1.745 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Sune M
Sune M
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Erstatningskrav ved tyveri Erstatningskrav ved tyveri

Min motorcykel er for nyligt blevet fundet af politiet efter den blev stjålet. De har sigtet de personer, som kørte på den, og jeg har derfor mulighed for at kræve erstatning for de skader de har lavet (knækket skjold, ødelagt tankdæksel, knækkede lygter, ridser på tank og skjolddele, kappede ledninger og ødelagt batteri osv.)
Jeg skal indberette hvor meget mit erstatningskrav skal være. Hende jeg har snakket med fortalte, at det ville være en ide at køre den til mekaniker og få et tilbud. Jeg ved endnu ikke om jeg vil have den lavet - er det så bedre at tage fat i en taksator?
Hvor finder man sådan en og hvem dækker omkostninger ved det?

Håber I kan hjælpe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erstatningskrav ved tyveri
  • #1   9. maj 2022 Har du ingen kaskoforsikring?

• #2   9. maj 2022 Hvis ingen forsikring indblandet, så skal der heller ingen taksator indblandes jo.
    Så tilbud fra autoriseret forhandler er en god start.
    Tænker dog ikke at de der har forvoldt skaden har penge til at betale. Så uden forsikring i baghånden, så opnår man som regel ikke Kongens mønt.
    Så få et tilbud fra forhandler.

• #3   9. maj 2022 Får de en dom på at de skal erstatte, så er kravet gældende i 10 år. Ikke sikkert de kan betale nu, men måske de senere kommer til penge eller får friværdi.

• #4   9. maj 2022 Ja det lyder da meget sødt med 10 år... Men man skal selv holde øje med det og trække dem i fogedretten osv.

Det er en dead-end hvis du ikke har en kasko der dækker tror jeg.

• Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 200
    #5   9. maj 2022 Dit krav skal være hvad det koster at fikse den. Det vil være ufatteligt bøvlet at selv komme med dokumentationen, så få en mekaniker til det.
    Jeg ved ikke hvad din MC er værd, men vær obs på at du kun må reparere til en vis procentdel af markedsværdien før den er totalskadet uanset om der er kasko på den eller ej. Hvis den er totalskadet, er det markedsværdien af motorcyklen du skal søge erstatning for.
    Selvom du ikke har kasko på, kan du godt prøve om dit forsikringsselskab vil hjælpe med rådgivning. Om ikke andet har du måske noget retshjælp i anden forsikring.

• Sune M
    Sune M Tilmeldt:
    maj 2018

#6   9. maj 2022 #1 Jeg har desværre ikke kasko på den, da den sammen med selvrisiko efter 2 år vil udgøre det beløb, som jeg i sin tid gav for motorcyklen.
    Udover der har den altid stået i aflåst garage indtil - jeg for nyligt flyttede til byen…

#2 Har godt hørt, at det som regel er svært at få penge ud af dem, men det vil næsten være dumt ikke at prøve.

#3 Det lyder da fornuftigt, at de “hænger” på det i så lang tid

#4 Nu må vi se - det kunne da også være lidt interessant at tage det til fogedretten. Ikke noget man prøver hver dag.

#5 Det er en gammel Gsxr 250, som ikke har kostet mig det store, så tænker helt klart den er totalskadet - uden at tænke på hvor umuligt det ville være at finde nye reservedele til den.
    Jeg har haft fat i Topdanmark, men de var hurtige til at sige, at det ikke er deres problem, så må nok klare mig uden dem.

• #7   9. maj 2022 Du kan trække dem i fogedretten hvert halve år og pumpe deres gæld med renter. Du kan også melde dem ind i RKI, hvis de skylder dig penge.
    Men spørgsmålet er hvor langt du vil gå.

• #8   10. maj 2022 Det koster også penge at køre en sag i fogedretten.

Mht erstatningskrav kan du jo bare fyre et tal af som en tilsvarende, brugt gsxr 250 koster. På den ande side ville jeg nok være tilfreds hvis blot tyvene fik en lærestreg med et ophold bag tremmer. Hvis det virkelig er nogle banditter og du bliver ved med at presse dem og komme efter dem, så ved de jo også hvor du bor og kan begynde med forskellige ubehageligheder.

• Sune M
    Sune M Tilmeldt:
    maj 2018

#9   10. maj 2022 #7 Okay, nu må vi se hvad der sker.

#8 Det lyder da ikke for rart, hvis de skulle begynde på det.
    Man kunne jo også vente nogle år med det og håbe de kom på bedre tanker.

• #10   10. maj 2022 Hvis du ikke har kasko forsikring, så hedder det civil søgsmål gennem retten.
    Han får en dom og bliver dømt til at betale, men er pisse ligeglad og betaler ikke en øre. Med mindre han ejer noget af værdi, for så kan fogeden komme på besøg og hente værdierne, men den slags ejer næppe en øre.
    Det eneste du kan håbe på er, at idioten arver eller vinder i lotto, for så kan retten lægge deres hånd på pengene.
    Tidligere skulle dommen fornyes efter 5 år, så hvis du husker det, så har du i det mindste lidt fat i nakken af idioten.
    Men det er sgu op ad bakke for dig, men hvis du på et tidspunkt skulle overveje et tæskehold, så har du min fulde forståelse. smiley

• Sune M
    Sune M Tilmeldt:
    maj 2018

#11   10. maj 2022 #10 Det skulle da bare trækkes fra deres bistandsydelser smiley Jo tak, nu må vi se hvad der sker smiley

• #12   10. maj 2022 Det ville være synd at trække fra der, så er der ikke råd til benzin til den leasede Audi jo.

• Kenneth G
    Kenneth G Tilmeldt:
    dec 2015

Følger: 1 Svar: 53
    #13   11. maj 2022 Det er med 99% sikkerhed en skide taber uden indkomst. Du får ALDRIG dine penge igen.
    Glem det og kom videre.
    Har selv været der med tyveri af knallert.
    De største idioter er de bedst beskyttede af vores retssystem. >:(

• #14   11. maj 2022 Vil umiddelbart mene, at hvis du skal fremsætte et krav, så tøv ikke for længe, og som du selv er inde på, vil det være dumt ikke at forsøge - SÅ HELD OG LYKKE med kravet herfra smiley ,

Kommentér på:
Erstatningskrav ved tyveri

Annonce