt sjovere, ikk?? ;o)

JEG ville tage 1000éren

• #2   13. apr 2008 har det du skal bruge de først år, er sikkert også mere overkommeligt at forsikre.... kører z750, og en i klubben kører en sv 650, der er pænt med bundtræk i sådan en fætter, nok til at jeg skal bruge gearene flittigt for at være med.

• #3   13. apr 2008 de skal jo begge drosles til 34 bhp. Har hørt fra folk med en 650 at det er udemærket, og ja den følger også fint med, men der er jo det ved mc'er at når man har lært at tøjre den fuldt ud vil man have noget vildere!!! sådan er det vist for de fleste..

jeg ville købe 650'eren og så få en god portion køre erfaring inden man skyder pengnene af på en 1000'er

• #4   13. apr 2008 har haft mc siden fra jeg var 18 så skal vente et lille år mere..

overvejer at købe en brugt 650 og vente mig til v2.. og se om det er mig nu jeg er van til 4 cyll. lyder det som en plan ? ved ik hvor meget anderledes det er ?

• #5   13. apr 2008 Nu har jeg ikke erfaring med SV'eren, men derimod DL V-Strom der har grundlæggende samme motor. Jeg copy/paster lige fra et andet indlæg:

"Positivt: Motoren er bjørnestærk og lyden er fantastisk.
    Negativt: DL650 er bedre i alt andet. den lille 650 har en langt mere fleksibel og "smooth" motor - den trækker rent helt fra bunden, hvor 1000'eren skal over 3000 omdr. De knap 20 kg ekstra som storebror vejer mere kan altså mærkes, da der ikke er forskel i affjedring og bremser. Så er du til små biveje er DL650 overlegen. Og til sidst er koblingen væsentligt lettere på den lille."

Jeg ved ikke om der er ligeså lidt forskel på den store og lille SV'er, så der må andre byde ind.

• #6   13. apr 2008 - anders S
    650'eren er meget "blød" efter V2-standarder, så det kunne være den lette overgang fra R4. De slipper i hvert fald for de store rystelser ved lave omdrejninger, som en stor V2'er har.

• #7   13. apr 2008 i bund og grund er de vel ens.. sv650 har 5hk mere og sv100 har dog 120 hvor dl100 kun har 98.. såå..

• #8   13. apr 2008 det vel også en meget god "start" cykel når jeg kommer fra de 34hk.. regner med lige lege lidt med de 60 min egen får når tid er.. smiley

• #9   13. apr 2008 Hvis man køber fra ny, så skal man være indstillet på, at man skal have den i et par år før man kan sælge igen, uden alt for stort tab...

Når det er sagt, så er det forskelligt hvad man vil have 650/1000...

650'eren er mere hamonisk, og velkørende end 1000'eren. Og kan sagtens følge med, også når der gives gas.
    Men ved 1000'eren får man lidt mere overskud, fra cyklens side. Der er dog mange der vælger at gennemgå en større operation med den, i form af nye potter, filter og PC. For at de får motoren til at gå ordenligt, da den ikke er så hamonisk som lillebroderen, og derfor kan virke voldsom.

Til sidst vil jeg bare sige at jeg selv kører 650'eren, og mangler ikke kræfter, når der køres med andre.

• #11   13. apr 2008 Medmindre du synes det er vildt fedt at køre på motorvejen, er det jo ikke cyklen, der begrænser hvor hurtigt du kan komme rundt i svingene, så en sv650'er har 'nok' efter min mening.

• #13   13. apr 2008 Jeg har selv en Sv1000s som jeg bliver mere og mere glad for
    kørt 600 km nu... spørg lidt inde på Svrider.dk et hammer godt forum

Mvh Henrik

• #15   13. apr 2008 Jamen du er kun 19 år gammel....

• #16   13. apr 2008 tak for de mange svar! DOH folkens! læs nu hva jeg skirver smiley må jo køre unden drosling næste år.. så har jeg haft mc ogkort i 2 år!

• #17   16. apr 2008 det så i orden smiley tak tak!

Kommentér på:
sv 650 eller 1000

Annonce