{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny Cykel..!! Hvornår må jeg gi den Gas
  • Nico SX V
    Nico SX V Tilmeldt:
    nov 2006

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 73
    #1   8. mar 2008 Hvertfald på en Kawasaki ER 5 siger man at man skal holde den på under 6-7 tusen RPM de første 1000 KM

  • Nico SX V
    Nico SX V Tilmeldt:
    nov 2006

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 73
    #2   8. mar 2008 Men ved ikke om det er noget der kan bruges, men ellers så plejer en forhandler at oplyse en om det, altså med tilkørsel osv

  • #3   8. mar 2008 Jeg kørte min sådan nogenlunde fornuftigt de første 600km , så kunne jeg ikke klare det mere og så har den ellers bare fået kniven ;o)

  • #4   8. mar 2008 altså hvis du ligger ud med en ordenlig lakrids på asfalten , så er dækket ihvertfal varmt og så..... ... nej jeg ville tage det roligt de første 2500 km hvis du kan klare det så længe...

  • #5   8. mar 2008 kør lidt varieret de første 500 km i hvert fald... således at "slitagen fordeler sig"... det gør det i hvert fald sådan at man føler at cyklen er bedre "tilkørt"...

    efter de 500 km så kan du prøve at give den lidt flere omdrejninger, og prøv det i alle gearne... fx så kører du den ud i 2. gear, holder pause i 3. og gasser op igen efter noget tid...og veksler sådan lidt frem og tilbage...og sørg altid for at du har kørt tilstrækkelig så motoren er varm...


  • #6   8. mar 2008 Nu har du jo købt en kvalitetscykel, så umiddelbart er bare at komme deraf. Naturligt op i gearne, og ikke lade den sejtrække
    Dine nye dæk derimod, er glatte de første ca 100 km. Ingen gas i svingene - eller i rundkørslerne - men elllers kør normalt. ( ikke ræs endnu, vejene er for kolde )
    Rorøvrigt en dejlig cykel - godt vægt/kraftforhold - den bliver du glad for.
    God tur.


  • #7   8. mar 2008 Men som modig siger... jo længere tid du kan "vente" og køre varieret jo mere vil du føle at din bike er bedre "tilkørt".


  • #8   8. mar 2008 Ville give ----M O D I G--- M Ret. Tag det roligt de første 2500 km. Hold den helst max. 6000 rpm.

  • #10   8. mar 2008 mange tak for jeres svar..... jeg har godt nok hørt at man skal holde den under 6000 omdrejninger og har heller ikke haft den højere....men hold da op hvor er det svært..... men jeg holder mig i skindet ca 800 km mere.... har kørt 175 km. nu så tager den lidt med ro....

  • #11   8. mar 2008 jeg har ikke tænkt mig at pine den ud i gearene men bare få den lidt højere op i fart......

  • #12   8. mar 2008 hej står i instruktionsbogen, at det hedder 6000 omdr de første 800km efter der 9000 omdr. til man har kørt de 1600km.
    mener det er sådan der står...


  • #14   8. mar 2008 he he det er jo så det eneste sted jeg ikke har kigget......hader at sidde og læse de bøger he he.... falder sku bare i søvn...

  • #15   8. mar 2008 kan jo kører de 130kmt. i 6 gear med 6000 omdr.
    og som vejret er nu burde det da være nok indtil videre...


  • #16   8. mar 2008 ja det er rigtigt.... der blæser godt nok lidt de her dage.....men det trækker stadig i en......

  • #18   8. mar 2008 det er rigtigt hvad Kristian (kalundborg) S Skriver.
    Men det er ikke motorvejskørsel,du skal variere gassen så tandhjulene bliver slidt til på begge sider.
    Ellers bare noget frisk kørsel indtil omdrejningerne er nået.
    God luck,det er super kedeligt smiley


  • #19   8. mar 2008 Første 800 km : Mindre end 6000 omdr./min

    Op til 1600 km : Mindre end 9000 omdr./min

    Det er vigtigt at du varierer dine motoromdrejninger og at den ikke holdes på en konstant hastighed, altså at den ikke sejtrækker eller det modsatte!!
    Herved bliver delene belastet med tryk og derefter aflastet, hvorved delene kan slippe af med varmen, det hjælper med til delenes indbyrdes tilpasning til hinanden...

    Men motoren skal også udsættes for noget belastning under tilkørslen, for at opnå en tilpasning, man skal bare ikke udsætte den for en for stor belastning.

    Mvh
    Gert


  • #20   8. mar 2008 Dækkende er forresten kørt til efter 160 km!!!

  • #22   8. mar 2008 I bogen står der 160!!

  • #23   8. mar 2008 Mht. tilkøring af motor, Der findes forskellige ekspertudsagn om emnet og desværre konkludere de ikke det samme, det ville jo være det nemmeste for os. Men noget du kan tage i betragtning er, at på trods af at tolerancerne på de mekaniske dele i en moderne motor er langt mindre(bedre), og smøremidlerne ligeledes er forbedret meget i forhold til "gamle dage" hævder producenterne at tilkøringfasen stadig er den samme. Dette finder jeg betænkeligt. .... Vær opmærksom på at visse mærker har påfyldt en special tilkøringsolie fra fabrikken og denne ikke har den samme bæreevne som en normal olie.

  • #24   8. mar 2008 Det er rigtigt hvad Keyser siger.
    Når maskinen har kørt 1000 km skal olien skiftes da der er en tilkørsels olie i som vidst nok tager metal spåner osv.og så bliver den skiftet til en normal olie!!!


Kommentér på:
Ny Cykel..!! Hvornår må jeg gi den Gas

Annonce