CBRF4 hoster i tomgang CBRF4 hoster i tomgang
Hej eksperter!
Min CBRF4 fra 00, (karburator-versionen) driller mig afsindig meget.
Når jeg starter cyklen og kører de første 5 minutter, så er der ikke så meget, men så begynder den lige så stille at hoste som den bliver driftsvarm. Den hopper lidt i i tomgangen...
- til trods for den i September fik nye tændrør og et nyt batteri.
Jeg fik yderligere renset luftfilter og skiftet oliefilter, og her for nylig har jeg fået karburatoren synkroniseret.
#¤%#"#¤"!¤ DEN GØR DET STADIG ¤#%¤#%!"¤#%"#¤
Jeg har kun én idé tilbage og det er noget rens af selve karburatoren. Er det noget man tør gå i gang med selv, eller anbefaler i professionel hjælp til det. Eller har i noget erfaring med et lignende problem og fået det løst??
Jeg læste lidt på CBRForum, omkring noget karburator skrue med noget indsugning af luft og blanding med benzin? Kan det være den?
Al hjælp er værdsat - jeg bliver snart tosset på den maskine
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
Jeg kender en der er karburator nørd, så resultatet bliver hammer godt - men han er ikke billig.
Vil du have nummeret? Han bor også på vestsjælland.
sep 2021
Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 166
Kunne også være en utæthed i indsugningsgummiet der bliver mere markant når den er varm.
Hvordan hoster den?
Det er da lidt svært at synkronisere dem hvis den går ujævnt....?
Eventuelt kontroller dine spjæld membraner og rens dyser samt kanaler.
nov 2020
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 14
Jeg spurgte en mekaniker hvad rensning af karburator ville koste og han sagde 3000-3500 uden reservedele. Og det synes jeg var liiiige over budget
nov 2020
Altså den starter uden det mindste problem, men forestil dig at du sidder på cyklen og smider den i første gear. Den starter med at bevæge sig frem, men får så sådan nogle små ryk. Det er kun ved de lave omdrejninger. Der er absolut ingenting i de høje.
nov 2020
sep 2021
Men det kan være et hav af ting. Det er dælme svært at vurdere over nettet.
Luftskruer stilles gerne inden synkrinisering hvis man føler det behov.
nov 2020
Men tusind tak for inputs!!
nov 2020
feb 2009
Følger: 1 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 39
nov 2020
nov 2020
Den lyder fuldstændig som min den her cykel. Og da han sprayer ændrer det sig. Men hans ændrer sig permanent lyder det til. Min ændrede sig, og så hoppede den tilbage til at hoste lidt efter få sekunder
feb 2009
Følger: 1 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 39
nov 2020
sep 2021
Karburatorene er forbundet til topstykket med "gummi stykker" også.
De kan kan blive hårde og dårlige over tid, måske revne lidt. En lille utæthed kan give de symptomer.
Ved at spraye bliver det suget ind hvor der er utæthed og som kortvarigt kan give en ændring.
Varenummer:
16211-MBW-000
nov 2020
https://bike-netshoppen.dk/shop/974-indsugnings-gummi/18941-indsugningsgummi---honda/
Jeg spurgte ham i videoen hvad han sprøjtede med, og han sagde han havde taget karburatoren ud til rens flere gange, men efter at sprøjte med noget Molekote 111 hjalp det med at forsegle noget "vaccum leak"
Jeg kan dog ikke finde nogen spray, som hedder det samme. Det kunne ellers være fint med en eller anden form for løsning på det, så man kan komme tættere på problemet.
sep 2021
Dem i linket ser meget rigtige nok ud hvis der vælges cbr600 99-00.
Det må være der din er fra?
Ellers kunne man trække dem af for at kontrollere tilstanden af gummiet. Men det er måske lidt svært hvis man ikke er så erfaren i det.
Men jeg kan på ingen måde fastlå det er kilden til dit problem.
Der findes ikke en spray som kan tætne det. Det gør man ved at skifte den utætte del.
nov 2020
Fandt den her i Thansen: https://www.thansen.dk/bil/olie-og-kemi/additiver/bell-add-benzin-additiv-500-ml-9508/n-495911434/pn-237472491/?fbclid=IwAR3K3pgSjmY0yKbitijsWPWmcTdHy3G5toLBjijouYsvhDsZI2Fy-Gs_k3g
Og hvis ikke det kan gøre bare en smule, så bestiller jeg gummistykkerne og prøver at gå i krig med det.
Tusind tak for alle jeres inputs!
Lad være med at spilde penge på den slags...
Find i stedet fejlen, og fix det der er galt. Lige nu er du bare igang med at smide dele efter cyklen. Det er aldrig gået godt før, og gør det nok heller ikke denne gang.
CBRF4 hoster i tomgang