{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.960 visninger | Oprettet:

SV 650 eller SV 1000 {{forumTopicSubject}}

Hejsa, går lidt og overvejer en af ovenstående modeller.

Men kan ikke rigtig blive enig med mig selv om hvilken det skal være. Der er jo en vis prisforskel både i anskaffelse og forsikring og ikke mindst HK. Jeg har tidligere kørt på en Suzuki GSX 750ES men syntes det er ved at være tiden til noget nyt.
Er det værd at give det ekstra for SV1000.
Håber på nogle gode input.
Hilsen Morten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SV 650 eller SV 1000
  • #1   9. jan 2008 jeps smiley
    Du får mere moment og power, der stadig ikke er ustyrlig, men civiliseret. Og komme rdu fra en 750´er så kan du nemt gå op i en 1000 v2´er
    Du får til gengæld en lidt mindre styrevyllig cykel, dog ikke markant


  • #2   9. jan 2008 Hejsa
    jeg er gået fra en sv650s til sv1000s og må klart sige at sv1000 er meget mere stabil..og klart sjover på motorvejen + med en på bagsædet..der er meget mere træk i den.. især når du når over de 140-150 stykker..
    og sydes ikke sv1000s er meget dyrer i forsikring
    jeg steg ca 1200-1300kr per år og det er pengene vær.
    Så smid de ekstra penge i det og snup en 1000..


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #3   9. jan 2008 Hvis du er vant til en 750, vil en 1000 være mere end passende.

  • #4   9. jan 2008 Jeg ville tage den med ABS bremser !


    Mvh. Dennis


  • #5   9. jan 2008 Hov .... altså forudsat at vi snakker ny cykel

    Mvh. Dennis


  • #6   9. jan 2008 ABS er der kun på sv650 og ikke på 1000

  • #7   9. jan 2008 Hejsa, tak for de mange svar!

    Tror jeg vil kigge lidt mere efter en SV1000.

    Hilsen Morten


  • #9   9. jan 2008 Jeg har et lille filmklip på 3½ minut fra en tysk test af netop SV650 mod SV1000. Hvis du har lyst til at lure på det kan jeg maile det til dig eller sende det over MSN.
    Min adresse er Mathias_lind@hotmail.com

    Mvh Mathias


  • #10   9. jan 2008 Ellers søg på Youtube, der ligger masser med både 650 og 1000.

  • #11   9. jan 2008 Jimmie: "Jeg er gået fra en sv650s til sv1000s og må klart sige at sv1000 er meget mere stabil..og klart sjover på motorvejen + med en på bagsædet..der er meget mere træk i den.. især når du når over de 140-150 stykker.."
    Nu er motorvej jo sjældent underholdende, men hvad på en snoet landevej. Er det tydligt at mærke mervægte på den store?

    TN lavede en sobbeltest af de 2 maskiner. Til hverdag konkluderede de, at de var lige gode, til touring var den store bedst, til sport var den lille bedst.


  • #12   9. jan 2008 Yes sv650 køre også super,, men syndes klart at sv1000 er beder...meeeeen smag og behag :-)))
    Men det er jo klart et spørsmål om behov/lyst



  • #13   9. jan 2008 Jimmie: Bedre fordi den har større motor?

  • #14   9. jan 2008 Jesper:

    Hvorfor er det du altid får det til at lyde som om at man skal skamme sig over at indrømme at man godt kan li' en cykel der har godt med power? Eller gi' den gas på motorvejen? Det er vel en ærlig sag smiley


  • #15   9. jan 2008 Nej ikke kun derfor men syndes den er stiver og ligger beder... det med motor størelse mærker man først rigtigt over de ca 130..eller med en bag på :-))

  • #16   9. jan 2008 :-)) Max du har ret .... altid godt med lidt power

  • #17   9. jan 2008 det med at SV 650 er hurtigere i sving pga. den lave vægt er vist en fis i en hornlygte det handler om 17 kg
    Jeg har ingen problemer med at sætte min kammy på hans Sv 650 af når han kører solo og jeg har en bagpå og vi snakker om små sving ...

    Jesper [Lyngby] P
    Klart SV 1000 er bedre pga den større motor
    mere moment = mere sjov , og sjov er vist det, som det hele handler om når vi snakker MC , ellers kan man jo bare købe en GS 500 :-))


  • #18   9. jan 2008 Junior det er overhovedet ikke fis i en hornlygte. Du kan heller ikke sammenligne på den måde du gør. I kører jo ikke ens i to, måske du er bedre ti lat svinge end han er., I vejer helt sikkert heller ikke det samme som fører.
    En cbr1000 fra 88 kan nemt sætte en r1´er fra 07 af hvis førern på cbr´en er bedre.

    Du skal selv hoppe op og tage en tur på cyklerne. Så vil du kunne mærke et med det samme.


    Alene motorens større inerti gør en 1000ccm sværre at kaste med når stemplerne bevæger sig frem og tilbage.. Derudover er 17kg MEGET på en mc, især hvis bare lidt af vægten sidder på fælgene, hvilket de netop gør på 1000´eren grundet det større bagfælg. 500gram på et fælg kan mærkes! Det gør en cykel sværre at lægge ned pga gyroeffekten.
    Så den er god nok, en sv6´50´er er hurtigere og nemmere i sving, både teoretisk og i praksis, dog ikke ensbetydende med at 1000´eren er langsom eller dårlig, men blot sammenligning mellem netop 1000´eren og 650´eren.
    I praksis er det jo op til en selv om man mener det er for meget eller om det er ligemeget. Personligt hælder jeg til 1000´eren da jeg synes motoren opvejer vægten.


  • #19   9. jan 2008 En SV 1000 lyder meget federe ! ikke at forglemme...

  • #20   9. jan 2008 Det er jo ikke tiden gennem et sving vi taler, det er jo ikke banekørsel det her smiley Det er jo almindelig brug og ikke en dyt andet
    Men ja vi er i småtingsafdelingen. Men jeg synes nu at forskellen kan mærkes på en 650´er og en 1000´er. Og den er tydelig at 1000´eren er tungere at tuml end 650´eren Men igen det er jo ikke negatvit og det er heller ikke sådan en 1000´eren er svær at tumle og et skrummel! Slet ikke. 1000´eren er ret let at tumle. Men 650´eren er bare lettere.
    Som jeg også skrev så synes jeg personlit at 1000´eren vinder på den større motor.


  • #21   9. jan 2008 Max: Det er ikke om man bedre kan lide store motore jeg tænker på. Det er bare dem der altid tænker "store motorcykler er bedre end små". Den holdning mener jeg er fis i en hornlygte.
    Er man til smårace og leg på de snoede landeveje, så gør 17kg en forskel. Ret stor endda. Det samme gør det breddere bagdæk.
    Det jeg siger, er at der er andre parametre at vurdere om en MC er bedre end en anden, end motorens størrelse. Vægtfordeling, styrbarhed, omdrejningsvillighed osv osv. er også ting der indgår. Og er man til en væver sportsmaskine, der kan bruges til leg, og li' at få nogle snogninger, jamen så er 650'eren i dette tilfælde en bedre maskine end 1000'eren.

    Og Junior. Større motor er ikke = mere sjov. En lille maskine der kan køre fra de store, er meget mere underholdende.


  • #22   9. jan 2008 Jeps motor og power er ikke alt smiley
    Det er bare så fandems mange i DK der køber en mc ud fra hvad et stykke papir.

    en 600ccm motard på 130kg er der mange der griner af smiley Indtil de bliver sat af i både byen og på de små svingende veje smiley Så virker den med "jeg har da bare 190hk" ikke mere smiley


  • #23   9. jan 2008 Jesper:

    Jeg siger heller ikke at en stor motor er alt hvad der er vigtigt på en MC. Jeg er udmærket klar over at der er så meget andet der tæller smiley Men det virker bare som om at du (og andre) til tider "overfalder" folk med *jeres* idé om hvad dét at køre motorcykel handler om og prøver at overbevise dem om at det er jeres holdning til MC-kørsel der er "den rigtige".
    Det er da fint nok at i synes bedst om små maskiner der gør sig godt på små snoede veje, men hvis andre synes det er federe med en maskine der kan køre super-stærkt lige ud, og måske knap så stærkt i svingene, er det vel også ok. Ik'?

    Mvh Mathias


  • #24   9. jan 2008 Og det sidste indlæg gik vist ud til Seb også smiley

  • #25   9. jan 2008 hov hov smiley
    Næ du smiley
    Der er da ingen her der "prædikker" nogle mc´er. Det er blot konstanteringer på de forskelle der er smiley
    Nu vra det SV`eren der var oppe, og der er nævnt både fordele og ulemper ved henholdsvis 650´eren og 1000´eren



  • #26   9. jan 2008 Ellers må vi jo have Dr. Phil til at løse det her for os smiley


  • #27   9. jan 2008 OK, du er måske ikke den værste smiley

    Men jeg synes bare tit man ser "folk" herinde der skriver noget i stil med at "MC-kørsel handler IKKE om at køre lige ud, det er svingene der tæller" osv osv...

    Men det bestemmer man jo heldigvis selv smiley


  • #28   9. jan 2008 Max: Jo det er helt ok. Mine indlæg er bare modstykke til dem der altid råder til det største valg.
    Stod jeg selv med valget mellem en SV650 og en SV1000, ville jeg tage den lille, og så smide et 810ccm kit på den, fordi kræfter også er sjovt, især når maskinen også kan lide sving smiley


  • #29   9. jan 2008 Max: Præcis. Man bestemmer selv hvad der er vigtigt med MC-kørsel. Derfor kan man heller ikke få det korrekte svar på MCG, når man spørger om hvilken MC man skal købe. For det kan man kun selv vurdere.

  • #30   9. jan 2008 Det man skal huske er jo ens egne behov og lyster

    Vil man fx have en god svingæder, og man synes en Virago er det, jamen så køber man sådan en uanset hvad andre siger.

    Folk glemmer tit at lytte til deres egne behov, men køber ud fra hvad andre synes er smart eller godt.


  • #31   9. jan 2008 Godt, det ser jo ud som om vi er enige, mere eller mindre smiley

  • #32   9. jan 2008 Seb.. jeg har taget en tur på begge to og jeg synes at SV 650 er en fantastisk maskine men det virker som om en SV 1000 er mere stiv i stellet , men det kan godt være det bare er mig :o) det skal nu også siges at selv om jeg til enhver tid vil vælge en SV 1000 så er jeg ved at købe en SV 650 til kæresten

    Jesper ... jeg sagde ikke større motor jeg sagde
    mere Moment = mere sjov man kan aldrig fåfor meget moment ALDRIG

    med hensyn til de 17 kg så bare køb en let hjelm de 500g mindre i toppen opvejer de 17 kg i bunden :o) og ja jeg ved godt der er et fjols der har flyttet mine udstødninger op og ødelagt tyngdepunktet på min egen cykel smiley


  • #33   9. jan 2008 Det du mærker er nok det breddere bagdæk og motorinertien smiley

    Den med de 500g og de 17kg holder ikke i praksis smiley
    17kg på en mc er meget, især på samme mc. Strippede min TL´er for 20kg og har strippet mi SD for knap 15kg. Jeg tvivler p at en lettere hjelm havde gjort samme udslag smiley


  • #34   9. jan 2008 ved jeg da godt *s* men tro mig jeg har prøvet en rigtig F1 hjelm og så kan man godt mærke at der er forskel og det jeg mener med at de 17 kg ikke betyder så meget er jo fordi det ikke er racercykler vi snakker om :o)

  • #35   9. jan 2008 smiley
    Vi er da enige om at det ikek betyder så meget. Men derfor er der staidg forskel. Det er jo det eneste der er sagt i denne tråd smiley Der siges jo ikke et er skidt eller dårligt


  • #36   9. jan 2008 Godt så vi er enige så langt at han bare skal se og finde sig et kilo SVin den er jo også mere langtidsholdbar når han har haft en 750'er :o)

  • #38   9. jan 2008 Hej igen, jeg må sige at min forespørgsel udviklede sig en del, tak for de mange svar.

    Hælder dog stadig mest til SV1000.
    Endnu en gang tak.

    Morten


  • #39   28. jan 2008 Hej. Jeg står i samme valg som Morten.
    Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan der er er ligge og tulle op langs kysten på. Altså mellem 40 - 80 km/t på.
    Hvordan køre de to maskiner i det område. ikke at jeg ikke kan li fart men igen ja en hygge tur er jo også sjov.


Kommentér på:
SV 650 eller SV 1000

Annonce