766 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

CBRF4 hoster i tomgang CBRF4 hoster i tomgang

Hej eksperter!

Min CBRF4 fra 00, (karburator-versionen) driller mig afsindig meget.
Når jeg starter cyklen og kører de første 5 minutter, så er der ikke så meget, men så begynder den lige så stille at hoste som den bliver driftsvarm. Den hopper lidt i i tomgangen...
- til trods for den i September fik nye tændrør og et nyt batteri.
Jeg fik yderligere renset luftfilter og skiftet oliefilter, og her for nylig har jeg fået karburatoren synkroniseret.

#¤%#"#¤"!¤ DEN GØR DET STADIG ¤#%¤#%!"¤#%"#¤

Jeg har kun én idé tilbage og det er noget rens af selve karburatoren. Er det noget man tør gå i gang med selv, eller anbefaler i professionel hjælp til det. Eller har i noget erfaring med et lignende problem og fået det løst??

Jeg læste lidt på CBRForum, omkring noget karburator skrue med noget indsugning af luft og blanding med benzin? Kan det være den?

Al hjælp er værdsat - jeg bliver snart tosset på den maskine smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CBRF4 hoster i tomgang
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #1   23. maj 2022 Karburatorerne skal med al sandsynlighed have en gang renovering.

Jeg kender en der er karburator nørd, så resultatet bliver hammer godt - men han er ikke billig.

Vil du have nummeret? Han bor også på vestsjælland.

• Don D
    Don D Tilmeldt:
    sep 2021

Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 166
    #2   23. maj 2022 Er din ene tændspole måske ved at blive lidt skidt?
    Kunne også være en utæthed i indsugningsgummiet der bliver mere markant når den er varm.

Hvordan hoster den?
    Det er da lidt svært at synkronisere dem hvis den går ujævnt....?

Eventuelt kontroller dine spjæld membraner og rens dyser samt kanaler.

• #3   23. maj 2022 Sajmon: Det er pænt af dig, men hvis han er så dyr, så tror jeg ikke det kan lade sig gøre.. Jeg skal have solgt den her cykel da SU livet er for hårdt, og det er for dyrt et stykke legetøj at have stående, men jeg kan da smide en besked til ham og høre hvad han tager for det.
    Jeg spurgte en mekaniker hvad rensning af karburator ville koste og han sagde 3000-3500 uden reservedele. Og det synes jeg var liiiige over budget smiley

• #4   23. maj 2022 Don D: Jamen altså det er ikke så super slemt igen. Så man kunne sagtens lege med synkronisering. Jeg troede jo på at det havde noget med dét at gøre, men det havde ikke den store drømmeeffekt som jeg lige havde håbet på.

Altså den starter uden det mindste problem, men forestil dig at du sidder på cyklen og smider den i første gear. Den starter med at bevæge sig frem, men får så sådan nogle små ryk. Det er kun ved de lave omdrejninger. Der er absolut ingenting i de høje.

• #5   23. maj 2022 Jeg så også lige før en video omkring noget "mixture screw" som er skruerne under hver karburator. Men jeg kan ikke helt blive klog på hvordan skruen skal sættes, da jeg kun har en manual fra England, og der er ikke noget der står klart og tydelig i den smiley Men der skulle man ved at justere på indsugningen muligvis kunne stoppe det også.

• Don D
    Don D Tilmeldt:
    sep 2021

#6   23. maj 2022 Mit bedste bud er en mindre utæthed eller lidt skidt et sted.

Men det kan være et hav af ting. Det er dælme svært at vurdere over nettet.

Luftskruer stilles gerne inden synkrinisering hvis man føler det behov.

• #7   23. maj 2022 Jeg kan simpelthen ikke finde guiden til de luftskruer i manualen. Må prøve at ringe til et værksted i morgen og høre om der er en tommelfinger regel…

Men tusind tak for inputs!!

• Sajmon ™

#8   24. maj 2022 Men de skruer rykker sig ikke, så hvis den har kørt fint før og den pludselig ikke gør det, er det ikke problemet.

• #9   24. maj 2022 Den har altid gjort det. I cirka 2 år. Først troede jeg det var meningen, og ellers gik jeg bare i gang fra en ende af med at finde ud ad hvad det skyldes - med udelukkelsesmetoden smiley Rens af karburator har jeg ikke prøvet endnu.

• #11   24. maj 2022 Hvornår har den sidst fået stillet ventiler? Ved godt det formentlig er et karburator/tændingsproblem men ventiler kan bestemt ikke udelukkes

• #12   24. maj 2022 Nu spørger jeg afsindig dumt, men hvor sidder indsugningsgummiet på tøsen? For jeg er 100% sikker på da jeg sprøjtede ned mellem cylinderne med noget cleaner af en art til karburator. Så steg den i omdrejninger og lød mere stabil i få sekunder.

• #13   24. maj 2022 https://youtube.com/shorts/LRJzdMlB4DQ?feature=share
    Den lyder fuldstændig som min den her cykel. Og da han sprayer ændrer det sig. Men hans ændrer sig permanent lyder det til. Min ændrede sig, og så hoppede den tilbage til at hoste lidt efter få sekunder

• #14   24. maj 2022 Indsugningsgummiet er dem dine karburatore sidder i. Altså gummiet mellem karburator og topstykke

• #15   24. maj 2022 Det kan vel ikke være det sværeste at skifte selv, kan det dét? Og hvordan filan kan det være at en spray kan ændre det.. Hvis det er i toppen af karburatoren at gummiet sidder smiley

• Don D
    Don D Tilmeldt:
    sep 2021

#16   24. maj 2022 Det gummi du ser på toppen ville jeg nok kalde luftfilterfilter gummi. Der sprøjtes ned mellem karburatorene.
    Karburatorene er forbundet til topstykket med "gummi stykker" også.

De kan kan blive hårde og dårlige over tid, måske revne lidt. En lille utæthed kan give de symptomer.
    Ved at spraye bliver det suget ind hvor der er utæthed og som kortvarigt kan give en ændring.

Varenummer:
    16211-MBW-000

• #17   24. maj 2022 Okay, så hele karburatoren skal af for man kan komme ned og skifte gummi-stykket på alle 4 ? Det bedste og billigste sted jeg fandt var her. Jeg vil bare lige sikre mig vi snakker om den samme vare, men det ser det ud til.
    https://bike-netshoppen.dk/shop/974-indsugnings-gummi/18941-indsugningsgummi---honda/

Jeg spurgte ham i videoen hvad han sprøjtede med, og han sagde han havde taget karburatoren ud til rens flere gange, men efter at sprøjte med noget Molekote 111 hjalp det med at forsegle noget "vaccum leak"
    Jeg kan dog ikke finde nogen spray, som hedder det samme. Det kunne ellers være fint med en eller anden form for løsning på det, så man kan komme tættere på problemet.

• Don D
    Don D Tilmeldt:
    sep 2021

#18   24. maj 2022 De skal helt af desværre.
    Dem i linket ser meget rigtige nok ud hvis der vælges cbr600 99-00.
    Det må være der din er fra?

Ellers kunne man trække dem af for at kontrollere tilstanden af gummiet. Men det er måske lidt svært hvis man ikke er så erfaren i det.

Men jeg kan på ingen måde fastlå det er kilden til dit problem.

• Sajmon ™

#19   24. maj 2022 Man sprøjter med noget brændbart for at finde utætheden.

Der findes ikke en spray som kan tætne det. Det gør man ved at skifte den utætte del.

• #20   24. maj 2022 Allright. Nu har jeg researchet hele denne morgen også, og jeg tror jeg starter med at smide noget additiv i motoren for at se om noget indvendig smørelse nede i systemet kan gøre noget. Det var synsmanden i går der nævnte jeg kunne prøve dét.
    Fandt den her i Thansen: https://www.thansen.dk/bil/olie-og-kemi/additiver/bell-add-benzin-additiv-500-ml-9508/n-495911434/pn-237472491/?fbclid=IwAR3K3pgSjmY0yKbitijsWPWmcTdHy3G5toLBjijouYsvhDsZI2Fy-Gs_k3g

Og hvis ikke det kan gøre bare en smule, så bestiller jeg gummistykkerne og prøver at gå i krig med det.

Tusind tak for alle jeres inputs! smiley

• Sajmon ™

#22   24. maj 2022 Jeg kan lige spare dig for 179 kroner plus porto.

Lad være med at spilde penge på den slags... smiley

Find i stedet fejlen, og fix det der er galt. Lige nu er du bare igang med at smide dele efter cyklen. Det er aldrig gået godt før, og gør det nok heller ikke denne gang.

Kommentér på:
CBRF4 hoster i tomgang

Annonce