{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.557 visninger | Oprettet:

Sv 650 eller 1000? {{forumTopicSubject}}

Hej MCG.

Den korte udgave: Sv 650 eller Sv 1000?

Den lange:

Jeg er havnet i et dilemma.
Jeg skal have ny mc.. Den skal først købes til December/januar, så god tid.
Men det jeg søger er folk der pendler på SV´er.

Hvilken maskine kører du på, og hvorfor?

Mit behov:
Jeg skal nemlig bruge en maskine til at kører hjem til jylland engang imellem i weekenderne, og så skal jeg ellers køre lidt svingture på fyn, og ture med kæresten bag på.

Mvh
Michael

Bonus info:
Jeg var ude og køre på en 650´er, og syntes ikke der var den store forskel på min gamle 400ccm smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sv 650 eller 1000?
  • #1   23. sep 2009 ikke den store forskel fra din 400 ? har slev haft begge, 650 har da meget mere træk fra bunden hvor 400 skal have klø, og den er også hurtigere. . . 1000 erne er nok noget bedre til motorvej og den har meget mere overskud men er self også dyre

  • #2   23. sep 2009 Du får lige den korte

    Mænd= SV1000
    kvinder=SV650

    smiley


  • #3   23. sep 2009 Har ikke prøvet en 1000'er, men synes at SV 650 kører godt, men personligt så synes jeg at ER-6 er meget sjovere at køre på, og så sidder man skide godt på sådan en.

  • #4   23. sep 2009 Hehe.
    Well.. Min 400 skulle selvfølgelig have lidt at leve af, mens 650´eren trækker mere fra bunden, men alt i alt, oplevede jeg ikke den store forskel.

    Mht. Den korte og lange udgave, så hader jeg når der er side og og side nej, så derfor lavede jeg den korte udgave smiley - men uddybende info er jo altid godt.


  • #5   23. sep 2009 Min mening:

    Michael B = tåbe
    Sv 650 = dejlig til hverdag og pendel, men savner lidt på motorvej, hvis man gerne vil have motorvejen overstået, læs: kører mere end 160.
    sv 1000 = aldrig prøvet.

    De kloge hoveder siger at sv650 er mere harmonisk og bedre sat op, hvor sv1000 er hæmmet af sin vægt. Men man kunne nemt forstille sig at de ekstra kubik var dejlige på motorvejen, selvfølgelig afhængig af temperament.


  • John B
    John B Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Svar: 5
    #6   23. sep 2009 jeg tror faktisk jeg ville vælge noget fire cylindret til længere ture, de går også længere på literen en en V2. Når det så er sagt kan jeg sagtens forstå at du har foreslket dig i en V2, der findes ikke bedre moment og lyd end dem. Jeg synes du skal vælge den store, der er ikke for meget riv i en 650ccm som du selv skriver.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
    #7   23. sep 2009 SV650 er den harmoniske.
    SV1000 er en SV650 på steroider.

    De vejer meget tæt på det samme, så det er absolut ikke vægten der ændrer noget.


  • #8   23. sep 2009 jeg har selv haft en sv 1000 s og den er skide sjov at køre korte ture på og lyden er fantastisk men ....
    jeg har prøvet at køre på ferie på den for første og sidste gang....lyden er efter et par timer vildt irreterende....den vibrerer og er ikke skabt til høje personer ( jeg er 1.89 ) mine håndled var smadret og fingrene begynder efter en times tid at sove.
    konen havde jeg bag på og hun nægtede at køre mere end max en halv time på bag sædet.
    jeg har nu skiftet til en 4 benet mc...en gsx 750 f med side tasker og top box og den er betydelig bedre som ferie og pendler cykel.
    bevares den er knap så fræk i udseende og mangler lidt kræfter men da vi har besluttet at vi begge vil køre længere ture så var valget nemt....en sv for os duer ikke til lange ture på motor veje


  • #9   23. sep 2009 John B!

    Du tager da helt fejl. Flere cylinder der er, des mere benzin
    bruger mc`en. Og en V2 som Sv650 har også en lavere
    vægt end feks. en 600 bandit.




  • #10   23. sep 2009 john b: hvor langt køre 4 proppet da?? For ved 160 på maskinevej køre min 17-18km/l og da jeg kørte den til (ikke over 5k rpm) gik den 20. ellers ligge den på 15 ved blandet kørsel.

  • #11   23. sep 2009 Tak for de mange gode svar..

    Det er jo en meget blandet pose bolsjer folk kommer med, og det er fedt at høre de forskellige historier.

    Netop den med at sv´ens 350 ekstra ccm først kan mærkes fra 160+ har jeg hørt før, og jeg har aldrig syntes det har været fedt at race med 200+.. been there , done that, got the t-shirt.

    Den med forelskelsen kommer mere af momentet.
    Jeg blev træt af min gamle 400 skulle piskes rundt for at være sådan rigtig sjov, hvor jeg faldt lidt for V2 charmen med at fra 2000 rpm sker der noget..

    Det skal siges til 1000´erens forsvar, så har jeg desværre ikke prøvet at køre en endnu, så det må være næste punkt på dagsordnen.

    Men jeg vil nemlig gerne køre lidt ture og ferie. Men det er endelig lykkedes mig at overtale kæresten til at få mc kort - dog først til næste år. Så det er max 1 år, så har hun egen maskine.
    Så jeg skal jo bruge Sv´en til lidt af hvert. Kørsel med hende bag på (et stykke tid), og så turene hjem osv.

    Men med hensyn til ABS eller ej, så kan det jo desværre kun fåes på 650´ern. Og syntes det er rigtig synd, da det er en kvalitet jeg virkelig gerne ville have. Kan man ikke sagtens klare sig uden, også til motorvejs kørsel?

    Mvh
    Michael


  • #12   23. sep 2009 Hvis jeg var dig ville jeg glemme SV650'eren. Jeg har selv én og elsker den, den er vidunderlig på de små, sjove ture.

    På de lange ture? Av min krop.

    Jeg ville dog heller ikke vælge en SV1000, hvis jeg var dig. De fås ikke med ABS og de ekstra kubik mærkes først ved høje hastigheder. Overvej i stedet en ER6F'er, den ville jeg nok købe, hvis jeg kunne vælge om, fordi jeg hører, den er meget mere behagelig på de lange ture og så er den pisse-fed i blå. smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
    #13   23. sep 2009 Om man kan klare sig uden ABS?

    Der må svaret være "afgjort ja" - for det har folk gjort i et stykke over 100 år efterhånden. :o)
    Meningen med ABS er at det skal tage over når du bremser for hårdt, men går man først i den slags panik, så er der også en grund til det, og så vil jeg vove den påstand at der skal mere end ABS til at redde din røv. De situationer hvor ABS vil være afgørende for om du skvatter og kommer til skade eller ej, er for teoretiske til at det skal være så afgørende et argument.

    Du skal lade en prøvetur afgøre om det er den lille eller store du satser på. Ligemeget hvilken maskine du køber, vil der dog altid være nogen som synes noget dårligt om den i en given situation, så du skal tage lillemor med på prøveturen og lade hende bestemme om den dur til langtur...


  • #14   23. sep 2009 At man først mærker forskellen på en 6½ og en 1000ccm ved 160+ er vist kun noget at dem med 6½ mener.

    Jeg har haft begge og jeg ville ALDRIG vælge 6½ frem for 1000´eren.

    Overhalinger på landevejen med 1 bag på kunne pludseligt laves i 6 gear og ikke nede i 4 som på 6½´eren, og endnu har jeg ikke haft problemer med at følge med 6½´eren i svingene. smiley

    Der er så lille prisforskel i indkøb og forsikring, så klart en 1000´er.

    Jannik...


  • #15   24. sep 2009 Ondt i håndled = Højere styr.
    ond i røven = Gel sæde
    Vil sige at på langturer vil det være rart med de ekstra kubik, du kan holde en højere hastighed ved lavere omdrejninger.. og det er sgu behageligt for hørelsen. Og hvis der er original potter, som man bør smide på når man skal kører langt efter min mening, så er lyden ikke det største problem.

    Syntes mange gange at de argumenter folk bruger mod at købe en cykel kan løses for relativt beskedne beløb..


  • #16   16. okt 2009 hej, har selv en 650s og min bror har en 1000 begge med power commander monteret, jeg syntes personligt at den eneste forskel er højerer fart med laverer omdringer og så selvfølgelig lidt mere kraft, ellers er de jo nærmest ens syntes jeg.

Kommentér på:
Sv 650 eller 1000?

Annonce