Erstatningskrav ved tyveri Erstatningskrav ved tyveri
Min motorcykel er for nyligt blevet fundet af politiet efter den blev stjålet. De har sigtet de personer, som kørte på den, og jeg har derfor mulighed for at kræve erstatning for de skader de har lavet (knækket skjold, ødelagt tankdæksel, knækkede lygter, ridser på tank og skjolddele, kappede ledninger og ødelagt batteri osv.)
Jeg skal indberette hvor meget mit erstatningskrav skal være. Hende jeg har snakket med fortalte, at det ville være en ide at køre den til mekaniker og få et tilbud. Jeg ved endnu ikke om jeg vil have den lavet - er det så bedre at tage fat i en taksator?
Hvor finder man sådan en og hvem dækker omkostninger ved det?
Håber I kan hjælpe
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.960
Så tilbud fra autoriseret forhandler er en god start.
Tænker dog ikke at de der har forvoldt skaden har penge til at betale. Så uden forsikring i baghånden, så opnår man som regel ikke Kongens mønt.
Så få et tilbud fra forhandler.
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 210 Emner: 104 Svar: 3.864
jul 2020
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 8 Svar: 423
Det er en dead-end hvis du ikke har en kasko der dækker tror jeg.
maj 2021
Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 200
Jeg ved ikke hvad din MC er værd, men vær obs på at du kun må reparere til en vis procentdel af markedsværdien før den er totalskadet uanset om der er kasko på den eller ej. Hvis den er totalskadet, er det markedsværdien af motorcyklen du skal søge erstatning for.
Selvom du ikke har kasko på, kan du godt prøve om dit forsikringsselskab vil hjælpe med rådgivning. Om ikke andet har du måske noget retshjælp i anden forsikring.
maj 2018
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
Udover der har den altid stået i aflåst garage indtil - jeg for nyligt flyttede til byen…
#2 Har godt hørt, at det som regel er svært at få penge ud af dem, men det vil næsten være dumt ikke at prøve.
#3 Det lyder da fornuftigt, at de “hænger” på det i så lang tid
#4 Nu må vi se - det kunne da også være lidt interessant at tage det til fogedretten. Ikke noget man prøver hver dag.
#5 Det er en gammel Gsxr 250, som ikke har kostet mig det store, så tænker helt klart den er totalskadet - uden at tænke på hvor umuligt det ville være at finde nye reservedele til den.
Jeg har haft fat i Topdanmark, men de var hurtige til at sige, at det ikke er deres problem, så må nok klare mig uden dem.
jan 2013
Følger: 9 Følgere: 2 Svar: 303
Men spørgsmålet er hvor langt du vil gå.
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 20 Emner: 15 Svar: 944
Mht erstatningskrav kan du jo bare fyre et tal af som en tilsvarende, brugt gsxr 250 koster. På den ande side ville jeg nok være tilfreds hvis blot tyvene fik en lærestreg med et ophold bag tremmer. Hvis det virkelig er nogle banditter og du bliver ved med at presse dem og komme efter dem, så ved de jo også hvor du bor og kan begynde med forskellige ubehageligheder.
maj 2018
#8 Det lyder da ikke for rart, hvis de skulle begynde på det.
Man kunne jo også vente nogle år med det og håbe de kom på bedre tanker.
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.386
Han får en dom og bliver dømt til at betale, men er pisse ligeglad og betaler ikke en øre. Med mindre han ejer noget af værdi, for så kan fogeden komme på besøg og hente værdierne, men den slags ejer næppe en øre.
Det eneste du kan håbe på er, at idioten arver eller vinder i lotto, for så kan retten lægge deres hånd på pengene.
Tidligere skulle dommen fornyes efter 5 år, så hvis du husker det, så har du i det mindste lidt fat i nakken af idioten.
Men det er sgu op ad bakke for dig, men hvis du på et tidspunkt skulle overveje et tæskehold, så har du min fulde forståelse.
maj 2018
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.960
dec 2015
Følger: 1 Svar: 53
Glem det og kom videre.
Har selv været der med tyveri af knallert.
De største idioter er de bedst beskyttede af vores retssystem. >:(
jan 2020
Følger: 45 Følgere: 41 Emner: 16 Svar: 283
Erstatningskrav ved tyveri